Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snakker om sola så skinner'n. Telefonen hang seg som før og må ta ut batteri og restarte :mad:

 

Skjedde for meg også i kveld her.... Det rareste er at det er en 100% clean telefon..

 

Hvilken firmware? Skjedde meg bare i v10.. Nå kjører jeg v12, fremdeles nydelig.. Svart forresten.
Jeg har hatt problemet i v10, v11 og v12. Etter den siste oppdateringen trodde jeg at problemet var borte, men etter et par dager skjedde det igjen. Jeg har for lengst vendt meg til å slå av tastelåsen før jeg besvarer anrop, eller bruke håndfrien dersom denne er tilkoblet.

 

 

jeg har også hatt problemet i begge oppdateringene, men faktisk så hadde jeg det ikke når telefonen var hacket (sikkert tilfeldig)

 

Men det er vel kanksje en fiks på vei for dette da mon tro.. har ikke hørt så mye snakk om dette problemet

Lenke til kommentar
Hvilken firmware? Skjedde meg bare i v10.. Nå kjører jeg v12, fremdeles nydelig.. Svart forresten.

 

 

Kjører v12 nå. Undelige er at dette ikke hadde skjedd før jeg svarte i tråden i går....Kanskje det er høyere makter som styrer :innocent: , ikke vet jeg.....Har allerede skjedd med tre samtaler siden i går, men hadde ikke tenkt på den tastelåsen så jeg skal huske å ta den av før jeg svarer i fremtiden i hvertfall.

Lenke til kommentar
Når du kobler opp telefonen mot pcen, så må pcen ha eksklusiv tilgang til minnekort og hovedminne.. Det går da i stå med meldingssystemet.. Sånn er det bare, dessverre. Enten aldri koble til telefonen til pcen, eller bruk C :) eller bruk blåtann.

 

Hadde samme problemet på min N95..

 

At windows skal ha eksklusiv tilgang når den er tilkoblet er jo greit, men klarer ikke da telefonen å rette dette etter at datan har koblet seg fra igjen? Jeg mener, det er da litt bakvendt at man skal måtte velge meldingsminne hver gang man har vært så dum å koble seg til via usb? Er ikke dette pr def å betrakte som en feil? Det blir jo litt irriterende å laste over lydbøker osv over blåtann, iallfall syns jeg det. :hmm:

Ingen som har forslag her? Er det noe jeg har glemt å gjøre før jeg kobler fra?

Lenke til kommentar
SPORTSTRACKER:

Vil også meddele at denne fungerer utmerket :) Har blitt skikkelig turgåer nå som jeg fikk inn dette programmet. Hehe.. Bikkja har litt skyld han og da.

 

Jepp, funker som fly - kveldens utskeielser i Oslomarka på sykkel med lys:

 

Nokia Sportstracker SPORLOGG 8/9-09

 

Funker også når en tar en runde på golfbanen:

http://sportstracker.nokia.com/nts/workout...x.do?id=1549262

Lenke til kommentar

Synke kontakter via OVI

Hvor finner jeg "Options > Synchronise"?

 

Hentet fra: http://www.ovi.com/services/support/subpag...8b-0800200c9a66

 

Using network services involves transmission of data. Check with your service provider for details about fees in your home network and when roaming in other networks.

 

1. Open the Sync application on your mobile device. For details, see the user guide or in-device help of your device.

2. Select Ovi.com as the synchronisation profile and Options > Synchronise . You must connect to the internet, when prompted, for the sync to succeed.

Lenke til kommentar
Det har hendt meg et par ganger, vet jeg... Men det gikk over av seg selv, har ikke opplevd det på lenge.

