Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg sagt noe om at alle kjedelige mennesker er snille, da :D da ville kanskje verden bestått av rosa marshmallow også.

 

Hehe. Så det går altså ikke andre veien, altså?

Vel, jeg kjenner ikke så mange snille mennesker, så jeg vet ikke hva som er normalt. Men de jeg kjenner som er snille, er i hvert fall ikke kjedelige. Det kan jeg love deg. Mmmhm.

 

Rakk du å lese før jeg endret? :whistle:

 

Snille mennesker finnes nesten ikke. Jeg tror jeg har truffet to "suksessfulle" mennesker som også er snille, omtenksomme og inkluderende.

 

De som har det vanskelig har mye lettere for å være snille, hvis det da ikke tipper over til et hat mot hele menneskeheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rakk du å lese før jeg endret? :whistle:

 

Snille mennesker finnes nesten ikke. Jeg tror jeg har truffet to "suksessfulle" mennesker som også er snille, omtenksomme og inkluderende.

 

De som har det vanskelig har mye lettere for å være snille, hvis det da ikke tipper over til et hat mot hele menneskeheten.

 

I might have, yes. :p

 

Jada, du har nok et poeng der også. Også er det lett å bli tråkket på hvis man er for snill. Det er en kunst, det der. En fin balansegang. Jeg har funnet balansen nå, og det er veldig ålreit, egentlig. For jeg hatet menneskeheten i en god del år, jeg. Nå hater jeg bare cirka halvparten. :fun:

 

Føler jeg har mistet litt oversikt over denne tråden nå, noen som kan hjelpe meg oppsummere?

 

Ene øyeblikket er det snakk om dobbeltmoral i sjekkesamfunnet, andre er det snakk om marshmallows.. :hmm:

 

Spør ikke meg, jeg falt av for to sider siden, jeg =/

Lenke til kommentar
I might have, yes. :p

 

Jada, du har nok et poeng der også. Også er det lett å bli tråkket på hvis man er for snill. Det er en kunst, det der. En fin balansegang. Jeg har funnet balansen nå, og det er veldig ålreit, egentlig. For jeg hatet menneskeheten i en god del år, jeg. Nå hater jeg bare cirka halvparten. :fun:

Veldig farlig var det ikke.

 

Jeg kjenner jeg får litt lyst til å hate menneskeheten noen ganger jeg også, men så tar jeg meg selv i nakkeskinnet :)

 

Spør ikke meg, jeg falt av for to sider siden, jeg =/

 

Jeg som trodde du var en mester på avsporinger av tråder :p

Lenke til kommentar
Snille mennesker finnes nesten ikke. Jeg tror jeg har truffet to "suksessfulle" mennesker som også er snille, omtenksomme og inkluderende.

 

De som har det vanskelig har mye lettere for å være snille, hvis det da ikke tipper over til et hat mot hele menneskeheten.

 

Suksessfull snill: Godt likt, omtenksom, morsom, beskjeden, ikke sjenert, lyser opp hele rommet med et smil, kjenner alt og alle, god til alt?

 

Kjenner kanskje én som kan passe beskrivelsen, men når jeg hører ordet "snill" tenker jeg nok ikke på han.

Lenke til kommentar
Snille mennesker finnes nesten ikke. Jeg tror jeg har truffet to "suksessfulle" mennesker som også er snille, omtenksomme og inkluderende.

 

De som har det vanskelig har mye lettere for å være snille, hvis det da ikke tipper over til et hat mot hele menneskeheten.

 

Suksessfull snill: Godt likt, omtenksom, morsom, beskjeden, ikke sjenert, lyser opp hele rommet med et smil, kjenner alt og alle, god til alt?

 

Kjenner kanskje én som kan passe beskrivelsen, men når jeg hører ordet "snill" tenker jeg nok ikke på han.

 

 

Det har vært to personer jeg har studert sammen med, en av hvert kjønn, som har gjort en innsats for å inkludere andre.

