Gå til innhold

Tele2 selger sin bredbåndsvirksomhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men dette liker jeg ikke. Byttet fra NGT til Tele2 pga latterlig kundeservice, og nå tvinges jeg tilbake? Nei, må vel ut på jakt etter ny leverandør igjen da...

 

Samme her, men jeg bytta til onecall. De solgte ut sine nettkunder til ngt, sa opp onecall på flekken, men det ville ikke ngt akseptere. Så de holdt på med inkassosak i flere mnd før de endelig måtte ta til vettet, takket være at onecall stilte opp med dokumentasjon. Har til sammen hatt 5 inkassosaker med ngt. I ingen av sakene har det hjulpet å ta kontakt med ngt. De lover å fikse saken, fortsetter å sende mer inkasso, også hører du ikke mer fra dem før du blander inn en 3djepart.

Lenke til kommentar
Men dette liker jeg ikke. Byttet fra NGT til Tele2 pga latterlig kundeservice, og nå tvinges jeg tilbake? Nei, må vel ut på jakt etter ny leverandør igjen da...

 

Som endel andre i forumet skiftet jeg fra NGT til Tele2 pga av ustabilt produkt og dårlig kundeservice. Eneste dårlige med Tele2 er latencyen på 40ms til de fleste servere i Norge. Har vel bindingstid til Tele2 enda, lurer på om den er gjeldende når jeg blir NGT kunde igjen...

Lenke til kommentar

Dette kom som et sjokk på meg. Trodde virkelig at Tele2 ville satse på bredbånd, men den gang ei. Synes det er litt dumt, fordi det går ut over konkurransen på fastbredbånd i Norge. Vi skulle så gjerne hatt flere!

 

På en annen måte synes jeg det er greit, har hatt en del problemer med Tele2, bla. høy latency som det er nevnt her. Det ble imidlertid rettet opp på etter en del klager.

Har også hatt fakturaproblemer og driftsbrudd. Bytta til Direct Connect rett etter bindingstiden gikk ut, og her er det mye bedre service.

 

Ellers håper jeg de som jobber i Tele2 Bredbånd får beholde jobbene sine internt i selskapet. Håper ingen mister jobben pga. dette.

 

Jeg undrer meg også over hvordan de skal gjennomføre kundeoverflyttingen til NextGenTel.

Tele2 bruker som kjent DHCP og vanlig bridgemodem (f.eks 516i) som gjør direkte tilkobling opp mot nettet. Det betyr i praksis at alle må få nytt modem fra Tele2 eller NextGenTel, og det kan jo bli kostpart. Enten vil de kreve retur på gammelt modem, ellers så går det rett i søpla (ja, her snakker vi miljø).

 

..og hva skjer med Tele2's utstyr i sentralene? Skal dette overtas av NGT?

 

Eneste dårlige med Tele2 er latencyen på 40ms til de fleste servere i Norge. Har vel bindingstid til Tele2 enda, lurer på om den er gjeldende når jeg blir NGT kunde igjen...

 

Det er pga. du ligger på interleave-profil, kan fikses ved at du settes over på fastpath-profil.

 

EDIT:

 

- De berørte kundene vil ikke oppleve noen forskjell. Alt er som før, både hastighet, pris og utstyr, forsikrer NextGenTel i en kommentar på egne nettsider

Så kundene får beholde det gamle utstyret.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Alt oppe i dette er det egentlig ganske patetisk å mene at Tele2 "suger" eller lignende. Om du har benyttet deg av de på et litt uheldig område, der de har dårlig utstyr, eller ligger langt fra nærmeste sentral, eller bare noen fillefeil fra demmes side betyr vel ikke at Tele2 "suger" for alle.

 

Ja, de har en del nedetid. Faktisk hele 3 ganger i fjord. Men med den ekstremt gode kunde-servicen de har går dette opp i opp.

Sist de var nede tok det 10 minutter fra da jeg ringte til det var oppe og kjøre igjen.

 

Jeg har da kun tilgang på det minste abonnementet, som er på

2 mbs/05, mbs. Jeg sitter faktisk med nedlastninger på 300 kBs/ og opplastninger på 100 kBs.

