Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har lastet ned Ovi Maps 3.1, og som evt er fornøyd med den?

 

Installerte den i går kveld, og prøvde den i dag. Første tur klarte den første sving(!), deretter sto det bare "venter på GPS-signal" oppe i venstre hjørne resten av turen. Andre prøvetur skjedde akkurat det samme.. Tredje tur var jeg inne på en parkeringsplass da jeg startet. GPS-en trodde jeg var på en vei på motsatt side av plassen, lengre unna målet. Den rekalkulerte da jeg kjørte ut på riktig side, men skulle absolutt ha meg til å kjøre tilbake på andre side, for så å snu 180 grader (fjerde avkjørsel) i ei rundkjøring(!) for så å kjøre i retning mot målet. Kjørte deretter inn i en tunnel, og alt ramlet ut. Ute av tunnelen klarte GPS-en ikke å finne ut hvor jeg befant meg. Bommet med ca 500 meter! Måtte starte GPS-en på nytt for å få riktig lokasjon. Prøvde etter jeg hadde parkert en "Gå til" de siste 100 metrene fra hvor jeg parkerer til der jeg bor, og det virket faktisk! Men da jeg kom til målet hadde jeg enda 40 meter igjen ifølge GPS-en..

 

For meg virker GPS-en på N97 å være fullstendig ubrukelig. Sist jeg oppgraderte til 3.0, måtte jeg ta en "hard reset" for å komme tilbake til 2.0. Fikk egentlig ikke prøvd å navigere med den, for da var lisensene borte. Vel, lisense var nå tilbake med 3.1, men trodde jo nå at de hadde rettet opp feil fra 3.0, men den gang ei.

Lenke til kommentar
Noen som har lastet ned Ovi Maps 3.1, og som evt er fornøyd med den?

 

Har ikke testet den så mye enda, men mange brukere på utenlanske forum skryter noe ekstremt av den.

 

De kaller siste versjon, altså den betaen, problemløserern rett og slett.

 

Den har jo visse issues da, men det er jo en beta tross alt :p

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med GPSn. Den finner ut hvor jeg er umiddelbart. Aldri opplevd at det har gått så kjapt før. Den finner også riktig og den raskeste veien de gangene e har prøvd den. Aldri opplevd problemer verken med 2.0 eller 3,1. Har ikke oppdatert til 3,1 etter e tok hard reset.

 

Hm, kan det være noe feil med min telefon? Er dette reklamasjonsgrunnlag?

Lenke til kommentar

Var og kjøpte meg min N97 i dag, hadde egentlig tenkt å kjøpe en Samsung Omdia HD i8910, men den får mye stryk, ikke minst på internasjonalere forum, grunnet elendig samtalekvalitet. Og selv om vi som kjøper slike telefoner er interessert i gadgets så det holder, så skal man da for pokker kunne ringe til noen med en telefon uten å måtte irritere seg over lyden i samtalene!

 

Min er ikke operatørlåst, men selv om jeg går via Nokia sin egen oppdateringtjeneste, så får jeg ikke tilbud om annen firmware enn 10.0.012. men den er allerede inne på telefonen. Min er en RM 505.

 

Norn tips på hvor jeg uten å miste garanti kan få nyeste firmware, og hvilken versjon er den høyeste?

Lenke til kommentar
Dette er skrevet mye om på de foregående sidene av denne tråden.

Du må finne produktkoden din (sjekk label under batteriet).

Sjekk den mot disse N97 firmware-kodene.

 

Du må endre produktkode med NSS hvis du ikke finner din under firmware v12.....

NSS finner du HER

 

Vær obs på at garantien kan ryke med dette...

;)

 

Mange takk! BTW, er det en egen "tilbakeknapp" på det fysiske tastaturet? Eller må man oppom skjermen hver gang man skal bla tilbake?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte og grublet litt på dette dere sier om riper grunnet den dekselmekanismen Nokia har valgt over kameralinsen, og har konkludert med følgende:

 

Det ligger en "pute" under selve det lokket en skyver over linsa. Denne "puta" er tett innpå selve linseglasset. Kommer det rusk i selve den gropa en skyver linsedekselet inn i når man bruker fotoapparatet, så vil dette dras med inn over linsa etterpå, og dersom rusket er hardt, vil dette ripe opp glasset når man drar det tettsittende linsedekselet over selve linseglasset.

 

Så alle former for rusk, som sandkorn og lignende, som blir liggende i området der linsedekselet er, er potensielle farer for å skrape opp linseglasset.

 

Dette er noe designerne ikke har tenkt over da de lagde en "pute" som er så tettsittende over linseglasset som den vi har på våre elskede N97. Dette, sammen med kamerabelysningsflausen - burde forårsaket oppsigelser av designere hos Nokia, som åpenbart har drukket finsk brennevin i produksjonen av fotodelen på mobilen.

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Fælt mas her men: På min E71, så hadde jeg for vane å kopiere inn kontaktene mine til SIM-kortet, denne hadde egen funksjon for dette. Finer ikke ut av dette her på min N97, kan noen hjelpe meg? Jeg vet at man kan velge om SIM-kontakter og skal vises i visningsmodus og da autolagrer den på SIM. Det jeg lurer på om det er en funksjon der man kan enten enkeltvis, eller ved alle kontakter, kopiere fra telefonkontakter til SIM.

 

ARGH! Var for kjapp, den hadde selvfølgelig et kopieringsvalg en kan bruke til dette ...

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...