 

Beskrivelsen din passer fint, den. Jeg ser på dem som suksessfulle fordi de har store sosiale nettverk og er godt likt av alle.

 

Men som vi har vært inne på, det her er en STOR avsporing :whistle:

Lenke til kommentar
Nå er ikke "snill" det samme som alt det du nevner her, da.

Det er sant. Men hva er "snill" da? Frivillig arbeid for vanskeligstilte? Gavmildhet? Hensynsfullhet? Det er utrolig mange egenskaper man kunne trukket inn. Svært mye som ikke er destruktivt overfor noen kunne vel ha blitt omtalt som "snilt".

 

Er det badboy med et hjerte av gull man må være, á la Dean i "Supernatural" (en venninne beskriver ham slik, ikke jeg)?

Lenke til kommentar

Mennesker jeg oppfatter som snille, er dem som viser tydelig omtanke for dem rundt seg, enten det er familie eller vidt fremmede. At de respekterer og anerkjenner andre, viser hensyn og ikke bare kjører sitt eget løp til enhver tid.

 

Badboy? Nei. Men hvis du blander disse kvalitetene med en som er trygg på seg selv, intelligent, morsom og litt rampete, da har du en bra fyr ^^

Lenke til kommentar
Nå er ikke "snill" det samme som alt det du nevner her, da.

Det er sant. Men hva er "snill" da? Frivillig arbeid for vanskeligstilte? Gavmildhet? Hensynsfullhet? Det er utrolig mange egenskaper man kunne trukket inn. Svært mye som ikke er destruktivt overfor noen kunne vel ha blitt omtalt som "snilt".

 

Er det badboy med et hjerte av gull man må være, á la Dean i "Supernatural" (en venninne beskriver ham slik, ikke jeg)?

 

Om du fjerner hele den "jakte på demoner, vampyrer og lignende"-delen ved Dean så er han egentlig bare en jobbløs 30-åring som nekter å bli eldre en 18. Han er kjempekjekk selvfølgelig, men jeg ser ikke hva som er attraktivt med han bortsett fra utseendet og jobben?

Lenke til kommentar
Sånn som jeg har oppfatta det, så ser det ut som om sjekking går på sosiale ferdigheter, vis en da foreksempel sliter litt med sosial angst eller asbergers og ikke gidder det styret det er å fly på byen til klokka 3 om natta så gjør ikke det "saken" noe enklere.. Det er ikke alle gutter som gjør seg så "synlig" sosialt, og kansje de rett og slett har hatt uflaks med de jentene som de ha prøvd seg på ?

 

Du får ikke akkurat bedre sosiale ferdigheter av å ikke få noen sjanse heller. Det er en ond sirkel.

 

Der har du mitt første innlegg i tråden. Det er ikke akkurat noe jeg kan få gjort noe med, det er bare en kjip realitet.

 

Jo, det er det. Fight the power!

 

Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å la være å følge strømmen. Er ikke typen til å organisere demonstrasjoner akkurat :p

 

Jepp, jeg har da diagnose asbergers syndrom ( mest sannsynlig feildiagnose, men vis man har det minste snev av no så tror veldig mange at man er 110% ramma )..

 

Jeg er unkar og spellemann :p

Lenke til kommentar
Badboy? Nei. Men hvis du blander disse kvalitetene med en som er trygg på seg selv, intelligent, morsom og litt rampete, da har du en bra fyr ^^

 

Det ironiske her Martine er jo at du på mange måter har definert en PUA her. Det PUA har gjort er å analysere hvilke egenskaper ved BadBoyen og den "snille" som er atraktivt. Så trekker de ut det som er positivt ved de to ytterpunktene og lar det som er negativt være. Alle de egenskapene du nevnte der er egentlig typiske egenskaper ved Badboyer... øhh.. kanskje bortsett fra intelligent, som du gjerne finner hos de sjenert og beskjedne.