 

Jeg vil gi NextGentel en sjanse.

Endret av SamCpp
Lenke til kommentar
Får håpe Nextgentel ikke glemmer at så mange tusen ekstra kunder skal belaste maskinparken deres, og at det ikke klemmes for mye til med sparetiltak der.

 

Tviler nok dette kommer til å være et problem.

Vil bare minne på folk om at Nextgentel er ikke som de var, siden TeliaSonera kjøpte selskapet har det vært ganske store forandringer, både på kundeservice og økonomisk.

 

For min del er det ingen tvil på hvorfor de er nr2 i Norge på bredbånd, rett å slett pga gode produkter og gode priser.

Lenke til kommentar
mener at du skal selv skal kunne velge ny leverandør når slikt skjer

 

Faktisk så gjelder evt binding selv om Tele2 kunder blir flyttet over til NGT, tilbudet vil ikke endres og NGT har et ansvar i å holde sine avtaler mot tele2 å fortsette med avtalevilkårene som ble inngått hos tele2's kunder ved opprettelsen av deres abbonement. Det vil si at Tele2's kunder ikke kan bryte bindingstiden pga overføringen til NGT.

 

Bryter NGT avtalevilkårene som Tele2 kundene har i dag, så kan kundene si opp abbonementene sine uten videre problematikk. Alt det her står i pressemeldingen som ble utlyst av Tele2 i går.

 

I ren praksis vil ikke kundene merke noen forskjell på sin internettbruk, bortsett fra at faktureringen vil bli adressert fra NGT når dem blir overført.

 

Fasttelefonien og mobiltelefonien vil fungere på samme måten som før da det er Tele2's hovedfokus i tiden fremover.

Lenke til kommentar

Jeg blir alltid like oppgitt når jeg leser disse ISP trådene. Det fleste ISPer i norge leverer faktisk internett gjennom Telenor. WS hos Jara med andre ord. WS står for Whole Sale og Jara er den applikasjonen som man kobler til kunder gjennom Telenor sitt nett. (Jara.no funker forøvrig bisarr nok bare med IE)

 

Det finnes en del ISPer som leverer internett på OA eller operatør aksess. Forskjelden på de to måtene er ganske stor. Når linjer leveres på OA har faktisk ISPen en mulighet til fikse utstyret selv og de kan ha direkte kontroll med dslamen. De kan feks kjøre tester på den aktuelle porten kunden er koblet til for å avdekke feil på den aktuelle porten. De vet også 100% sikkert hvordan dslam kunden er koblet til. Det vet de ikke med 100% sikkerhet om linjen er koblet opp via WS. Da må en bare stole på at infoen i Kapaks (som også er et telenorsystem) er korrekt. En har også tilgang til et par andre systemer, og det er ikke alltid disse systemene gir riktig svar.

 

Et eksempel er en kunde som er koblet opp på WA og klager på lav hastighet. Kapaks kan si at maks hastighet her er 9600kbps, et annet system kan fortelle at kunden synker på 9600kbps. I de fleste tilfeller vil dette si at kunden får hva han er lovet og som er mulig å levere. Desverre så trenger dette ikke stemme i WA tilfeller. Om en eller annen løk hos telenor har punsjet inn feil tall kan kunden godt bare ha mulighet til å bruke 2452kbps(ens husker ikke helt nøyaktig hvilke hastigheter telenor har)

 

Det er med andre ord et helvete å feilsøke på. Alle systemene til kundeservice sier linjen er korrekt, kundens ruter sier linjen er korrekt, mens faktiske speedtester sier noe helt annet. Stort sett vil dette si at kunden ikke har oversikt over hva som er koblet opp på linjen (virus, nabo som snylter på nettet, osv) Men på WA tilfeller har man få muligheter til å eskalere saken.

 

Jeg vil derfor si at det er en absolutt fordel om man er koblet på OA utstyr, mulighetene til å feilsøke hos ISPen er svært mye større. Det som sannsynligvis kommer til å skje er nok noe ala det som skjedde når NGT tok over alle LOS kundene. NGT får tilgangen til alt OA utstyret Tele2 har og oppgraderer det etter hvert. Alle kunder som trenger ny ruter får tilsend denne gratis i posten, ingen får lenger tilsendt "tele2 rutere". Mange Tele2 kunder har jo speedtouch 516 og 585 og det er ofre ikke mer enn en firmware oppgradering som skal til for å gjøre disse NGT kompatibel.

