Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt veldig fornøyd med telefonen. Ingen problemer etter siste FW oppdatering. Nå fungerer den slik den burde gjort da jeg kjøpte den i juni.

Den er grei å surfe med, GPSen har blitt merkart bedre, har ikke hatt noen kræsj eller oppdaget noen bugs etter siste oppdatering. Jeg synes den har blitt raskere og mer stabil. Ved å bruke den gamle versjonen av ovi suite får jeg også synket min kalender i Lotus Notes. Nå er jeg fornøyd med min svarte N97!

 

Hvordan laster jeg ned oppdateringer? ser ut som det er så mye man må gjøre for å få den til å fungere! Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter oppdateringen til 2.0 har jeg egentlig bare GPS som fortsatt bruker opp til en time på å koble opp, å svare telefonen når tastene er låst gjør også fortsatt at jeg må ta ut batteri men det bekymrer meg ikke så mye tar bare av tastelås først. Noen som vet om telefonen må i på verksted eller om det er software feil i forhold til GPS? Har også ripa på linsa men her er det heller ikke så stor bekymring rundt den. Trenger egentlig bare å få GPS opp å gå siden jeg stort sett trenger den hver dag.

 

Sånn bortsett fra det koser jeg meg med telefonen og er kjempefornøyd

 

-SD-

Lenke til kommentar
Etter oppdateringen til 2.0 har jeg egentlig bare GPS som fortsatt bruker opp til en time på å koble opp, å svare telefonen når tastene er låst gjør også fortsatt at jeg må ta ut batteri men det bekymrer meg ikke så mye tar bare av tastelås først. Noen som vet om telefonen må i på verksted eller om det er software feil i forhold til GPS? Har også ripa på linsa men her er det heller ikke så stor bekymring rundt den. Trenger egentlig bare å få GPS opp å gå siden jeg stort sett trenger den hver dag.

 

Sånn bortsett fra det koser jeg meg med telefonen og er kjempefornøyd

 

-SD-

 

Prøv å gå inn på "programmer", "Posisjon", "Lokalisering" og sjekk inne på "Lokaliseringsmetoder" at "Assistert GPS", "Integrert GPS" og "Nettverksbasert" er kryyset av.

Så går du tilbake og inn på "Lokaliseringsserver" og sjekker at "Bruk av lokaliser. server" er satt til "Auto. i hjem.nettverk", og "Tilgangspunkt" er angitt til noe som kan kobles opp på mobil nettet (f.eks Telenor Internett, om du har telenor) og at "Serveradresse er "supl.nokia.com".

 

På min mobil så var ikke tilgangspunkt angitt, da brukte den veeeeldig lang tid på å få signal.. når jeg fikk på dette så blei den mye raskere, men jeg har en av mobilene med dårlig antenne også da..

Lenke til kommentar

Hm, oppdaterte min til 2.0 igår etter å ha endret produktkoden med NSS. Idag morges så gikk ikke alarmene mine av i det heletatt. Jeg har på to alarmer med 10 minutter i mellom, ingen av dem gikk på!

 

Hvordan funker 3. part programmer mtp alarmer, f.eks fra Epocware?

 

Etter jeg oppdaterte til 2.0, så kjørte jeg format av delt minne og hard reset av resten av telefon før jeg la inn kun kontakter, kalender og notater fra PCsuite igjen. Ikke noe innstillinger eller noe annet.

 

Hvordan vet man at man har den "forbedret" utgaven mtp linsedeksel og gps?

 

 

EDIT: Hehe, okok.. Legger meg flat, mobilen trodde det var lørdag gitt. NOEN ..uten å nevne navn, har klart å legge inn feil dato gitt.

Endret av terion
Lenke til kommentar
Filleren...

 

Skulle installere et program i dag og da ville ikke telefonen reagere når jeg puttet inn USB'en..

 

Prøvde å restarte den, men det endret ikke noe.

 

noen andre som har dette problemet eller vet om noen fix ?

Samme problem som når jeg skulle oppdatere fetter'n min sin mobil..

Den hadde aldri vært mulig å koble til via USB..

Så inne i innstillingene på mobilen at den reagerte, men den ville hverken lade eller koble seg til via USB.

Den ladet normalt med vanlig lader da, men ikke USB..

 

Tok en hard-reset, og etter det så koblet den seg til via USB på første forsøk :)

Lenke til kommentar

Siden vi har litt fornøyd-oppsummering så kommer jeg med min.

