Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Flere enn meg som synes wlan-dekningen er dårlig på denne telefonen? Sitter en etasje over, og fem meter forskjøvet fra et tilgangspunkt på jobben, men får bare en halv strek, som detter ut. Laptopen har tre-fire...

Ja, selvsagt bruker jeg laptopen til å jobbe på, men det hadde vært greit å spare litt penger på synking osv.

 

jeg synes faktisk wlan dekningen er helt ok. hadde testet dette mer, kanskje antenna de er dårlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noe nytt vedr om det vil komme støtte for UPnP i fremtiden?

Dette sto faktisk i specs som ble presentert rundt lanseringen, men var altså ikke implementert da den kom i butikk :(

Alle n9x-serier har vel hatt dette, så det er litt merkelig at dette er fjernet!?

...Og jeg finner ikke mange sjelene som klager på dette, så det er vel ikke håp i hengende snøre engang om at det vil komme :/

 

edit:

(PS: Trådstarter kan ta bort UPnP-støtten fra specsa i førstepost ;) )

Endret av JaNeiJo
Lenke til kommentar
3.1 er jo 1mnd gammel. DETTE er den nyeste.

 

Gammel allerede den du har.. de har lansert en ny i dag igjen...

 

Download (SIS, 4.27Mb) (Updated: 7th September 2009)

 

Minor update to Ovi MapsBeta for mobile

We have done a few minor updates to fix a couple of crashes in the application and slight improvements to the functionality/layout of the Premium services.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Noen her som bruker twitter på mobilen?

 

Hvilke program bruker dere? Noen som har funnet et program som støtter Home Screen Widget?

 

Gravity.

Suverent program, og har også støtte for widget på home screen.

Er ikke gratis, men twitrer du er det vel verdt investeringen. Har også støtte for facebook-oppdateringer...

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med USB tilkoblingen på telefonen?

 

- Må koble til, koble fra og så koble til igjen før telefonen vil lade via USB. Hver gang.

- Må ofte koble fra og til flere ganger før PC suite finner telefonen. Det kommer lyd i windows at den er koblet til men det skjer ikke noe i programmet før etter flere forsøk. Noen ganger må jeg velge "koble til" i programmet og så vente i flere minutter før noe skjer.

- I Nokia Music er det fullstendig umulig å få telefonen registrert. Det fungerer rett og slett ikke. Selv etter at PC suite har funnet telefonen. Min gamle N95 8GB finner den med en gang.

- På jobb PCen (der nokia drivere ikke er installert) nekter ikke telefonen å lade mens den er på. Dersom jeg i stedet skrur telefonen AV begynner den å lade. Skrur jeg den på igjen slutter den å lade og går gjerne også tom for strøm med ladekabelen tilkoblet.

 

Jeg har selvfølgelig prøvd flere USB-kabler uten at det hjelper.

 

Flere som opplever noe lignende eller er telefonen min defekt?

Lenke til kommentar

Det har hendt meg et par ganger, vet jeg... Men det gikk over av seg selv, har ikke opplevd det på lenge.

Men nå opplever jeg noe annet interessant. Har satt meldingsminnet til E:, og hver gang jeg kobler til pcen som "masselagringsenhet", for så etterpå å koble fra, sier telefonen "får ikke kontakt med meldingsminne, meldingsminne satt til C:" (eller no i den duren). Så jeg må gå inn og endre manuelt tilbake til E:, Og så jeg må gå ut i home screen, og redigere den, velge innstillinger på E-post widgeten, og lukke de igjen, bare fordi telefonen også har "glemt" at jeg har satt opp gmail. Jeg er tilogmed flink og bruker "trygg fjerning av maskinvare"... Irriterende, rett og slett.

 

Flere som har opplevd dette?