 

Om man har en ustabil linje og det ikke blir fikset ved å bytte ruter eksisterer problemet i nesten 100% av tillfellene på dslamen( 0.1% sannsynlig) eller på kobberet mellom sentralen og kundens ruter(99% sannsynlig).

 

Er det på dslamen kan en montør bestilt gjennom jara bytte port på dslamen og markere den som deffekt, eller han må feilsøke på hele linjen mellom kunden og sentralen.

 

Eneste grunnen til at en linje kan gå fra ustabil til stabil ved bytte av isp er at montøren velger et annet trådpar. Har kunden allerede internett er det veldig lite sannsynlig at montøren tar et annet trådpar en det som allerede er koblet opp. Om dette kombineres med slurv fra montørens side, der han ikke sjekker linjen hjemme hos kunden vil kunden ha akkurat de samme feilene med ny isp som han hadde med den gamle. Den beste måten er derfor å la en montør gjøre feilretting på linjen og ikke nyinstallasjon. Noe som oppnås ved at ISP kontakter jara feilretting. Feilretting har også høyere prioritet en nyinstallasjoner og derfor vil det går fortere å få feilrettet linjen sin av eksisterende ISP og ikke ved et bytte med påfølgende nyinstallasjon. Ved ny installsjoner kan det også henne du må betale for feilrettning, dette må du ikke om linjen allerede eksisterer. ISPene har forøvrig nada å si når det kommer til hvilke montør selskap som blir sendt ut for å rette feilen. Dette er Jara sitt domene. Min personlig erfaring er at Relacom har gode interne rutiner og du er meget heldig om det er de som kommer på besøk hos deg. Sønnico er litt mer blandet drops men fortsatt helt ok. Eltel er i den andre enden av skalaen og det er ikke uten grunn at de blir omtalt som "Heltel" blant kundeservice ansatte. Desverre avhenger montørselskap av hvilke samarbeidsavtaler Jara har med de forskjellige montørselskapene. De har stortsett gitt hvert enkelt selskap ansvar for en sentral og det skal helt spesielle forhold til for at et annet montørselskap kan bli tilkalt.

 

Kundeservicen til NGT er forøvrig helt topp. Det var den ikke i 2007... Iløpet av et år gikk NGT fra å være norges værste kundeservice til norges beste. Dette i tester gjennomført av bransjen selv. NGT var i allefall best i 2008 jeg vet ikke hvordan det ligger ann i år iom at linjen min leverer hva jeg kan forvente, og litt til. Og med riktig valg av ruter i forhold til det relativt ustabile strømnettet her i blokka så er oppetiden helt upåklagelig. rebooter kanskje hver 2 mnd ens. Jeg har derfor ikke hatt noen grunn til å sjekke ut kunderservicen.

 

Jeg skal innrømme at jeg jobbet på kunderservice hos NGT ca 5mnd i 2008. Dette kan selvsagt gjøre inntrykket mitt ubalansert, men det er ikke noe tvil om at jeg vil beholde dem som ISP så lenge jeg bare har mulighet til oppkobling gjennom kobber linjer. Den tiden jeg jobbet der var køen skjelden lenger en 5min. I press perioder 10min. Typisk hele nord-norge mister nettet pga brudd på to samband i trondheim. Alle som ikke ringer fra en telefon som ikke er registeret hos NGT og heller ikke skriver inn kundenr, vil måtte prate med 1.linje og ikke få automatisk beskjed slik som resten. Ingen kundeservice i verden kan fiske fellesfeil raskere om du maser på dem så det er lurt og ringe fra en registrert telefon.

