Gå til innhold

Forslag til bra rock, men som gamlinger kan høre på uten å rynke på nesen


CurSe

Anbefalte innlegg

Er til tider litt vanskelig å spille musikk på jobb pga at vi er i hovedsak delt opp i tre grupper:

1. Småunger som liker rap/RnB/generell listemusikk

2. Fornuftige som i hovedsak liker rock og metal

3. Godt voksne folk som rynker på nesen av musikken gruppe 1 og 2 hører på.

 

Siden det er gruppe 3 som får størst sympati når de klager på musikken er det lurest å være på godfot med dem og siden jeg hører til i gruppe 2 så er jeg på jakt etter god rock i mangel på en bedre beskrivelse. Jeg har brent bl.a Dire Straits og Bruce Springsteen til jobben og den har falt i smak hos både gruppe 2 og 3, men det er jo begrenset hvor mange plater man kan brenne med de artistene til jobb før noen går lei. Har også snappet en del låter fra "The Rolling Stone Magazines 500 Greatest Songs Of All Time" for oss som er kjent med den filen, men nå begynner jeg å gå tom for sanger å brenne som både vi i gruppe 2 og 3 kan like.

 

Visste ikke helt hvordan jeg skulle spørre spørsmålet for å få det "rett", men er det noen her som kan anbefale noe rock som både gamlefar og jeg på jobb kan høre på? Artister, album eller enkeltspor, jeg tar i mot alt med takk. Nydelige gitarsoloer hadde jeg satt stor pris på, men er ikke en nødvendighet. Skal se om godeste Johnny Cash har noen ukjente godbiter jeg kan brenne på en plate nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Deep Purple - Highway Star på jobb uten at de har klaget på den, AC/DC har jeg brukt flere låter fra med blandet resultat. Angående AC/DC så mistenker jeg at det kanskje var mer sangen i seg selv enn at musikken var for "hard", Iron Maiden blir litt i hardeste laget for dem. Jeg kan ikke huske å ha hørt en hel Iron Maiden-sang med gamlingene uten at de enten har dempet eller byttet sang :p

 

Nazareth og Scorpions hørtes ut som noe som kan falle i smak i begge leire, skal smelle på Spotify å sjekke om jeg finner noen godbiter.

Lenke til kommentar
Tja, kanskje Sun Kil Moon kan falla i smak?

 

 

Ein litt lang song, men eg kan nesten ikkje førestella meg at nokon vil mislika sjølve musikken.

Den sangen falt veldig i smak! Faktisk så mye at jeg lastet ned Ghosts Of The Great Highway som falt enda mer i smak så den skiva skal jeg kjøpe :wee:

Lenke til kommentar

Veit ikke om jeg skal kalle det rock, men jeg foreslår Carlos Santana. Han har mange bra instrumental låter som Samba pa Ti og Europa, men også låter med gjestevokal av blant annet Chad Kroeger(Nickleback) og Steven Tyler (Aerosmith). Helt klar verdt å høre på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...