Gå til innhold

Junifest 2009 - Kellendil -Lære å bruke min nye 50mm 1.2 AIS


Anbefalte innlegg

Bra jeg ikke er den eneste som plukker blomster :p (føler meg ganske teit)

 

9. juni er veldig fint!

Ja man føler seg ikke spesiellt lur når man står der og sliter opp smørblomst :p

 

 

11. juni - Giraffer

20090611174912_giraff.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/60 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

 

 

Ikke fornøyd i dag heller. Har bomma litt med fokus ser jeg, eller rettere sagt med blenderopning. Men må jobbe overtid i dag, så det for vere ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jessda! rakk å ta bilde før det blir midnatt i dag også!

 

Var litt bekymra når jeg vokna på sofaen tidligere og så hva klokka hadde blitt :D

 

Heldigvis har jeg mye fin natur rundt meg, og det var jo på tide med et bilde som inneholder lek med både DoF og lukkertid.

 

Tok meg en kjapp spasertur langs elva like vedsiden her, i den berømmelige "Elvadalen" og resultatet ble som følger:

 

13. Juni - Elvadalen at night

20090612230050_elvadalen.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 2 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

 

Lenke til kommentar

Herlige bilder, aner ikke hva jeg skal plukke ut som en favoritt. Farmor fikk meg til å tenke litt. Har alltid hatt lyst til å fotografere min egen, men rakk ikke å gjøre det.

 

Herlig godbit du har satt på huset her, og du håndterer den vèl. Gleder meg til flere bilder :love:

Lenke til kommentar

En kjapp oppdatering før festlighetene starter:

 

13. Juni - Tusenfryd

20090613164817_tusenfryd2.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/5000 sec | Blender: f 2 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

 

 

Takker for kommentarer, alltid gøy å se at andre liker bilder som jeg er fornøyd med selv også :)

Lenke til kommentar

Ja, så var det oss igjen da! :D

 

Etter en ... begivenhetsrik lørdagskveld/natt hadde jeg ikke verdens beste dag i går, mye nærmere det motsatte ja. Tilogmed i dag ble godt påvirket av en lørdagskveld som dreiet seg mest om Vodka, Kahlua og melk.

 

Dette førte til at gårsdagen var første dag på flere måneder kameraet mitt fikk hvile. Det førte også til at hjemmekosværet vi har her på Sunnmøre akkurat nå ble inspirasjonen min i dag.

 

Er nok ikke helt fornøyd med valg av motiv, men etter forholdene er jeg bare glad jeg orket å prøve i dag :>

 

15. Juni - Hjemmekos

20090615192301_kos.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/200 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 400 | Kameramodell: NIKON D300

 

Lenke til kommentar

Takker Helena, det er et av de jeg er mest fornøyd med selv :)

 

over til dagens bilde, som ikke er spesiellt spennende, i allefall ikke for folk flest, men jeg er ganske happy over det som er på det i allefall :)

 

17. Juni - Ny Solblender

20090617171904_solblendar.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/250 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

 

 

Denne rakkeren kom i posten i dag, og forhåpentligvis vil den hjelpe endel på bilder tatt i sidelys :)

Lenke til kommentar

18. juni - Audi på shoot

20090618233217_audi.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/10 sec | Blender: f 8 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

 

 

Dagens bilde var tatt litt etter midnatt, men måtte vente såpass lenge for å få ok lys, "shooten" var starta ca kvart på midnatt, så det får gå :p

Lenke til kommentar

Dagens bilde er et resultat av en sløv sløv søndag. Har stort sett oppholdt meg på sofaen med musikk på full guffe og en bok i hele dag.

 

20090621202520_lese.jpg

 

Fokus: 50 mm | Lukkertid: 1/250 sec | Blender: f 1.2 | ISO: 200 | Kameramodell: NIKON D300

 

 

Var usikker på hvordan jeg skulle bruke Dof'en her, men kom til at smal ble best. tok noen flere med større dybdeskarphet, men synes dette ble best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...