Endret av spetznaz
Lenke til kommentar
Kundeservicen til NGT er forøvrig helt topp. Det var den ikke i 2007... Iløpet av et år gikk NGT fra å være norges værste kundeservice til norges beste. Dette i tester gjennomført av bransjen selv. NGT var i allefall best i 2008 jeg vet ikke hvordan det ligger ann i år iom at linjen min leverer hva jeg kan forvente, og litt til.
Det er vel Call Center dagene du tenker på.

 

NGT ble kåret til beste kundeservice på bredbånd under Call Center dagene i 2008

Tele2 ble kåret til beste kundeservice på telekom under Call Center dagene i 2008

 

NGT fikk ingen pris under Call Center dagene i 2009

Tele2 ble kåret til beste kundeservice på bredbånd under Call Center dagene i 2009

 

 

EDIT:

 

Tele2 leverer på OA og på WS

 

Men mener å huske at NGT i hvert fall en periode leverte på OA. Stemmer det?

Har de fortsatt kunder på OA eller er har de alle kundene tilbake på WS?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Jeg blir alltid like oppgitt når jeg leser disse ISP trådene. Det fleste ISPer i norge leverer faktisk internett gjennom Telenor. WS hos Jara med andre ord. WS står for Whole Sale og Jara er den applikasjonen som man kobler til kunder gjennom Telenor sitt nett. (Jara.no funker forøvrig bisarr nok bare med IE)

 

Det finnes en del ISPer som leverer internett på OA eller operatør aksess. Forskjelden på de to måtene er ganske stor. Når linjer leveres på OA har faktisk ISPen en mulighet til fikse utstyret selv og de kan ha direkte kontroll med dslamen. De kan feks kjøre tester på den aktuelle porten kunden er koblet til for å avdekke feil på den aktuelle porten. De vet også 100% sikkert hvordan dslam kunden er koblet til. Det vet de ikke med 100% sikkerhet om linjen er koblet opp via WS. Da må en bare stole på at infoen i Kapaks (som også er et telenorsystem) er korrekt. En har også tilgang til et par andre systemer, og det er ikke alltid disse systemene gir riktig svar.

 

Et eksempel er en kunde som er koblet opp på WA og klager på lav hastighet. Kapaks kan si at maks hastighet her er 9600kbps, et annet system kan fortelle at kunden synker på 9600kbps. I de fleste tilfeller vil dette si at kunden får hva han er lovet og som er mulig å levere. Desverre så trenger dette ikke stemme i WA tilfeller. Om en eller annen løk hos telenor har punsjet inn feil tall kan kunden godt bare ha mulighet til å bruke 2452kbps(ens husker ikke helt nøyaktig hvilke hastigheter telenor har)

 

Det er med andre ord et helvete å feilsøke på. Alle systemene til kundeservice sier linjen er korrekt, kundens ruter sier linjen er korrekt, mens faktiske speedtester sier noe helt annet. Stort sett vil dette si at kunden ikke har oversikt over hva som er koblet opp på linjen (virus, nabo som snylter på nettet, osv) Men på WA tilfeller har man få muligheter til å eskalere saken.

 

Jeg vil derfor si at det er en absolutt fordel om man er koblet på OA utstyr, mulighetene til å feilsøke hos ISPen er svært mye større. Det som sannsynligvis kommer til å skje er nok noe ala det som skjedde når NGT tok over alle LOS kundene. NGT får tilgangen til alt OA utstyret Tele2 har og oppgraderer det etter hvert. Alle kunder som trenger ny ruter får tilsend denne gratis i posten, ingen får lenger tilsendt "tele2 rutere". Mange Tele2 kunder har jo speedtouch 516 og 585 og det er ofre ikke mer enn en firmware oppgradering som skal til for å gjøre disse NGT kompatibel.

 

Om man har en ustabil linje og det ikke blir fikset ved å bytte ruter eksisterer problemet i nesten 100% av tillfellene på dslamen( 0.1% sannsynlig) eller på kobberet mellom sentralen og kundens ruter(99% sannsynlig).

 

Er det på dslamen kan en montør bestilt gjennom jara bytte port på dslamen og markere den som deffekt, eller han må feilsøke på hele linjen mellom kunden og sentralen.

