Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Er det noen andre enn meg som har problemet med blitzet? Hver gang jeg tar bilder blir det for lyst på venstre siden, altså dekket av blitz.

Har selv dette problemet. Men om jeg rengjør linsa veldig godt, med Q-Tips for eksempel, så er bildene fine. Men så fort det blir litt møkk på linsa/blitzen, så blir det lyst til venstre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig. Testa på PS3 også nå. Satt inn og valgte PC Suite. Da kom valget opp igjen. Valgte en gang til, så gikk det rundt 3 sek så lader den.

 

Men dersom den lader i andre moduser er det vel ikke noe problem? Hva skal du med en telefon i PC Suite modus koblet til en PC uten PC Suite?

Jo da, men jeg liker å alltid ha pc suite aktivert uten at den spør. Syns det er irriterende at den må spørre hver eneste gang jeg plugger den inn. Dessuten betyr det at det er noe feil med min for den lader definitivt ikke i pc suite modus uten at det er installert først, noen ganger lader den heller ikke i det hele tatt uansett modus og jeg må skru den av og på før det fungerer.

 

Vurderer å heve kjøpet nå. den har allerede vært til rep 2 ganger.

Lenke til kommentar

Til dere som har sendt inn telefonen for å få fikset gps´n: Sendte/leverte dere telefonen til forhandleren dere kjøpte telefonen av? Eller sendte dere den til Nokia?!?

 

Og måtte dere betale noe? Var på en nokia-butikk i London, og de tilbød seg å fikse det gratis. Jeg skulle reise samme dag, så det ble ikke noe av. Men de mente jeg skulle få fikset det gratis når jeg kom hjem...

Lenke til kommentar
Er det noen andre enn meg som har problemet med blitzet? Hver gang jeg tar bilder blir det for lyst på venstre siden, altså dekket av blitz.

Har selv dette problemet. Men om jeg rengjør linsa veldig godt, med Q-Tips for eksempel, så er bildene fine. Men så fort det blir litt møkk på linsa/blitzen, så blir det lyst til venstre.

Leverte den inn til service idag. Venter spent om de gjør noe med det.

Lenke til kommentar
På min diamond når du skulle ringe så trykket du ring å tall tastatur kom opp, så gikk vært tall for bokstaver også, så søkte den i telefonboken samtidig som du skreiv.. både på nummer og navn.

 

Dette var genialt hvis du ringte mye til mange forskjellige.

 

Noen måte å få dette til på n97?

Synes det er litt tungvindt å må inn i telefonboken å bla vær gang....

 

gode forslag?

Hvis du går inn i telefonboken så søkes det på navn samtidig som du skriver.

Ja men det skjermtastaturet har jo kun ett tegn for hver bokstav fordelt på to tre skjermbilder... Spør du meg er dette den absolutt verste telefonbok løsningen jeg ha brukt noen gang.. jeg måtte jo uansett åpne telefonen å skrive inn navn...

 

Siste versjon som støttet scrolling var dog et meget godt løft, og den løste vel nesten problemet, men jeg savner rett og slett løsningen som var i min Nokia N95 8GB.

Lenke til kommentar
Til dere som har sendt inn telefonen for å få fikset gps´n: Sendte/leverte dere telefonen til forhandleren dere kjøpte telefonen av? Eller sendte dere den til Nokia?!?

 

Og måtte dere betale noe? Var på en nokia-butikk i London, og de tilbød seg å fikse det gratis. Jeg skulle reise samme dag, så det ble ikke noe av. Men de mente jeg skulle få fikset det gratis når jeg kom hjem...

 

Leverte min til et Nokia Care Senter :)

Lenke til kommentar
Til dere som har sendt inn telefonen for å få fikset gps´n: Sendte/leverte dere telefonen til forhandleren dere kjøpte telefonen av? Eller sendte dere den til Nokia?!?

 

Og måtte dere betale noe? Var på en nokia-butikk i London, og de tilbød seg å fikse det gratis. Jeg skulle reise samme dag, så det ble ikke noe av. Men de mente jeg skulle få fikset det gratis når jeg kom hjem...

 

Leverte min til et Nokia Care Senter :)

Merket du forskjell etterpå?

Lenke til kommentar
Til dere som har sendt inn telefonen for å få fikset gps´n: Sendte/leverte dere telefonen til forhandleren dere kjøpte telefonen av? Eller sendte dere den til Nokia?!?

 

Og måtte dere betale noe? Var på en nokia-butikk i London, og de tilbød seg å fikse det gratis. Jeg skulle reise samme dag, så det ble ikke noe av. Men de mente jeg skulle få fikset det gratis når jeg kom hjem...

 

Leverte min til et Nokia Care Senter :)

Merket du forskjell etterpå?

 

Fiksa GPS og linse.

Får GPS signal med engang og linsa riper seg ikke lenger :) så ja jeg merka forskjell.

Kostet meg ingenting å få det fikset nei :)

Endret av Hes
Lenke til kommentar

Allrighty! Telefonen min klikka vinkel da jeg prøvde oppdatere til v2.0 gjennom NSU, da PCn min påstod at den ikke fikk kontakt med N97 via USB da den hadde flasha telefonen og skulle installere v2.0.

 

Ikke mulig skru på, ikke hard reset, ingenting funka. Leverte inn telefonen.