 

PS, igår hang telefonen seg for første gang da jeg skulle bruke slide'n for å svare et anrop. Dvs, den svarte, men da jeg skulle legge på var den fortsatt i slide-screen, så jeg måtte ut med batteriet... Murre-murre.. :mad:

Lenke til kommentar
Noen som har klart å synke kontaktene med OVI? #

 

Select Ovi.com as the synchronisation profile and Options > Synchronise . You must connect to the internet, when prompted, for the sync to succeed. Hvilket menypunkt er det de referer til her???

http://www.ovi.com/services/support/subpag...&lang=nb-NO

 

Instillinger -> Tilkobling -> Dataoverføring -> Synkronisering

 

Dette du lurte på?

Lenke til kommentar
Det har hendt meg et par ganger, vet jeg... Men det gikk over av seg selv, har ikke opplevd det på lenge.

Men nå opplever jeg noe annet interessant. Har satt meldingsminnet til E:, og hver gang jeg kobler til pcen som "masselagringsenhet", for så etterpå å koble fra, sier telefonen "får ikke kontakt med meldingsminne, meldingsminne satt til C:" (eller no i den duren). Så jeg må gå inn og endre manuelt tilbake til E:, Og så jeg må gå ut i home screen, og redigere den, velge innstillinger på E-post widgeten, og lukke de igjen, bare fordi telefonen også har "glemt" at jeg har satt opp gmail. Jeg er tilogmed flink og bruker "trygg fjerning av maskinvare"... Irriterende, rett og slett.

 

Flere som har opplevd dette?

 

PS, igår hang telefonen seg for første gang da jeg skulle bruke slide'n for å svare et anrop. Dvs, den svarte, men da jeg skulle legge på var den fortsatt i slide-screen, så jeg måtte ut med batteriet... Murre-murre.. :mad:

Når du kobler opp telefonen mot pcen, så må pcen ha eksklusiv tilgang til minnekort og hovedminne.. Det går da i stå med meldingssystemet.. Sånn er det bare, dessverre. Enten aldri koble til telefonen til pcen, eller bruk C :) eller bruk blåtann.

 

Hadde samme problemet på min N95..

Lenke til kommentar

Har begynnt å irritere meg over et nytt problem med telefonen...

 

Det er rett og slett at når jeg mottar en samtale, og svarer så står det fortsatt at det ringer (slik det gjør før jeg svarer altså).

 

Samtalen fortoner seg som normal, merker ikke noe til det, og jeg kan legge på, men jeg får da altså ikke vekk dette og må restarte telefonen...

 

Det skjer ikke hele tiden altså, men ofte nok til at de er irriterende.

 

Noen som har samme problem? eventuelt løsning?

Lenke til kommentar
Angående SPORTSTRACKER til N97, jeg sleit med å få versjon 2.06 til å virke på min, og prøvde tre-fire forskjellige SIS filer.

 

(versjon 1.83 ville blant annet ikke laste opp geotaggede bilder etter tur)

 

DENNE fungerer fint, i allefall hos meg:

http://www.megaupload.com/?d=MKU0I1TE

Vil også meddele at denne fungerer utmerket :) Har blitt skikkelig turgåer nå som jeg fikk inn dette programmet. Hehe.. Bikkja har litt skyld han og da.

Lenke til kommentar
Har begynnt å irritere meg over et nytt problem med telefonen...

 

Det er rett og slett at når jeg mottar en samtale, og svarer så står det fortsatt at det ringer (slik det gjør før jeg svarer altså).

 

Samtalen fortoner seg som normal, merker ikke noe til det, og jeg kan legge på, men jeg får da altså ikke vekk dette og må restarte telefonen...

 

Det skjer ikke hele tiden altså, men ofte nok til at de er irriterende.

 

Noen som har samme problem? eventuelt løsning?

 

Samme her, etter oppdatering til nyere firmware har egentlig alle små irritasjonsmomenter blitt borte, det at telefonen hang etter samtale var no skikkelig "#¤%. Sjekket også å ringe til telefonen når den var sånn og fikk bare feilmelding. Måtte ta ut batteri for at den skulle bli bra igjen. Men som sagt, borte nå og telefonen er som den burde ha vært når jeg kjøpte den.

 

PS. Måtte bruke NSS for å få oppdatert.

 

-SD-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...