Gå til innhold

Microsoft - Pressekonferanse E3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg var MS-presentasjonen en stor høydare!

 

* Left 4 Dead 2(!!)

* Forza 3(!!)

* Alan Wake(!!)

* Beatles Rock Band (gammelt nytt men fortsatt kult, også gøy å se gamlegutta på scenen)

* Tony Hawk Ride (ikke så spennende med skatespill, men liker kontrolleren)

* Modern Warfare 2 så knallbra ut

* Splinter Cell: Conviction

* Movies on demand i 1080p fra høsten, OGSÅ I NORGE!!

 

 

Metal Gear Solid:Rising, Facebook, Twitter, Halo (ODST / Reach), Crackdown 2, og Final Fantasy XIII interesserer meg ikke så stort.

 

Men til slutt, NATAL! Det så utrolig bra ut. Om det fungerer bare halvparten så bra som vist på pressekonferansen kan det bli utrolig! EyeToy / Wii motion controller er ikke i nærheten av så avansert som Natal og bør igrunn ikke sammenlignes. Så avansert stemmedetektering, rask gjenkjenning av personer, gjenkjenning av flere personer samtidig, evnen til å se dybde og alt kombinert i ett produkt er helt nytt. Dette er cutting edge teknologi så det blir spennende å se prisen...

Lenke til kommentar

"I didn't say anithin about sorid sneikku!" lol :D

 

Natal er bare tull i mine øyne. Tja, om du vil sitte å spille de familie spilla som kommer til det, så np for min del. Alt der var jo scripta da, så vi får se hvordan det fungerer om noen år/måneder(?).

 

Men ja, sony må virkelig fyre løs om dem skal slå titlene til xbox 360. Men god of war 3 er alt jeg vil se mer av.

Endret av geedoo
Lenke til kommentar
All in all, I found Project Natal to be quite refreshing. It's nowhere near the gimmicky device I originally took it for and the fact that it works already on a retail Xbox 360 (Burnout was running on an "out of the store" model, no debugs or special systems required) says a lot about its current stage of development.

 

LINK

Lenke til kommentar

Mange sure gamere rundt i verden sier Natal er noe sjit ingen kommer til å bry seg om. Det viser bare hvor lite gamere både her og ellers i verden egentlig vet. Det nivået av stemmegjenkjenning, den raske gjenkjenningen av personer og muligheten for å tracke bevegelser på et tredimensjonalt plan med bare et kamera uten en egen drakt med mo-cap-baller på er rett og slett utrolig! Det er en enorm teknisk prestasjon og kan fort endre spill-hverdagen totalt. Det som blir spennende å se er hva prisen blir når dette kommer i butikk og ikke minst, hvordan firmaer som Spielbergs Lucasarts klarer å utnytte systemet.

Lenke til kommentar

Den dagen jeg tvinges til å bevege meg for å spille legger jeg hele spillkarrieren på hylla.

Kall meg gjerne konservativ, men ser ikke helt det posetive med å endre hele spillhverdagen du er så begeistret for.

At jeg kan snakke til maskina og si hvilket spill jeg vil skal starte f,eks er en kul tanke, men that`s it..

Jeg er glad i å ligge i sofaen med en kontroller og vil ikke bytte ut det mot noe veiving foran et kamera.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Performance Designed Products LLC announced today it will showcase Squeeballs, the world's first motion for the Xbox 360, at this year's E3 expo. The game comes bundled with Gametrak Freedom, the first motion-control system for the Xbox 360. The company confirmed Squeeballs bundled with Gametrak Freedom will be released in October.

 

LINK

Lenke til kommentar
Mange sure gamere rundt i verden sier Natal er noe sjit ingen kommer til å bry seg om. Det viser bare hvor lite gamere både her og ellers i verden egentlig vet. Det nivået av stemmegjenkjenning, den raske gjenkjenningen av personer og muligheten for å tracke bevegelser på et tredimensjonalt plan med bare et kamera uten en egen drakt med mo-cap-baller på er rett og slett utrolig! Det er en enorm teknisk prestasjon og kan fort endre spill-hverdagen totalt. Det som blir spennende å se er hva prisen blir når dette kommer i butikk og ikke minst, hvordan firmaer som Spielbergs Lucasarts klarer å utnytte systemet.

Selv om det er bra at de har virkeliggjort denne teknologien, så har man visst om stemme- og bevegelseskontroll lenge. Grunnen til at mange "sure" gamere klager, er nettopp at de er gamere, og ikke 9 år gamle jenter, som halve konferansen var myntet på. De har ennå til gode å vise et spill som utnytter denne teknologien som appellerer til gamere. Det er jo casual spill opp og i mente.

Lenke til kommentar

Spielberg/Lucasarts er vel ikke akkurat kjent for å lage spill for casual gamers. Jeg synes teknologien er spennende og selv om "male bilde med hele kroppen"-spill er morsomme i tre minutter så er jeg forsiktig optimist til at dette kan bli meget bra etterhvert som hardcore-utviklerene finner på gode bruksområder. RTS-spill i Minority Report-stil hadde vært knalltøft. Like enkelt å merke troppene på skjermen med hendene som drag & select med mus.

