Gå til innhold

skoleopgave om WoW


Anbefalte innlegg

Hei,

på skolen hvår kunne vi velge noe vi intreserte oss for å så skrive om det

men har litt problemer med å oversette alt til norsk,. får læreren vår sa vi måtte det

 

har en intro til spillet:

Side 1

I spillet krigernes verden kan man velge en rase og en klasse. Alle klassene og rasene har forskjellig historie og forskjelle abilites

Ninja - høy skade

kriger - tar skade

prest - gir hp

paladin - gir bonuspoeng

heks - høy skade

trollmann - høy skade

jeger - kan ha sjeledyr og høy skade

naturmann - kan vere forsjellige dyr og har alltid en rolle å gjøre

dødens kriger - kan vere forsjellige roller og høy skade og er generellt veldig op i krigernes verden sier de fleste iallfall

 

Så har spillet 10 forskjellige raser å velge imellom:

blod alv, natt alv, romskip mann, dverger, gnomer, menn, ork, okse, troll og spøkelser.

 

Maks nivået er lvl 80 og de fleste sier når du kommer dit så begynner liksom spillet da for da kan du raide i huler og sånt ganske kult.

Side 1

 

Læreren vår vet uansett ikke om noe er galt oversatt (hun er over 50 tror jeg)

så det gjør ikke så mye

 

har bare brukt http://translate.google.com/#web:en|no|blood%20elves litt og sånt

 

Men noe er bare grovt oversatt er det noe jeg har glemt ? Kanskje skrive om historien på norsk og?

Endret av Duffo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppramsing som dette (lister over alle karakterene man kan være, osv.) er sjelden veldig interessant for de som hører på/leser. Når du skriver, still deg i skoene til en utenforstående og spør deg selv hvordan du vil oppfatte det som står der. Prøv å få med essensen i spillet, du trenger ikke nødvendigvis å være veldig detaljorientert.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
romskip mann

 

Wut?

Han prater om space goats, aka draeneis.

 

Om folk skal skjønne noe kan du ikke skrive "prest - gir hp". For en som ikke kan spillet sier det ingenting.

Du sier at DKs er "op", tror du folk skjønner hva du mener med det? :p

 

Om jeg skulle vurdert et slikt foredrag/innlevering ville jeg heller sett at du tok mer om hvorfor du spiller dette spillet, hva du liker med det osv., ikke all bakgrunnsinfo som blir ganske tørt.

Lenke til kommentar

Ville heller ikke oversatt WoW til krigernes verden. WoW er tittelen på spillet, et egennavn og bør derfor ikke endres. Hold deg til World of Warcraft ;)

 

Vil ellers tilføye at jeg som leser ville blitt mer interessert om du hadde prøvd å gi et lite innblikk i hvordan spillet oppleves og hva som skiller det fra andre typer spill. Som nevnt ville ikke "prest - gir hp" sagt meg en døyt om jeg ikke allerede var kjent med spillet. Ta heller en annen rute. For eksempel ved å først forklare spillets kjerne, hvor man lager en avatar som er din stedsfortreder i spillet. Avataren kan være en av ti raser. Man begynner på det laveste nivået og går opp i nivå og utvikler avataren ved å spille. Videre kan du ta for deg samhandling mellom spillere, for eks. gruppe(instances), og slik komme inn på hvordan klassene er forskjellige.

 

For eksempel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...