 

Eneste grunnen til at en linje kan gå fra ustabil til stabil ved bytte av isp er at montøren velger et annet trådpar. Har kunden allerede internett er det veldig lite sannsynlig at montøren tar et annet trådpar en det som allerede er koblet opp. Om dette kombineres med slurv fra montørens side, der han ikke sjekker linjen hjemme hos kunden vil kunden ha akkurat de samme feilene med ny isp som han hadde med den gamle. Den beste måten er derfor å la en montør gjøre feilretting på linjen og ikke nyinstallasjon. Noe som oppnås ved at ISP kontakter jara feilretting. Feilretting har også høyere prioritet en nyinstallasjoner og derfor vil det går fortere å få feilrettet linjen sin av eksisterende ISP og ikke ved et bytte med påfølgende nyinstallasjon. Ved ny installsjoner kan det også henne du må betale for feilrettning, dette må du ikke om linjen allerede eksisterer. ISPene har forøvrig nada å si når det kommer til hvilke montør selskap som blir sendt ut for å rette feilen. Dette er Jara sitt domene. Min personlig erfaring er at Relacom har gode interne rutiner og du er meget heldig om det er de som kommer på besøk hos deg. Sønnico er litt mer blandet drops men fortsatt helt ok. Eltel er i den andre enden av skalaen og det er ikke uten grunn at de blir omtalt som "Heltel" blant kundeservice ansatte. Desverre avhenger montørselskap av hvilke samarbeidsavtaler Jara har med de forskjellige montørselskapene. De har stortsett gitt hvert enkelt selskap ansvar for en sentral og det skal helt spesielle forhold til for at et annet montørselskap kan bli tilkalt.

 

Kundeservicen til NGT er forøvrig helt topp. Det var den ikke i 2007... Iløpet av et år gikk NGT fra å være norges værste kundeservice til norges beste. Dette i tester gjennomført av bransjen selv. NGT var i allefall best i 2008 jeg vet ikke hvordan det ligger ann i år iom at linjen min leverer hva jeg kan forvente, og litt til. Og med riktig valg av ruter i forhold til det relativt ustabile strømnettet her i blokka så er oppetiden helt upåklagelig. rebooter kanskje hver 2 mnd ens. Jeg har derfor ikke hatt noen grunn til å sjekke ut kunderservicen.

 

Jeg skal innrømme at jeg jobbet på kunderservice hos NGT ca 5mnd i 2008. Dette kan selvsagt gjøre inntrykket mitt ubalansert, men det er ikke noe tvil om at jeg vil beholde dem som ISP så lenge jeg bare har mulighet til oppkobling gjennom kobber linjer. Den tiden jeg jobbet der var køen skjelden lenger en 5min. I press perioder 10min. Typisk hele nord-norge mister nettet pga brudd på to samband i trondheim. Alle som ikke ringer fra en telefon som ikke er registeret hos NGT og heller ikke skriver inn kundenr, vil måtte prate med 1.linje og ikke få automatisk beskjed slik som resten. Ingen kundeservice i verden kan fiske fellesfeil raskere om du maser på dem så det er lurt og ringe fra en registrert telefon.

 

Du har ikke helt forstått hva kundeservise er (og det stemmer jo bra med din forrige arbeidsgiver). NGT er meget 'grisete' når det kommer til at tilgodese kundens ønskemål/krav. Her gidder jeg ikke gi eksempel, da det er vel dokumentert, bl.a her på forumet. Jeg vet hva jeg snakker om, det er ikke så enkelt som at jeg er en internet drama queen med noen type for ISP fanboy-ism. Det er sjeldent at jeg gidder å svare på tråder som denne, men her er et unntak på sin plass.

 

Jeg var en av de første som fikk bredbånd fra NGT i Oslo, og var kunde der frem til sist sommer. Jeg må ha en eller annen form for sado masochistisk lidelse, for jeg har aldri blitt så dårlig behandla som kunde i NOEN firma NOENSINNE. Simple as that, og jeg er neppe alene om den konklusjonen. Av en ren tilfeldighet delte jeg leilighet med en av nøkkelpersonene i det tidlige NGT på en semester i Italia. Vi hadde meget interessante samtaler om den første tiden i det firma. NGT har nok veldig bra tekniske løsninger, men under den tiden jeg var kunde visste de ikke hva kundeservise var for noe.

