Gå til innhold

Er det noen som savner de enkle konsoll spillene? Synes konsoll spill blir mer og mer likt pc spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De blir gjerne mer og mer lik.

Men jeg går motsatt vei av det du gjør.

Har knapt spilt tatt i PC'en (for spilling) de siste månedene.

 

Selv om tastatur og mus er mer nøyaktig føles det mer rett med en håndkontroll. Ja, selv skytespill! Hadde aldri trodd jeg skulle syntes det, men slik er det blitt.

 

Når det i tillegg er blitt så mye online registrering, driverfeil, halvferdige produkter, er det blitt lett for meg å foretrekke konsollen.

 

Men dette ble vel en halvveis avsporing fra temaet...

Lenke til kommentar
De blir gjerne mer og mer lik.

Men jeg går motsatt vei av det du gjør.

Har knapt spilt tatt i PC'en (for spilling) de siste månedene.

 

Selv om tastatur og mus er mer nøyaktig føles det mer rett med en håndkontroll. Ja, selv skytespill! Hadde aldri trodd jeg skulle syntes det, men slik er det blitt.

 

Når det i tillegg er blitt så mye online registrering, driverfeil, halvferdige produkter, er det blitt lett for meg å foretrekke konsollen.

 

Er helt enig.

 

Strategispill er ubrukelig på konsollen, men ellers er alt bedre. Det at en håndkontroll ikke er like rask og presis som tastatur og mus har jo ingenting å si når alle sammen må bruke en håndkontroll.

 

Dessuten gir analoge sticker mye bedre feel i mange typer skytespill enn et tastatur noen gang kan gjenskape.

 

Dessuten prøver Microsoft å gjøre pcen mer lik konsollene noe som er helt på bærtur etter min mening. Må vel snart ha microsoft live gold subscription for å spille online på pc også.

 

Angående enkle konsollspill så er det vel ingen sjangre som ikke har utviklet seg logisk? At man får flere valg og ting blir mer avansert er ikke å unngå. Kjernen i fotballspill, bilspill, slossespill er jo som den alltid har vært.

 

Skal man ha det enkelt så må du som sagt sjekke Xbox live arcade og tilsvarende. Eller rett og slett ta frem en gammel konsoll. Dersom du foretrekker det enkelt så hvorfor ikke spille de enkle spillene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...