 

Det som ikke har vært nevnt, og som er en veldig typisk svakhet for de "snille" er det å tørre å vise sin sexualitet. Dette er kanskje noe av det aller viktigste kvinner finner tiltrekkende ved den typiske Badboyen. Jeg er ganske sikker på at dersom de "snille" hadde turt å være mere sexuelle så hadde de også hatt mere draget hos damer... Men så henger det jo sammen da... For å tørre å vise sin sexualitet så må man også være trygg på seg selv..... Og her kommer jo PUA litt inn i bildet igjen.. Mye av det PUA'er gjør er jo å bygge opp selvsikkerheten sin innenfra.

 

Vel, her er mange faktorer som henger sammen... Men pass deg Martine. når du finner den perfekte mannen som har en miks av de kvalitetene du ønsker, så kan han gjerne være en PUA.. Og det hjelper lite å benekte at du ville falle for en PUA fordi du ikke kommer til å oppdage det, du har bare funnet den mannen som har en perfekt sammensetning av kvaliteter ;)

Lenke til kommentar

Skjønner derer ikke;mye av dette har det vært forska på;!!

 

Det er FAKTA at kvinner generelt blir tiltrukket av en menn som har høy sosial status og er dominerende, dette kan kanskje gå i samspill med "bad boy" uttrykket!?Men de vill også samtidig ha en kar som er snill når han "må" være snilll!!

 

Årsaken til at det er slik, er for det at i "stein alderen" så var det viktig at en mann hadde disse egenskapene, siden det da var større sjanse for å klare seg ute i naturen og kunne beskytte familien!!

 

En "for snill" kar derimot kan virke mindre dominerende og det var ikke en god egenskap når det var snakk om overlevelse!!!Så i dagens samfund så henger disse "instinktene" igjen hos kvinner, men dessverre så kan det kræsje litt med dagens reality!!

Lenke til kommentar
Det er nok skjevt, ja. Men det er skjevt mye fordi menn lar det være skjevt.

Om menn hadde sluttet å ta kontakt på nettsjekkesider så hadde trafikken der vert ikke-eksisterende. I dette tilfellet så ligger ansvaret ene og alene på kvinnene. Jeg har en del års erfaring med nettsjekking også og har _aldri_ blitt kontaktet først. Og for å være litt kvalm, jeg er en pen mann, så utseende er IKKE det som har hindret kvinner fra å ta kontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uansett, det er nå langt flere sjenerte og snille gutter her ute, enn de som bare vil ha seg (og dermed også oppfører seg irrasjonelt og er usedvanlig frampå).

 

Og som du nevnte, de snille guttene er vel ikke så spennende, så fokus faller på de forsmådde og bitre mennene som ikke får seg.

 

Men her er mye av problemet. For gutter tror at snille gutter ikke er spennende for jenter, men det er de faktisk! Saken er at de henvender seg til de jentene som ser etter andre kvaliteter, og overser de snille jentene som faktisk vil ha en snill gutt.

*Uttalt som en full Brannsupporter på kamp* Okseeeeeeemøøøø-øøø-øøøk!

 

Her i gården har en aldri vert kresen i forhold til en kvinnes innadventhet/utadventhet. Uansett hvor beskjeden en kvinne er så vil hun ha samme mannen som hun utadvendte. Stakkars den mann som tror at det lønner seg å være snill! Det lønner seg å være frekk og ha skarpe albuer!!! Det lønner seg å ha masse cash, det lønner seg å ha en sosial posisjon. DET er det som betyr noe. "Snill" er bare en floksel som det fremdeles er ubegripelig at kvinner strør om seg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg kjenner jeg får litt lyst til å hate menneskeheten noen ganger jeg også, men så tar jeg meg selv i nakkeskinnet :)

Ingen grunn til å hate menneskeheten :) En må bare ikke forvente en godhet som ikke eksisterer ;) Verden består nesten utelukkende av egoister. Derfor må en slutte med dårlig samvittighet, en må karre til seg det en klarer og en må slutte å ta for mye hensyn.