 

Jeg kjøpte først og fremst denne telefonen pga stort minne og touch. Så med det grunnlaget har den innfridd.

 

Men jaggu stopper det der også. Jeg kommer ikke på én eneste ting denne telefonen gjør som ikke N95 gjorde eller kan. Hvis noen vil hjelpe på hukommelsen så vær så god. ;-)

 

Men foreløpig står den ikke til prisen, spesielt ikke med så mye reseting og fix jeg må gjøre selv for at den i det hele tatt skal fungere.

Lenke til kommentar

Håper noen kan hjelpe med dette!

 

Har ikke fått oppdatert den enda da mobilen min er netcom branded.

Så dette er jo greit!

 

Men sliter litt med mailen, har lagt til min egen e-mail, men den vil bare sjekke på wlanet her hjemme. Den er satt opp til 'standardtilkobling' på henting av innkommende mail.

 

Men når jeg er ute av rekkevide for wlanet her så får jeg bare beskjed om at wlan ute av rekkevidde eller noe i den duren, får også det når andre wlan er innen rekkevidde.

 

Noen som har gode forslag?

Lenke til kommentar
Håper noen kan hjelpe med dette!

 

Har ikke fått oppdatert den enda da mobilen min er netcom branded.

Så dette er jo greit!

 

Jeg har også mobil som er netcom branded, men jeg fikk da oppgradert mobilen for snart 14 dager siden. Gjorde det gjennom pc-suite, uten noe problemer. Jeg personlig har ikke hatt noe problemer verken før eller etter oppdateringen. Men føler nesten at jeg fikk en ny mobil etter oppgraderingen. Responsen er kjappere, minne er bedre, synes også at batterilevetiden har blitt bedre, gps`en om mulig enda raskere fix. Så får min del synes jeg mobilen var verdt hvert eneste øre jobben har betalt for denne.

Lenke til kommentar

Min er også NetCom -branded med produktkode 0587241, jeg får ikke 2.0 via NSU, derfor brukte jeg en annen produktkode til å oppgradere den med.

Men den er jo også låst til NetCom simkort, det gjør ikke meg så mye, men jeg kunne tenke meg å selge den og da få den åpnet først. Jeg har fått 2 stk +1 koder og to stk +4 koder til å låse den opp med, men de virker vist ikke. Får bare "Not allowed". Mulig det har noe med produktkoden å gjøre, selv om jeg har byttet den tilbake.. Hm.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått et svært irriterende problem med telefonen min!

Hvorfor ble jeg ikke overrasket....

 

Det holder nå R@ge... Point taken.

 

Vegetable: prøv å last ned en ny filutforsker og se om du finner tinga dine igjen :)

 

Tror du det vil hjelpe? Virker som det er noe mer galt, f.eks. når jeg skal innpå GPS'en så får jeg beskjed om at den bruker andre lagringsplasser fordi E: ikke er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Etter oppdateringen til 2.0 har jeg egentlig bare GPS som fortsatt bruker opp til en time på å koble opp, å svare telefonen når tastene er låst gjør også fortsatt at jeg må ta ut batteri men det bekymrer meg ikke så mye tar bare av tastelås først. Noen som vet om telefonen må i på verksted eller om det er software feil i forhold til GPS? Har også ripa på linsa men her er det heller ikke så stor bekymring rundt den. Trenger egentlig bare å få GPS opp å gå siden jeg stort sett trenger den hver dag.

 

Sånn bortsett fra det koser jeg meg med telefonen og er kjempefornøyd

 

-SD-

 

Prøv å gå inn på "programmer", "Posisjon", "Lokalisering" og sjekk inne på "Lokaliseringsmetoder" at "Assistert GPS", "Integrert GPS" og "Nettverksbasert" er kryyset av.

Så går du tilbake og inn på "Lokaliseringsserver" og sjekker at "Bruk av lokaliser. server" er satt til "Auto. i hjem.nettverk", og "Tilgangspunkt" er angitt til noe som kan kobles opp på mobil nettet (f.eks Telenor Internett, om du har telenor) og at "Serveradresse er "supl.nokia.com".

 

På min mobil så var ikke tilgangspunkt angitt, da brukte den veeeeldig lang tid på å få signal.. når jeg fikk på dette så blei den mye raskere, men jeg har en av mobilene med dårlig antenne også da..

 

Takk for det, løste problemet mitt det gitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...