 

Det er noe helt annet hos Tele2.

 

//LD

Endret av Lord Darkness
Lenke til kommentar

Å basere en vurdering av kvaliteten til en gitt kundeservice basert på offentlig tilgjengelige uttalelser, f.eks. fra dette forumet, er i beste fall upresist.

Kanskje særlig for dette forumet fordi jeg vil anta at den gjennomsnittelige tekniske kunnskapen til folk her er høyere enn for samfunnet generelt og har følgelig oftere høyere krav til en ISPs kundeservice.

Det er også vanlig å huske dårlige erfaringer og å legge større vekt på de erfaringene, enn de positive.

 

That said, NGTs kundeservice har, ihvertfall hatt, ganske dårlig rykte.

Men hvis Call Center dagene er noe å gå etter så har de forbedret seg, ref pris for beste kundeservice bredbånd 2008.

 

 

Jeg lurer på om det er en sammenheng mellom kundeservice kvalitet og om en ISP leverer på WS eller på OA...

så jeg spør igjen :)

 

Mener å huske at NGT i hvert fall en periode leverte på OA. Stemmer det?

Har de fortsatt kunder på OA eller er har de alle kundene tilbake på WS?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Å basere en vurdering av kvaliteten til en gitt kundeservice basert på offentlig tilgjengelige uttalelser, f.eks. fra dette forumet, er i beste fall upresist.

Kanskje særlig for dette forumet fordi jeg vil anta at den gjennomsnittelige tekniske kunnskapen til folk her er høyere enn for samfunnet generelt og har følgelig oftere høyere krav til en ISPs kundeservice.

Det er også vanlig å huske dårlige erfaringer og å legge større vekt på de erfaringene, enn de positive.

 

That said, NGTs kundeservice har, ihvertfall hatt, ganske dårlig rykte.

Men hvis Call Center dagene er noe å gå etter så har de forbedret seg, ref pris for beste kundeservice bredbånd 2008.

 

 

Jeg lurer på om det er en sammenheng mellom kundeservice kvalitet og om en ISP leverer på WS eller på OA...

så jeg spør igjen :)

 

Mener å huske at NGT i hvert fall en periode leverte på OA. Stemmer det?

Har de fortsatt kunder på OA eller er har de alle kundene tilbake på WS?

 

Nextgentel leverer hovedsaklig på OA, om du ser på ngt.no så vil alle de ordinære linjene være OA linjer.

Adsl Surf linjene ngt leverer er WS linjer, levert på Telenor utstyr.

Grunnen til at OA linjer er bedre er rett å slett at ISP`en har en større mulighet til å endre og feilsøke på linjen, som oftest kan leverandøren også levere raskere linjer en WS linjer.

 

Mange snakker her om erfaringer de har hatt tidligere, kan skrive under på at Nextgentel har blitt bra på kundeservice. Av alle store norske ISP`er så syns jeg Nextgentel er en klar 1`er.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

På grunn av dårlige rykter om NGT ønsker jeg som Tele2-kunde ikke å komme under deres styring. Har vært utrolig fornøyd med Tele2 siden 2006, og de har aldri hatt noe problem med at jeg bruker (nå: brukte) Telio sin bredbåndstelefoniløsning. Lite nedetid, gjennomgående god kundeservice og raske tilbakemeldinger. En unntak er det, faktureringen og løsningen rundt det kunne ha vært bedre.

 

Her har jeg to valg:

 

1. La Telenor bli min nye ISP.

2. Legge inn fiber, tilbud fra den lokale forhandleren (sammarbeid med Lyse).

 

Synd å tape Tele2 nå som undertegnede var godt fornøyd som kunde.

Lenke til kommentar
På grunn av dårlige rykter om NGT ønsker jeg som Tele2-kunde ikke å komme under deres styring. Har vært utrolig fornøyd med Tele2 siden 2006, og de har aldri hatt noe problem med at jeg bruker (nå: brukte) Telio sin bredbåndstelefoniløsning. Lite nedetid, gjennomgående god kundeservice og raske tilbakemeldinger. En unntak er det, faktureringen og løsningen rundt det kunne ha vært bedre.

