Gå til innhold

Slettekløe blant moderatorene?


Anbefalte innlegg

(Hendvender meg til roberteh her, TWFA's post kom mellom.)

 

Hvorfor ramser du opp masse generellt prat istedenfor å forholde deg direkte til det jeg postet? Det virker som du prøver å dekke alle muligheter ved å slenge hele reglementet etter posten min.

 

Har jeg kommet med personkarakteristikker? Nei

 

Har jeg vært uhøflig? Nei, med mindre det å bruke ordet jævlig plutselig har blitt uhøflig.

 

Har jeg vært mindre konstruktiv enn mange andre innlegg i tråden? Nei

 

Er det jeg postet relevant til trådens innhold? Ja, definitivt. Denne tråden er startet av folk som utgir seg for å være noe annet enn de egentlig er, for å kunne latterligjøre religion.

 

Så hvem er det egentlig som fortjener sletting? Les posten om igjen, se litt nøyere på trådstarter. Dette er klassisk trolling.

 

Du sier at min post (samt alle andre som ble slettet) var direkte rettet mot trådstarter. Hvordan i huleste har du klart du å resonere deg fram til det? Det er en ytring som helt klart retter seg til en generell gruppe mennesker.

 

Hvis du skal slette poster på grunnlag av å ikke være saklige nok, eller konstruktive nok, så må du være konsekvent istedenfor å ta regelen i bruk på det jeg håper er virkårlige tidspunkt.

 

Hvordan skal dere (moderatorer) kunne reagere mot trolling hvis dere ikke skal kunne bruke et snev av skjønnsmessig vurdering? Dette er et trolleparadis!

 

Slik som vurdering av trolling foreligger nå. Så foregår den omtrent slik:

 

Moderator: trollet du?

 

Troll: nei

 

Moderator: Neivel. Nothing to see here folks. Bare en misforståelse.

 

La oss se på innlegg nummer to i denne tråden, som fremdeles står, og dermed har blitt regnet som relevant og konstruktivt av roberteh:

 

Er så enig Underpants. Presten besøkte meg og frelste meg, og jeg fikk en kraft i sinnet mitt etter det som jeg aldri har opplved før. Noe dere ateister også bør oppleve!

 

Hvordan er dette noe mer konstruktivt og relevant enn hva jeg selv postet?

 

Det bør forøvrig nevnes at denne posteren er en uttalt kamerat av trådstarter. Jeg har tatt dette opp med posteren ('The Prophet') og han hevder at de to er "nyfrelste".

 

Her har vi altså to postere, der den ene er trådstarter. Begge hevder å være nyfrelste, som trenger ateistiske argumenter på hvorfor de ikke skal tro på gud, selv om de begge har signaturlinjer som er klart pro-ateistiske og poster tråder som denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1047863&hl=

 

Bottom line her er at dette er en inkonsekvent måte å moderere på. Jeg føler meg urettferdig behandlet.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ratata101: hørt om Poe's lov? Den går på det med parodier av ekstremisme - selv den fjærneste parodi kan oppfattes som ekstremisme, og en genuin ekstremist kan oppfattes som en parodi. Siden det fins ekstremister så må man la tvilen komme ekstremisten, evt. trollet til gode - og dermed kun reagere om meningen til ekstremisten/trollet er gjort på tvers av andre retningslinjer.

 

Det er en vesentlig forskjell mellom The Prophet og ditt innlegg - humor og tone. Som overalt ellers så kommer man lenger med et smil og en anelse humor.

Lenke til kommentar

Hva er de du vil fram til her Jann - Ove? Disse posterne er regulars på forumet som hevder å være nyfrelste. Sjansen for at de over natten har utviklet seg til religiøse ekstremister er så godt som null. Ta deg en kikk selv.

 

Du mener at The Prophet's innlegg fikk stå fordi det var morsomt? Jeg hadde sett poenget ditt, om tråden befant seg i humoravdelingen.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Slik jeg så det, så var mitt svar fullstendig relevant i forhold til trådens innhold. Hvorfor skal ikke jeg kunne si fra om ting jeg synes er feil på det relevante tidspunktet og området.

