Gå til innhold

Den lille solbrilletråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis kom hjem fra utelandsreise nå og hadde kjøpt akkurat slike wayfare. Tenkte litt "faen og.." ettersom jeg har tenkt litt på disse en periode nå og venter på lønn før jeg invisterer. Men på en annen side er dette veldig "vanlige" briller i bybildet og ingenting å lage hylekor over om jeg kjøper like.

 

Han invisterte i svart ramme, men jeg synes kanskje dette blir litt for kjedelig og ser heller mer mot de som er avbildet.

Skal høre med lokale optikere hva de skal ha for de samme men med mer oransje glass. Bruker ikke styrke, men jeg aner prisen vil komme over 999,- hos lokale forhandlere.

Lenke til kommentar

Det er mange som har Wayfarers, men then again så er det mange som har blå dongeribukser òg; mørkegrå dress etc. Selv synes jeg akkurat de brillene tar seg bedre ut i sort, i hvert fall de "gamle" Wayfarer-brillene (de store der glassene er mer tiltet og går lengre ned) ... De fleste som har Wayfarer har billigkopier uansett.

 

Ellers ser jeg ikke helt hvorfor du er så skeptisk til å handle fra utlandet ... Mange av forhandlerene der er større og bedre enn i Norge, og sider som Otticanet har alt å tape på å selge falske briller ...

Lenke til kommentar

Polariserte glass reflekterer vekk skadelige lys og stråler fra vann, snø, og lignende. Samme med strålene som blir reflektert av panseret på bilen. Derfor anbefales polariserte glass om du skal være i aktivitet. I tillegg beskytter polariserte glass øyenene mot andre skadelige stråler fra solen bedre en glass som ikke er polariserte. Polariserte glass skal visst også gjøre øynene mer avslappede.

http://www.wisegeek.com/what-are-polarized-sunglasses.htm

http://www.interoptik.no/solbriller/Solbrilleglass/Polariserte-glass/

 

Står vel bedre forklart i linkene.

Lenke til kommentar

Ikke helt. De første er nok 0714 med "ettermontert" blå glass, det er nok derfor det følger med brune glass i tillegg. De andre er utgaven som heter "Steve McQueen", med et annet etui og "Steve McQueen" printet langs kanten på innsiden av innfatningen. Tror ikke det er noen andre forskjeller, så det er egentlig bare tull å betale 50 dollar mer for dem, spør du meg! Jeg fikk mine til samme pris som 0714 med brune glass, ellers hadde jeg ikke giddet å betale spesielt mye mer for dem …

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-awWb2dC

Har lyst på en kul Ray-Ban Wayfare RB4147 eller den vanlige tradisjonelle RB2140

Hvor anbefaler dere å kjøpe dette? nettet eller butikken?

 

Evt, norsk side, eller utenlandsk side?

 

Takker for svar!

Endret av Slettet-awWb2dC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...