 

Her har jeg to valg:

 

1. La Telenor bli min nye ISP.

2. Legge inn fiber, tilbud fra den lokale forhandleren (sammarbeid med Lyse).

 

Synd å tape Tele2 nå som undertegnede var godt fornøyd som kunde.

 

Hvorfor ikke gi de en sjangse?

Dårlige rykter fra 2006?

Det er en grunn til at Nextgentel nå har 22% av bredbåndsmarkedet i Norge.

Lenke til kommentar

En annen sak en bør tenke på er hvordan Tele2 og NGT vil organisere dette salget mtp kundeservice.

NGT får en ganske voldsom økning i antall kunder, og OA kunder hos tele2 er på annet utstyr og støttesytemer enn NGTs egne OA kunder, samt BBT kunder hos Tele2 er på annet utstyr og SIP-server.

Det kan være at NGT ønsker å ta over en del av kundeservicen til Tele2 for å ta med kompetansen Tele2 sitter med.

Dermed er det en sjanse for at kundeservicen til NGT blir enda bedre, noe som kan være bra for både Tele2 og NGTs kunder.

Lenke til kommentar
Her har jeg to valg:

 

1. La Telenor bli min nye ISP.

2. Legge inn fiber, tilbud fra den lokale forhandleren (sammarbeid med Lyse).

 

Jeg ser ingen valg her med mindre du snakker om fiber fra Telenor.

At Tele2 kvitter seg med ett snart verdiløst nett basert på kobber forstår jeg godt, man må jo selge mens det har en liten restverdi.

 

For og komme noen i forkjøpet, jeg mener selvsagt kundene på dette nettet, Tele2 eier jo ikke det fysiske kobbernettet.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Har hatt Mimer, Telenor og NGT. Har ikke hatt nevneverdige problemer med andre enn Telenor. Mimer var håpløst treg på å ta telefonen, gikk fortere å kjøre ut til de enn å vente på svar :p NGT har jeg hatt i vel 2 år nå uten noen problemer, første året på Kronstad i Bergen og andre året i Bergen sentrum.

 

Virker som mange som har hatt problemer med NGT er for noen år tilbake?

Lenke til kommentar
Du har ikke helt forstått hva kundeservise er (og det stemmer jo bra med din forrige arbeidsgiver). NGT er meget 'grisete' når det kommer til at tilgodese kundens ønskemål/krav. Her gidder jeg ikke gi eksempel, da det er vel dokumentert, bl.a her på forumet. Jeg vet hva jeg snakker om, det er ikke så enkelt som at jeg er en internet drama queen med noen type for ISP fanboy-ism. Det er sjeldent at jeg gidder å svare på tråder som denne, men her er et unntak på sin plass.

 

Jeg var en av de første som fikk bredbånd fra NGT i Oslo, og var kunde der frem til sist sommer. Jeg må ha en eller annen form for sado masochistisk lidelse, for jeg har aldri blitt så dårlig behandla som kunde i NOEN firma NOENSINNE. Simple as that, og jeg er neppe alene om den konklusjonen. Av en ren tilfeldighet delte jeg leilighet med en av nøkkelpersonene i det tidlige NGT på en semester i Italia. Vi hadde meget interessante samtaler om den første tiden i det firma. NGT har nok veldig bra tekniske løsninger, men under den tiden jeg var kunde visste de ikke hva kundeservise var for noe.

 

Det er noe helt annet hos Tele2.

 

//LD

I stedet for å fortelle meg at jeg ikke har forstått hva kundeserice er så kan du kanskje opplyse meg om hvor jeg tar feil? Jeg vet det var store problemer med NGT den tiden det var ca 90% færre kundeservice ansatte. Jeg kan ikke de hvordan det er relevant i dag. Jeg er genuint opptatt av og lære nye ting og siden du "vet hva du snakker om" kan ikke du da forklare meg hvordan du tolket at jeg ikke vet noe om kundeservice ut i fra innlegget mitt?

 

Hva konkret mener du med at NGT har problemer med å tilgodese kundens ønskemål/krav?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...