 

Svaret du gav hadde ingenting med tråden å gjøre, selv den penere omskrivingen din (eg er lei av all opphausingen av konflikten mellom religiøse og ateister) hadde ikke noe med tråden å gjøre.

 

Slike ting blir regnet som off- topic og spam, og blir slettet. Slike innlegg er bare med på å drive tråder off- topic og er veldig irriterende for oss moderatorer. har man ikke noe saklig å skrive som følger topic, så lar man være å skrive. Det er enkelt og greit. Tror man at topic er laget pga. trolling så rapporterer man den, man skriver det ikke i den.

 

Jeg er også lei den diskusjonen, og detilhørende angrep på både person og tro. Det er også et problem at noen registrerer flere kontoer for å kunne spy ut mest mulig møkk og lage mest mulig konflikter. Det er derfor jeg skriver at du som bruker ikke må svare i slike tråder, det hjelper mye mer enn å kritisere i selve tråden.

Lenke til kommentar

Når ble diskusjon.no plutselig så fisefine på dette? Min post var peanuts.

 

Hvordan oppfordrer jeg til "videre" angrep på trådstarter? "Videre"? For å gjøre noe "videre", så må man ha gjort noe annet først. Jeg kritiserte alle som misjonerer for religion og alle som misjonerer for ateisme.

 

Min "aggresjon" var ikke noe utenom det vanlige her på forumet. Dette blir inkonsekvent.

 

Slik jeg så det, så var mitt svar fullstendig relevant i forhold til trådens innhold. Hvorfor skal ikke jeg kunne si fra om ting jeg synes er feil på det relevante tidspunktet og området.

 

Svaret du gav hadde ingenting med tråden å gjøre, selv den penere omskrivingen din (eg er lei av all opphausingen av konflikten mellom religiøse og ateister) hadde ikke noe med tråden å gjøre.

 

Slike ting blir regnet som off- topic og spam, og blir slettet. Slike innlegg er bare med på å drive tråder off- topic og er veldig irriterende for oss moderatorer. har man ikke noe saklig å skrive som følger topic, så lar man være å skrive. Det er enkelt og greit. Tror man at topic er laget pga. trolling så rapporterer man den, man skriver det ikke i den.

 

Jeg er også lei den diskusjonen, og detilhørende angrep på både person og tro. Det er også et problem at noen registrerer flere kontoer for å kunne spy ut mest mulig møkk og lage mest mulig konflikter. Det er derfor jeg skriver at du som bruker ikke må svare i slike tråder, det hjelper mye mer enn å kritisere i selve tråden.

 

Ja, det er mulig å tolke slik at min post relativt sett ikke var konkret nok i forhold til trådens tema, men det er da jaggu ikke allerede nevnte post som fikk stå i fred heller.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Når ble diskusjon.no plutselig så fisefine på dette? Min post var peanuts.

Vel, om du ikke har oppfattet oss slik før: Fra og med nå. Religionskategorien har av mange (ikke nødvendigvis deg) vært oppfattet et fristed for brukere som selv vil bestemme hva som er OK å poste. Det vil vi gjøre noe med fremover.

 

Min "aggresjon" var ikke noe utenom det vanlige her på forumet. Dette blir inkonsekvent.

Ja, det blir det. Men sånn er det med alle reaksjoner. Politiet kan ikke la være å skrive fartsbøter fordi om de bare tar 1 av 10 som kjører for fort. Det er et argument for å ta de andre 9 også, ikke for å la den ene slippe unna. Om du ønsker andre og "snillere" regler så er det greit nok. Men dette er den linjen vi har lagt oss på. Og det var ikke bare du som ble "tatt" denne gangen, det var flere andre poster i den samme slettingen.

 

Ja, det er mulig å tolke slik at min post relativt sett ikke var konkret nok i forhold til trådens tema, men det er da jaggu ikke allerede nevnte post som fikk stå i fred heller.

Som sagt, det er et argument for å vurdere om det andre posten også burde slettes, ikke for at du er blitt feilbehandlet. Det er en helt annen diskusjon, og hadde du vært mer opptatt av det så hadde kanskje moderator brukt tiden sin på å vurdere nettopp det. (Det betyr ikke at du ikke har lov til å ta avgjørelser opp til diskusjon...)