 

Det er nå 3 uker senere, jeg har nettopp hentet min N97. De har fikset GPSen, de har fikset slik at jeg får skrudd på tlf, og de har oppdatert den til v2.0.

 

Jeg er en gladlaks, kommer hjem, pakker ut telefonen og hva finner jeg ut?

 

Jo, skjermen er totalt fucka. Jeg trykker på Options, men trykkmerket vises ca midt på skjermen og N97 lurer på om jeg vil forandre bakgrunnsbilde.

 

Hele touchfunksjonen er helt gal, den responderer ikke på det jeg trykker på mesteparten av tiden, når den gjør det lagger det eller bare funker ikke selv om det vises at "knappen" har blitt trykket. Av og til slår kontakten til tastaturet ut og selv det funker ikke.

 

Eneste "løsningen" hittil er lock/unlock et par ganger, men ingenting blir egentlig bedre. Det blir "smågreit" i type 30 sek. før den klikker vinkel igjen.

 

 

Noen andre som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar
Jo, skjermen er totalt fucka. Jeg trykker på Options, men trykkmerket vises ca midt på skjermen og N97 lurer på om jeg vil forandre bakgrunnsbilde.

 

Hele touchfunksjonen er helt gal, den responderer ikke på det jeg trykker på mesteparten av tiden, når den gjør det lagger det eller bare funker ikke selv om det vises at "knappen" har blitt trykket. Av og til slår kontakten til tastaturet ut og selv det funker ikke.

 

Eneste "løsningen" hittil er lock/unlock et par ganger, men ingenting blir egentlig bedre. Det blir "smågreit" i type 30 sek. før den klikker vinkel igjen.

 

Prøvd å kalibrere touch skjermen?

Meny/Innstillinger/Telefon/Berør.inntasting/Kalibr.berøringsskjerm.

(Bruk meny knapp og piltastaturet hvis det ikke går an å kommme seg ditt via touch).

Lenke til kommentar
Allrighty! Telefonen min klikka vinkel da jeg prøvde oppdatere til v2.0 gjennom NSU, da PCn min påstod at den ikke fikk kontakt med N97 via USB da den hadde flasha telefonen og skulle installere v2.0.

 

Ikke mulig skru på, ikke hard reset, ingenting funka. Leverte inn telefonen.

 

Det er nå 3 uker senere, jeg har nettopp hentet min N97. De har fikset GPSen, de har fikset slik at jeg får skrudd på tlf, og de har oppdatert den til v2.0.

 

Jeg er en gladlaks, kommer hjem, pakker ut telefonen og hva finner jeg ut?

 

Jo, skjermen er totalt fucka. Jeg trykker på Options, men trykkmerket vises ca midt på skjermen og N97 lurer på om jeg vil forandre bakgrunnsbilde.

 

Hele touchfunksjonen er helt gal, den responderer ikke på det jeg trykker på mesteparten av tiden, når den gjør det lagger det eller bare funker ikke selv om det vises at "knappen" har blitt trykket. Av og til slår kontakten til tastaturet ut og selv det funker ikke.

 

Eneste "løsningen" hittil er lock/unlock et par ganger, men ingenting blir egentlig bedre. Det blir "smågreit" i type 30 sek. før den klikker vinkel igjen.

 

 

Noen andre som har hatt dette problemet?

 

Noe det samme skjedde med min brors N97. Samme problemet du beskriver + at skjermen ikke reagerte på trykk i perioder. På en lørdag dagen før vi skulle t syden. Befant oss da i Oslo. ringte rundt til de forskjelllige nokia verkstedene for å sjekke hvem som hadde åpent og deler. Betalte et slik ekspressgebyr på 200 kr tror e d va. Kunne hente telefonen med ny skjerm et par timer senere.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg er spent på hvordan min telefon er når jeg får det tilbake etter rep...

 

Den skal være ferdig, får forhåpentligvis hentet den i morgen.. føler liksom ikke det haster heller :p

jaja.. hentet mobilen i dag da...

 

Og hva jeg kan tolke av servicelappen har de kun byttet linsedeksel og oppgradert programvaren (til hva da lure jeg nå på). Ser ut som de har byttet GPS'en også, men det er jeg ikke 100% sikker på.

 

Men ikke sjokkerende har jo telefonen en ny bug da..

 

Nå får jeg nemlig ikke aktivert "Ekstern telefonlåsing" da det ikke er noen OK valg som kan lagre eller bekrefte "melding for ekstern låsing" teksten.

 

På servicelappen sto det at jeg måtte manuelt oppdatere til Map 3.0 selv. Ligger ikke noe valg for dette i Map programmet og heller ikke under programvareoppdateringene..

 

Men siden ekstern låsing nå ikke fungerer, så leverer jeg den rett og slett tilbake på service på mandag og ber dem forsøke igjen...

 

Typisk.,, ikke rart en får helt Nokja...

Lenke til kommentar
noen her som har hatt trøbbel med blåtann? jeg får ikke min til å koble opp mot div blåtann ting, har oppdatert tlf min til software v2 ble tull etter dette har hvertfall ikke sliti med dette før

 

Jeg har også oppdatert til v2, og ingen problem med blåtann. Har Både koblet opp mot 2 andre telefoner og en usbdongle til pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...