 

Om en går rundt og håper at andre skal være like snille som en selv så har en begitt seg ut på en vei som fort fører ut i elendighet å depresjon etter utallige skuffelser. Det er bedre å være hyggelig og kynisk :) Da er folk greie nok mot en og en slipper alle nedturene. Og uten nedturene så har en det bedre med seg selv og en slutter å være bitter på verden rundt :)

 

Ja, uff, skammelig stygg avsporing nå. Fy dere! :whistle:

 

Det henger vel litt sammen med at bitre menn gjerne utgir seg for å være snille, og at det er grunnen til at kvinner avviser dem. Mens realiteten mest sannsynlig er noe annerledes.

Denne forstod jeg overhode ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om menn hadde sluttet å ta kontakt på nettsjekkesider så hadde trafikken der vert ikke-eksisterende. I dette tilfellet så ligger ansvaret ene og alene på kvinnene. Jeg har en del års erfaring med nettsjekking også og har _aldri_ blitt kontaktet først. Og for å være litt kvalm, jeg er en pen mann, så utseende er IKKE det som har hindret kvinner fra å ta kontakt.

 

Jeg kan ikke forandre din livserfaring, men du kan heller ikke bruke den som fasit på hvordan verden er. Jeg har forresten tatt masse kontakt på nettdatingsider, jeg. Venninnene mine også. Kanskje vi er menn innerst inne?

 

 

*Uttalt som en full Brannsupporter på kamp* Okseeeeeeemøøøø-øøø-øøøk!

 

Her i gården har en aldri vert kresen i forhold til en kvinnes innadventhet/utadventhet. Uansett hvor beskjeden en kvinne er så vil hun ha samme mannen som hun utadvendte. Stakkars den mann som tror at det lønner seg å være snill! Det lønner seg å være frekk og ha skarpe albuer!!! Det lønner seg å ha masse cash, det lønner seg å ha en sosial posisjon. DET er det som betyr noe. "Snill" er bare en floksel som det fremdeles er ubegripelig at kvinner strør om seg med.

 

Du tar feil, brutal_mann. Hvem er du til å bestemme hva jenter vil ha, egentlig? Og hvordan kan det ha seg at du er i den posisjon at du kan fastlå at jeg lyver? Veldig snodig, spør du meg.

Lenke til kommentar

 

PUA meg her, og PUA meg der. Nevnte jeg at jeg ikke synes notoriske sjekkere er særlig attraktivt? Mulig de har mange flotte og tiltrekkende kvaliteter, men jeg vil helst ikke føle meg som et tilfeldig nummer i rekken av damer han har prøvd seg på.

 

Meeenh, man skal aldri si aldri.

Lenke til kommentar
Masse ting TheMartine sa men som jeg fjernet pga av min komplette mangel på forståelse av quoting her på forumet.

Jeg bestemmer ikke hva jenter vil ha, jeg observerer hva jenter vil ha og forholder meg til det. Merkelig hvordan suksessen på kvinnefronten har økt etter at jeg ble mer brutal? Det jeg sier går ikke på deg som person direkte! Det jeg sier omhandler kvinner som gruppe. Unntakene fra det store bildet er så få at jeg ikke ønsker å vektlegge dem noen som helst betydning.

 

Min livserfaring er nok ingen fasit nei, men den har blitt en glimrende rettesnor. Livet før og etter mine "oppdagelser" er to forskjellige verdener, der den nye verdenen er MYE bedre enn den gamle. Om min erfaring kan føre til at andre skal slippe å erfare det samme som meg så ser jeg ikke problemet i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Problemet med det, er at du er med på å opprettholde et tullete forhold mellom menn og kvinner.

 

Altså: Jeg synes ikke man kan klage over at verden er råtten, uten å prøve å gjøre noe med det selv.

Tja... Prøvde i over 30 år, så gav jeg opp. Hva er poenget med å ødelegge seg selv mentalt? Da er det bedre å innse råttenheten i verden og utnytte den til sin egen fordel :) Å være den snille mannen fører bare til elendighet, å være den brutale mannen fører til oppmerksomhet og sosiale nettverk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...