Men nå opplever jeg noe annet interessant. Har satt meldingsminnet til E:, og hver gang jeg kobler til pcen som "masselagringsenhet", for så etterpå å koble fra, sier telefonen "får ikke kontakt med meldingsminne, meldingsminne satt til C:" (eller no i den duren). Så jeg må gå inn og endre manuelt tilbake til E:, Og så jeg må gå ut i home screen, og redigere den, velge innstillinger på E-post widgeten, og lukke de igjen, bare fordi telefonen også har "glemt" at jeg har satt opp gmail. Jeg er tilogmed flink og bruker "trygg fjerning av maskinvare"... Irriterende, rett og slett.

 

Flere som har opplevd dette?

 

PS, igår hang telefonen seg for første gang da jeg skulle bruke slide'n for å svare et anrop. Dvs, den svarte, men da jeg skulle legge på var den fortsatt i slide-screen, så jeg måtte ut med batteriet... Murre-murre.. :mad:

Når du kobler opp telefonen mot pcen, så må pcen ha eksklusiv tilgang til minnekort og hovedminne.. Det går da i stå med meldingssystemet.. Sånn er det bare, dessverre. Enten aldri koble til telefonen til pcen, eller bruk C :) eller bruk blåtann.

 

Hadde samme problemet på min N95..

 

Jeg har også opplevd dett"E" problemet.

Har hatt flere pc-oppsett mot min N97 over USB:

 

*Win7 (64B)/ OviSuite 2.0

-N97 firmware v10.. og v11.. =Trøbbel (v12..ikke testet)

 

*WinXP SP2 / Nokia Suite 7.x

-N97 firmware v10.. og v11.. =Trøbbel (v12..ikke testet)

 

*Win Vista SP2 / OveSuite 1.1

-N97 firmware v10..=Trøbbel / v11.. =ikke testet / v12..Problemfri!!

 

Dvs hos meg fungerer det nå smertefritt på min laptop med Vista SP2 / OSuite 1.1 :)

 

Andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Hei prøvde søke opp problemet men fant ingen like på farta..

 

Lurer på om det er flere som plutselig ikke får opp "ny melding" på startskjermen eller lyd når det kommer sms?

 

Fryktelig irriterende å sjekke innboksen 15 timer etter jeg har motatt 40000 sms uten å vite det:p

Nope, det har jeg aldri opplevd, men skjer vel snart det også. :)

Lenke til kommentar
Synke kontakter via OVI

Hvor finner jeg "Options > Synchronise"?

 

Hentet fra: http://www.ovi.com/services/support/subpag...8b-0800200c9a66

 

Using network services involves transmission of data. Check with your service provider for details about fees in your home network and when roaming in other networks.

 

1. Open the Sync application on your mobile device. For details, see the user guide or in-device help of your device.

2. Select Ovi.com as the synchronisation profile and Options > Synchronise . You must connect to the internet, when prompted, for the sync to succeed.

 

Innstillinger -> Tilkobling -> Dataoverføring -> Synkronisering

Endret av Vain
Lenke til kommentar
Nå har jeg fått oppdatert mitt FW også.

Jeg hadde som mange andre produktkoden 0586707 men brukte NSS til å skifte til 0576428

 

Trodde ikke at det skulle være så enkelt, trengte ikke å ta noe hard reset, bare skifte koden og laste ned nye software

 

Var det samme som holdt meg igjen også, det var nesten uforskammet lett å få gjort dette samtidig som telefonen nå med noen forebhold oppfører seg som den burde ha gjort hele veien.

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått oppdatert mitt FW også.

Jeg hadde som mange andre produktkoden 0586707 men brukte NSS til å skifte til 0576428

 

Trodde ikke at det skulle være så enkelt, trengte ikke å ta noe hard reset, bare skifte koden og laste ned nye software

 

Var det samme som holdt meg igjen også, det var nesten uforskammet lett å få gjort dette samtidig som telefonen nå med noen forebhold oppfører seg som den burde ha gjort hele veien.

 

Kryss fingrene! Oppdatert fra 0586707 til 0576428, og oppgradering nå fra 10.0.012 til 12.0.0.24

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...