Gå til innhold

Trend antivirus og Ventrilo mix


Anbefalte innlegg

I det siste har Trend påstått at jeg har virus i min ventrilo.exe, det samme har skjedd hos min kone. Hun kjørte en clean med det resultatet at ventrilo mix sluttet å fungere.

 

Er det noen andre som har vært borti dette og kan bekrefte at det virkelig er et virus?

Trend påstår det er : Trojan_gen.0X052S som ligger der.

 

Har ikke funnet noen beskrivelse av nevnte virus noe sted, så jeg begynner å lure om dette er reelt. Fikk ikke noen indikasjon på virus når programmet ble lastet ned og innstallert (for noen måneder siden) så derfor er jeg litt skeptisk til å ta dette for virus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vera ein "falsk positiv" til Trend, kan du laste opp fila til Jotti for analyse?

 

Gå til http://virusscan.jotti.org , trykk på Browse, og last opp følgende fil til analyse:

Fila Trend melder er infisert

Deretter trykker du på Submit. Godta at filen blir scannet. Til slutt kopierer du resultatet, og limer det inn i din neste post, så jeg kan se på den, og vurdere hva som må gjøres videre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmm, Tror jeg ville tatt den der for en reell advarsel hvis jeg var deg.

 

Scanet min ventrilomix.exe fil og kom opp med "nothing found" hos alle. Så jeg tror nok det er en "falsk positiv" fra Trend.

 

Så nå er mitt eneste hodebry hvordan jeg får fila ut av karantene og inn på godkjentlista :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...