Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Noen andre som har problem med Accuweather- og facebookwidgeten når en "flytter" telefonen mellom to wlan? Den prøver da å koble opp til den du var på sist, og har du da byttet wlan må du restarte widgeten for å få den til å koble opp mot det nye wlanet.

 

Ja, og dette er jo idiotisk. Jeg måtte slå av og på telefonen, ettersom facebook absolutt skulle koble seg til wlan'et som var 25 mil unna! Disse aplikasjonene burde for guds skyld kunne bruke det wlan'et man til enhver tid er koblet til!

 

AccuWeather får jeg derimot sjelden til å virke i det hele tatt. Får til stadighet denne meldinga: "Skriptvarsel: There was an error getting the data. Make sure your network is enabled and tap OPTIONS > Refresh Data to try again." For det første; hva er Skript? For det andre; ser ingen "OPTION"-tast. Hvis det menes "Valg", så er det ikke noe "refresh" der, kun "avslutt". Håpløse greier..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om en bra konverter og videospillerapplikasjon til N97?

 

Sitter og ser på en episode av Lost akkurat nå. Bruker SmartMovie og dens SmartMovie Converter selv. Veldig fornøyd, selv om jeg bruker v4.10,. 4.15 er mye bedre mtp hotkeys for N97 tastaturet, men har ikke fått tak i en versjon jeg kan bruke enda.

 

Veldig veldig fornøyd.

 

 

Du kan alltids bruke Ovi Suite til å konvertere filmer til N97, bare velg noe WMP kan spille (altså du har codec for), dra den inn i Ovi Suite, og den konverterer på flekken, og gjør en bang up job i tillegg. Jeg visste ikke dette før jeg hadde konvertert 4 sesonger Lost og 1 sesong Gossip Girl med SmartMovie Converter, ellers hadde jeg helt klart gone the easy route og kjørt Ovi Suite konverteringen i stedet.

Lenke til kommentar
Nå la jeg inn videoen i Videos mappen på E: er det vel, men den kommer ikke opp? Hvor finner jeg den?

 

SmartMovie, er det også et program til selve telefonen? :)

 

Hm jeg prøvde bare en gang å konvertere via Ovi Suite, men koblet ut telefonen før overføringen ble ferdig, så jeg er ikke sikker på hvor den legger filene :s

 

SmartMovie er selve mediaspilleren som installeres på tlf, SmartMovie Converter er til PCn, som konverterer filene dine for deg.

 

Du kan sjekke det ut med en trialversjon på http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie

Lenke til kommentar

Jada, er 4.10 jeg bruker nå. Funker bra, eneste "problemet" er at hotkeys er bedre i 4.15 og man kan velge hvilke mapper programmet skal grave etter filmfiler, i stedet for at den scanner telefonminnet, hele Massmemory og minnekortet, så man har mer kontroll.

 

 

EDIT: Jeg er nå stolt bruker av SmartMovie v4.15, og den funker som gull.

 

EDIT2: Sendte deg en PM, Selvin.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd GPS-fixen det står om innledningsvis? Prøver å sette på kobbertråden, men har litt problemer med å finne kontakten som denne skal legges mot...

 

Noen tips? :)

 

Ville bare føye til at jeg finner selve "sporene" i undersiden av teipen, men jeg trodde det skulle være en kontakt der også?

Endret av olaven
Lenke til kommentar

La merke til noe ganske interesant i nye Nokia Maps BETA:

 

"Double tapping" er fjernet fra alle listene i programmet :w00t:

 

Altså trykker man bare en gang på et valg før det åpnes i stedet for 2 ganger slik som alle andre lister på telefonen.

 

Kan dette bety at Nokia går bort fra double tapping filosofien som de (så langt) har tviholdt på i alle s60v5 telefoner? Håper virkelig dette forsvinner sammen med introduksjonen av kinetic scrolling i v2 for det er utrolig lite intuitivt å måtte trykke 2 ganger.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd ut SmartMovie som anbefalt av Slai, men jeg må si at det fungerte heller dårlig for min del. Problemet var hakkette avspilling og at programmet bare kuttet når jeg skulle searche i videoen. Det fungerte mye bedre å spille av i N97 sitt eget standardprogram, null hakking og ingen plutselig terminering av avspilleren :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd ut SmartMovie som anbefalt av Slai, men jeg må si at det fungerte heller dårlig for min del. Problemet var hakkette avspilling og at programmet bare kuttet når jeg skulle searche i videoen. Det fungerte mye bedre å spille av i N97 sitt eget standardprogram, null hakking og ingen plutselig terminering av avspilleren :)

 

 

Ja, jeg hadde litt av det i starten, men med greie innstillinger er det flytende hos meg, spolinga og. Mulig du hadde for lav oppløsning eller bitrate? De anbefalte innstillingene for N97 er skittnt dårlige.

 

Meeeeen har fått litt nok av cracks og drit, er alltid noe vås. Siste versjonen jeg lasta ned bare klikka vinkel midt i en avspilling og nå crasher hele programmet dersom jeg prøver spille av en fil.

 

Kjører plain mediaspiller fra nå av med anymovieconverter som konverteringsprogram, testa i går og funker som gull.

 

*slette 25gb film og serier fra tlf, konvertere på nytt*

Lenke til kommentar

Espen Swang skriver tullball igjen. Han har irritert meg i alle år.

 

"Nokia gjør som Apple, og åpner for at brukeren selv skal kunne bytte ut programvaren på telefonene deres, helt eller delvis."

Nokia begynte med dette lenge før Apple lanserte sin første mobil.

 

"Den første mobiltelefonen som blir ny på denne måten er Nokia N97."

Nei.

 

"Men lillebror mini har et nytt og raskere operativsystem som også skal komme eierne av N97 til del."

Nei, samme operativsystem. Ulik firmware.

 

Og EldarH, Firmware Over The Air (FOTA) er ikke noe nytt, men oppdateringene pleier å komme ut litt senere enn til PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...