Gå til innhold

Trondheim-Østersund på Scooter?


zennox

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg og noen kompiser planlegger guttetur trondheim-østersund om ikke lenge.

 

Det har seg sånn at vi skal kjøre scooter, og må derfor unngå b.l.a. motorvei.

 

Under planlegging så fortalte foreldrene til han ene at dette var ulovelig, siden vi måtte kjøre i både 90 og 110 soner.

 

Da har jeg to spørsmål;

Er det ulovlig for 50ccm scooter å kjøre i 90 og 110 soner?

Er det en helt 100% lovlig vei vi kan følge?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke sykkle istede? Dere får brukkt akkurat de samma veiene, det går like fort, men får litt trim på kjøpet, også er det 10 ganger mer sosialt.

nå ja... like fort er vel å ta litt i tenker jeg.

 

og hvorfor scooter? hvorfor ikke? hvorfor går noen på bilferie, andre båt, tog eller motorsykkel... vel regner med det er fordi det var det man hadde lyst til å gjøre.

 

loven sier vel at du ikke har lov å kjøre på det som før kaltes motorvei klasse A og B, finnes det ikke noen GPS'r som gir muligheten for å unngå kjøring på motorveier?

Lenke til kommentar
loven sier vel at du ikke har lov å kjøre på det som før kaltes motorvei klasse A og B, finnes det ikke noen GPS'r som gir muligheten for å unngå kjøring på motorveier?

Min Garmin Nüvi 760 kan man velge å unggå motorveier ihvertfall :) å er helt sikker på at det er en hel drøss andre GPSer som kan det samme

Lenke til kommentar

Husker jeg kjørt moped fra Fredrikstad til Tynset da jeg var 16 år. Gikk fint det, bortsett fra at jeg ble øm i rumpa på slutten og at motoren skar seg i det jeg kjørte inn på gårdsplassen til onkelen min! Turen var på noen og førti mil og tok 13 timer totalt. :grin:

Ahh, min gamle Zündapp... :love:

 

zundapp1.jpg

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

Kan ikke si ejg likte den noe særlig Kalars, som de andre sier det er noe eget med moped. er hetl enig jeg. men selvfølgelig er smaken som baken på det spørsmålet.

 

og MongoMan

loven sier vel at du ikke har lov å kjøre på det som før kaltes motorvei klasse A og B, finnes det ikke noen GPS'r som gir muligheten for å unngå kjøring på motorveier?

Min Garmin Nüvi 760 kan man velge å unggå motorveier ihvertfall :) å er helt sikker på at det er en hel drøss andre GPSer som kan det samme

Tror du må sjekke litt i quotinga di. var meg som sa det ikke BECMST.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...