 

Din post ble sammen med andre slettet for å markere hvor grensen går. Når brukerne oppdager dette vil de begynne å rapportere den typer poster, dermed vil flere av dem bli oppdaget og moderert, og så er vi inne i en god sirkel. (Forutsatt at man mener den slags moderering er en god ting.) Resultatet er forhåpentlig ryddigere tråder og mer saklige diskusjoner.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt forbannet. Det virker som om noen moderatorer kun sletter for slettingen sin del. Jeg fikk beskjed at min post var slettet i en tråd fordi det var ”quote” fra andre poster. Men innlegget min viste (quote) kun til førstepost. Moderatorene bør lære seg å lese før de sletter. Det er dette vi kaller en ukritisk pandemi av sletting……

Lenke til kommentar

Få med deg alt jeg skriver når du hevder jeg skriver noe, du glemte å ta med at tråden din inneholdt personangrep på andre brukere også.

 

Og ja, vi har ikke tid til å redigere alle postene. Derfor sletter vi også poster som inneholder svar på slettede poster.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk litt forbannet. Det virker som om noen moderatorer kun sletter for slettingen sin del. Jeg fikk beskjed at min post var slettet i en tråd fordi det var ”quote” fra andre poster. Men innlegget min viste (quote) kun til førstepost. Moderatorene bør lære seg å lese før de sletter. Det er dette vi kaller en ukritisk pandemi av sletting……

Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere brukeres intensjon dermed forsvinner også noen ganger dessverre gode innlegg, men som er svar på de allerede slettede.

 

:)

Lenke til kommentar

Ja, som dere ser er det KVTL som har slettet i massevis. Og han mener jeg har personangrep i tråden, men svaret til meg var at posten inneholdt ”quote” til slettede poster. Derfor legger jeg ut svaret i sin helet her. Så kan andre bedømme…

 

Men husk at trådstarter påstår at ateister lever tomme liv, og det er noe av det som det gis et svar på. Så hvis min post defineres som personangrep, ja da er også trådstarterens innlegg et angrep.

 

INNLEGGET STARTER HER:

 

Whooowww... her har det vært diskutert mye på kort tid. Er faktisk litt forundret over hva som skrives og at dette menes i god tro. Er vi ikke i 2009 nå?

 

Hei, jeg er en gutt som tidligere har levd det tomme liv. Helt siden jeg var liten har jeg levd uten noe forhold eller særlig viten om den høyere makt, Gud. Det er først nå i tenårene at jeg har funnet Gud, eller rettere sagt, han fant meg. Kirken i området har vært veldig aktiv blant ungdommen og presten har flere ganger kommet på skolen for å inkludere oss i det kirkelige samværet. Men nok om det.

 

Hvis du har levd et tomt liv og føler det som en befrielse å få en gudstro, så synes jeg det er flott at livet ditt har blitt bedre. Men det er ikke dermed slik at man alltid faller i den religiøse fellen. Hvis livet er tomt kan påfyllet være hjelp fra en god familie, gode venner eller noen profesjonelle påfyllere.

 

Poenget med dette emnet var å spørre dere som lever det tomme liv, eller ateister, som dere kaller dere, hva er vitsen med det vitenskapelige synet på livet? Hvorfor kaste bort så mye tid og penger på å finne svarene vi kristne har funnet for 2000 år siden?

 

Det er nå jeg ”faller av lasset”. Hvordan kan du påstå at det livet jeg lever er tomt? Om du har truffet veggen og har vært i den situasjonen at du har kunne hvilt ditt hode på skulderen til presten, så betyr ikke dette at alle andre har tomme liv. Det er dette vi kaller generalisering – jeg har hatt det slik – derfor har alle andre det slik også …… en naiv og uklok påstand.

 

Når det gjelder dette med vitenskapen, så lyser det ”mørkemann” av deg lang vei (hvis du ikke er et troll). Hvis dette er virkelig noe du mener, så blir du en av disse gamle som lever helt for seg selv uten kontakt med omverden. En slik en har jeg som nabo, og han er så deprimerende, får aldri besøk (sønnen er kun innom 1 gang i mnd.), er kun ute av huset når det er kirketid, dømmer alt og alle, samt hater fremskritt. Det er dette som er det tomme og ikke vi som stiller spørsmål og vil ha fremskritt.

