Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Nå er det ingen hemmelighet at det formelig flommer over av bitre menn her i verden, og en del av dem ser jeg nå og da innom forumet, også. Nå skal jeg ikke sette spørsmålstegn ved deres erfaringer, men heller rette et spørrende blikk mot hva slags perspektiv og selvinnsikt disse karene egentlig har.

 

Et synspunkt som stadig gjentar seg, er at det er kvinner som styrer alt som har med sjekking og forhold å gjøre. Kvinner som er manipulative, kravstore, og som sier én ting, men mener noe helt annet. Kvinner som har mannfolk ikke bare rundt lillefingeren, men en mann rundt alle ti fingre. Kvinner som alltid har en hale av interesserte beilere på slep, og som kontrollerer dem ved det minste lille vink.

 

Joda, de finnes nok, disse. Men det dere bitre, bitre menn må forstå, er at dette er virkelig ikke representativt for resten av landets kvinnelige befolkning. Dere burde vite like godt som meg, at det faktisk lever en god andel jenter i dette landet, som har helt andre verdier og helt annen oppførsel enn disse skrekkeksemplene alle forsmådde menn kommer drassende med når de skal framheve et poeng.

 

Jeg aner ikke hvor dere finner disse vanskelige damene, eller hvorfor dere velger å legge inn aksjer på akkurat dem, men det er tydelig at noe ved dem som tiltrekker dere. Det er nemlig ikke kjempevanskelig å finne en ålreit jente, men et sted på veien blir disse ofte oversett. Akkurat som bitre menn føler seg oversett av de mest tiltrekkende damene.

 

Og når det er sagt, så skal dere vite at bitre menn, skaper bitre kvinner. Å vite at man ikke har noe til felles med disse grusomme kvinnene man stadig hører snakk om, men likevel bli oversett og ignorert av menn som har gitt opp håpet fordi det ikke finnes noen bra damer likevel, er en god oppskrift på hvordan en bitter kvinne og håpløs blir til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeez!

 

Okei, det er en del bitre menn. Ja, vi har opplevd en del damer som snurrer folk rundt hver finger. Og jeg tar gjerne en jente som ikke er sånn, men når de jentene ofte ikke tør å ta kontakt eller være med på noe morro, da gidder ikke jeg å overtale!

 

Det som tiltrekker er som alltid spenningen. Det er spennende, og ofte er det bra sex. Man blir også ofte tiltrukket av selve tanken på denne dama som kan være ufattelig deilig, i stedet for i selve dama. Man elsker tanken, ikke personen. På den annen side er det faktisk noen damer som flørter med mange menn på en kveld, for så å droppe dem. Det kan noen ganger gå hardt inn.

 

Du må nok leve med bitre menn på et forum som dette, TheMartine. Men selvinnsikten er der, og innsikten noen har i verden er ofte større enn du tror. :)

Lenke til kommentar
It takes two to tango :b

Amen!

 

Jeg tror du feiltolker en del innlegg. De fleste gutta er helt okei, men de få som virkelig er bitre skriver også ofte riktig. Selvfølgelig er det ikke kun en persons feil. På den annen side kan du ikke forvente så mange andre svar i tråder som heter for eksempel "Har dama en på si?" :p

 

Du har dog rett i at det er mye ensretting, men det er det også på kvinneguiden.no! :D

Lenke til kommentar

Det er vel kun ett menneske her som liksom vet alt om hvordan alle hunnkjønn er satt sammen.

 

Jeg er mest oppgitt over de mennene som fôrer "dere" og sørger for at et veldig skjevt maktforhold blir opprettholdt.

 

Nettsjekking er et ekstremt eksempel på det. