Gå til innhold

Pentax K7 - ny toppmodell


Anbefalte innlegg

Hvorfor har de valgt å støtte 1536x1024?

 

Jeg tror det er ganske enkelt fordi de ønsket/hadde kapasitet til å lage et videoformat som brukte hele sensoren i 3:2 aspect. I 720p blir jo bildet blir kappet av oppe og nede i forhold til det du ser i søkeren, mens det "sære" formatet vil ha med alt.

 

Hvis man absolutt vil kan man jo klaske på litt svarte kanter i 1080p i post. En kan også croppe til 16:9 og få 864 linjer, garantert mer enn et videokamera i samme prisklasse presterer i praksis.

 

1.6 megapixel holder kanskje til stillbilder for web-bruk også. 30fps duger til action? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende kamera! Er spent på eksempler/tester av videofunksjonen jeg også. Håper den er med på å drive utviklingen av denne funksjonen fremover ved å inkludere en eller flere av følgende features: Mulighet for AF under opptak, mulighet for å justere blender under opptak, mulighet for ekstern mic, bedre utnyttelse av bildestabilisering.

 

Dette er det pinligste innlegget av en moderator/administrator jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar
Spennende kamera! Er spent på eksempler/tester av videofunksjonen jeg også. Håper den er med på å drive utviklingen av denne funksjonen fremover ved å inkludere en eller flere av følgende features: Mulighet for AF under opptak, mulighet for å justere blender under opptak, mulighet for ekstern mic, bedre utnyttelse av bildestabilisering.

 

Dette er det pinligste innlegget av en moderator/administrator jeg har lest på lenge.

 

Jeg er usikker på om du ramser opp ønsker til K-7 sin videofunksjon eller de faktiske mulighetene den har. de er hvertfall så godt som identiske. :) (Så vidt jeg har fått med meg er alt implementert selv om jeg ikke skal banne på AF-delen)

 

Jeg er litt bekymret over at kameraet har blitt mindre. Jeg håper bare ikke grepet har blitt mindre. Jeg synes også at det var genialt å ha tohånds navigering av knapper og menyer istedet for alt på høyre side slik K-7 har.. Jeg for min del har hvertfall 2 tomler jeg kan bruke samtidig. :)

 

Gleder meg til å holde det... (kanskje litt skummelt for lommeboka men men..)

Lenke til kommentar
Jeg er usikker på om du ramser opp ønsker til K-7 sin videofunksjon eller de faktiske mulighetene den har.

Jeg ramser egentlig opp ønskene jeg har for videofunksjonalitet i DSLR generelt. Dersom K7 implementerer en eller flere av de nevnte funksjonene vil de "tvinge" resten av industrien til å følge etter. Så ingenting ville være bedre om alle ønskene blir oppfylt allerede med denne modellen :)

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar
Jeg håper bare ikke grepet har blitt mindre.

Visstnok ikke i følge hands-on uttalelser.

 

Jeg synes også at det var genialt å ha tohånds navigering av knapper og menyer istedet for alt på høyre side slik K-7 har.

Sant. Skjermen kunne kanskje være plassert lenger mot høyre for å ivareta tidligere layout. Men nå får vi i alle fall gleden av å til tider måtte bruke 2-håndsteknikk på funksjonsvelger-hjulet ... :no:

Lenke til kommentar

Plasseringen av skjermen har å gjøre med at fotografen skal kunne forandre instillinger uten å flytte venstrehånden bort fra under kamera/objektiv, men jeg ser ikke helt problemet. Det fungerer bra på K20D.

 

(En slik tankegang fungerer bra når man skyter med våpen. Hånden på skjeftet bør egentlig ligge så mye i ro som mulig, mens den andre gjør alt arbeidet.)

Lenke til kommentar
Jeg ramser egentlig opp ønskene jeg har for videofunksjonalitet i DSLR generelt. Dersom K7 implementerer en eller flere av de nevnte funksjonene vil de "tvinge" resten av industrien til å følge etter. Så ingenting ville være bedre om alle ønskene blir oppfylt allerede med denne modellen :)

 

pentaximaging.com:

HD Movie Capture

Widescreen HD Movie Capture features adjustable quality settings and aperture control, as well as Shake Reduction, and an external microphone terminal for recording stereo sound.

 

Det er litt fram ogtilbake om den autofokusen.. Noen på pentaxforums som sier ja, og noen som sier nei...

Det er hvertfall konstrastbasert AF i liveview, så da burde kanskje ikke af i videomodus være umulig.

Det er en som sier at AF er mulig ved å trykk epå AF-knappen (logisk nok)

 

Bortsett fra det, har du vel fått alle ønskene oppfylt... :)

Lenke til kommentar
Jeg ramser egentlig opp ønskene jeg har for videofunksjonalitet i DSLR generelt. Dersom K7 implementerer en eller flere av de nevnte funksjonene vil de "tvinge" resten av industrien til å følge etter. Så ingenting ville være bedre om alle ønskene blir oppfylt allerede med denne modellen :)

 

pentaximaging.com:

HD Movie Capture

Widescreen HD Movie Capture features adjustable quality settings and aperture control, as well as Shake Reduction, and an external microphone terminal for recording stereo sound.

 

Det er litt fram ogtilbake om den autofokusen.. Noen på pentaxforums som sier ja, og noen som sier nei...

Det er hvertfall konstrastbasert AF i liveview, så da burde kanskje ikke af i videomodus være umulig.

Det er en som sier at AF er mulig ved å trykk epå AF-knappen (logisk nok)

 

Bortsett fra det, har du vel fått alle ønskene oppfylt... :)

Den har AF under filming. Tror det blir bekreftet i denne videoen

Lenke til kommentar
Den har AF under filming. Tror det blir bekreftet i denne videoen
Det eksisterer som kjent ulike firmwareversjoner. I føkge JohnP på DPR, skal muligheten for AF under videooptak være fjerna igjen. Begrunnelsen skal være at AF oppfører seg uforutsigbart.

Ikke godt å si hva enden på visa blir.

Lenke til kommentar

Å ta bilder ved å se på skjermen kalles "live view", og det er en funksjon som dette kameraet får. Når kameraet tar opp video, så er speilet oppe, og man kan ikke se noe gjennom søkeren.

 

oki, kjempe fint! Pentax k-7 blir nok en skikkelig tanks :) Mulig den også slår ut k200d-k20????? :whistle:

Lenke til kommentar

Ikke så forståelig (Koreansk), men likevel litt underholdene med sine rare positurer på (de flotte) bildene for å få frem ulike egenskaper. Det finnes også videoer som bl.a. sammenligner AF på 7/20.

 

Innholdet i teksten kjenner vi forhåpentligvis allerede, for den er stort sett satt på bildene og kan dermed ikke oversettes v.h.a. enkelt tilgjengelige verktøy på nettet.

Lenke til kommentar

Fovi skriver:

# 19 menyspråk, inkludert dansk

 

 

DP Review skriver:

Menu languages

 

• English

• French

• German

• Spanish

• Portuguese

• Italian

• Swedish

• Dutch

• Russian

• Korean

• Traditional Chinese

• Simplified Chinese

• Japanese

• Czech

• Polish

• Danish

• Finnish

• Hungarian

• Turkish

Når kan vi regne med å se norske menyer?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...