 

At noen som lever i dagens samfunn kan få seg til å spørre om hva som er vitsen med vitenskapen er egentlig helt banalt. Spørsmålet stilles også av en som er bruker av den fremgang vi ser i dagens samfunn. Som religiøse har villet stoppe i flere hundre år.

 

Dere er blendet av en eller annen mørk kraft som får dere til å velge omveien i stedet for det opplagte. Vil dere ha svar på noe tar dere den lange og syndefulle veien til et galt svar, i stedet for frelsens vei, som har alle svarene for deg. Jeg ser bare ikke poenget i det. Som emnetittelen sier, hva er vitsen med vitenskap når kristendommen har alle svarene?

Og husk, man kan ikke skrive «ateist» uten «teist».

Denne mørke kraften har ikke jeg, men ser at du er grepet av den. Vil derfor kalle deg en - Mørkemann. Som fastholder gamle tradisjoner som er langt tilbake i tid uten å løfte blikket fremover.

Og kan ikke du dele svarene på frelses vei for oss? Hvilke svar er nå dette? Og husk det er ikke ateister som trenger bevisførselen. Det er religiøse som må fremlegge dette.

Lenke til kommentar

Vil gjerne få meddele min frustrasjon over at moderator nå har slettet nesten samtlige innlegg fra den tråden som diskuteres nå ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1113997 ). Dette var en tråd med høy personfaktor, men det var veldig få innlegg der som ikke var saklige. Mange gode innlegg ble slettet! Jeg fatter ikke hvorfor dette ble gjort. Om man tror tråstarter er et troll, så kan man stenge hele tråden, ikke slette alle de gode innleggene i den.

 

Er det slik man ønsker at diskusjon.no skal være? Skal vi ikke tåle en opphetet meningsutveksling?

Lenke til kommentar
Få med deg alt jeg skriver når du hevder jeg skriver noe, du glemte å ta med at tråden din inneholdt personangrep på andre brukere også.

 

Og ja, vi har ikke tid til å redigere alle postene. Derfor sletter vi også poster som inneholder svar på slettede poster.

 

MVH

 

KVTL

Jeg forstår at moderering tar tid, men hvis dere ikke kan sikre at seriøse innlegg ikke rammes av moderering er det min mening at dere burde la ting stå som det er.

 

Er det forresten slik at når dere sletter innlegg som quoter et slettet innlegg, så drar det med seg innlegg som igjen quoter innlegget med quote?

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Greit. Jeg skjønner at det ikke er noen vits i å klage over inkonsekvent moderering. Det er synd, fordi det kan misbrukes.

Det er absolutt en vits i å klage. Men man får ikke alltid rett. Diskusjonen er nyttig i alle fall.

 

Har dere tenkt å gjøre noe med trolletråden, eller bør jeg rapportere den først?

Om vi får tid, etter å ha deltatt her i tråden samt å moderere folk som trosser moderator og poster innleggene sine i tråden på nytt, så skal vi vurdere å gjøre noe med den. Men selvtekt er ikke OK på forumet, så vi starter i den enden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Synes det begynner å bli Kommunistiske tilstander blant moderatorene her, trodde det var ytringsfrihet men dengang ei.

 

Jeg la inn ett innlegg i går i tråden: Hva er vitenskap når kristendommen har alle svarene?

 

Denne ble fjernet.

 

Jeg har ikke vært ufin i det hele tatt i mitt innlegg, trådstarter ville vite hvorfor de som ikke regner seg som kristne bruker tid på å finne svar innen vitenskapen på noe kristendommen har funnet svar på siden år 0.

 

Jeg svarte på det med vitenskap men jeg forklarte også mitt syn på bibelen. Og jeg regner med at det er derfor innlegget ble fjernet.

 

Dette gjør meg irritert, hva gjorde jeg galt i mitt innlegg?

 

At man fjerner innlegg som er støtende eller der folk går til angrep mot en trådstarter har jeg ingen problem med at dere fjerner, men det må da gå an å legge inn innlegg uten at det blir slettet når det ellers er redelig.

 

Er det ikke lov å komme med personlige betraktninger omkring et tema eller?

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...