 

Stemme og bevegelseskontroll har eksistert en stund ja, men langt fra på dette nivået. Har du noen eksempler på tracking på et tredimensjonalt plan med et enkelt kamera før MS viste Natal?

Lenke til kommentar
Spielberg/Lucasarts er vel ikke akkurat kjent for å lage spill for casual gamers. Jeg synes teknologien er spennende og selv om "male bilde med hele kroppen"-spill er morsomme i tre minutter så er jeg forsiktig optimist til at dette kan bli meget bra etterhvert som hardcore-utviklerene finner på gode bruksområder. RTS-spill i Minority Report-stil hadde vært knalltøft. Like enkelt å merke troppene på skjermen med hendene som drag & select med mus.

 

Stemme og bevegelseskontroll har eksistert en stund ja, men langt fra på dette nivået. Har du noen eksempler på tracking på et tredimensjonalt plan med et enkelt kamera før MS viste Natal?

 

Tja du kan jo se på denne hvor utrolig bra det fungerer.

16mc5e.gif

Jeg ville skrudd ned forventningene noen hakk. Hele Natal opplegget er en blåkopi av eyetoy konseptvideoen som jeg postet tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Spielberg/Lucasarts er vel ikke akkurat kjent for å lage spill for casual gamers. Jeg synes teknologien er spennende og selv om "male bilde med hele kroppen"-spill er morsomme i tre minutter så er jeg forsiktig optimist til at dette kan bli meget bra etterhvert som hardcore-utviklerene finner på gode bruksområder. RTS-spill i Minority Report-stil hadde vært knalltøft. Like enkelt å merke troppene på skjermen med hendene som drag & select med mus.

 

Stemme og bevegelseskontroll har eksistert en stund ja, men langt fra på dette nivået. Har du noen eksempler på tracking på et tredimensjonalt plan med et enkelt kamera før MS viste Natal?

 

Tja du kan jo se på denne hvor utrolig bra det fungerer.

16mc5e.gif

Jeg ville skrudd ned forventningene noen hakk. Hele Natal opplegget er en blåkopi av eyetoy konseptvideoen som jeg postet tidligere i tråden.

 

 

det var jo bare en latterlig konseptvideo som ble laget på barnerommet for å stjele litt av stormen til 360 lanseringen og hype PS3 opp i skyene. that's all.........

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

@Fhj

 

haha ja jeg så også det der med figuren og de merkelige bevegelsene. det burde skrives "FAIL" til den animasjonen. han skulle også vise undersiden av foten til avataren, men det gikk ikke så bra heller.

 

får håpe de klarer å forbedre det systemet.

 

@kewell79 jeg mener bestemt at jeg selv så at det var så dårlig, så det er ikke noe som noen har laget for å hakke ned på xbox.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
Spielberg/Lucasarts er vel ikke akkurat kjent for å lage spill for casual gamers. Jeg synes teknologien er spennende og selv om "male bilde med hele kroppen"-spill er morsomme i tre minutter så er jeg forsiktig optimist til at dette kan bli meget bra etterhvert som hardcore-utviklerene finner på gode bruksområder. RTS-spill i Minority Report-stil hadde vært knalltøft. Like enkelt å merke troppene på skjermen med hendene som drag & select med mus.

 

Stemme og bevegelseskontroll har eksistert en stund ja, men langt fra på dette nivået. Har du noen eksempler på tracking på et tredimensjonalt plan med et enkelt kamera før MS viste Natal?

 

Tja du kan jo se på denne hvor utrolig bra det fungerer.

16mc5e.gif

Jeg ville skrudd ned forventningene noen hakk. Hele Natal opplegget er en blåkopi av eyetoy konseptvideoen som jeg postet tidligere i tråden.

 

 

Da kan du jo se på resten av presentasjonen hvor bra det faktisk fungerte. Samtidig kan du tenke på at dette ikke er et ferdig retail-produkt og at ytterliggere finpuss gjenstår. EyeToy registrerer hverken stemme eller dybde og er dermed ikke engang i samme liga som Natal.

 

Både Eurogamer og IGN har prøvd denne tidlige alpha/beta-utgaven av Natal selv og er positive, les mer:

 

IGN - E3 2009: I've Played Natal and it Works

Eurogamer - E3: Project Natal

Lenke til kommentar

Quoter Rune Fjeld Olsen;

"Det var kanskje den beste, mest solide og tøffeste spillpressekonferansen jeg har vært på noen gang."

 

Ble veldig imponert av Modern Warfare 2. Gleder meg også til Splinter Cell: Conviction, Halo:ODST, Halo:Reach, Alan Wake og Movies On Demand.

 

Blir også spennende å se hva de klarer å få til med Project Natal. Meget god pressekonferanse, mye og glede seg til. :D

Endret av Punky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...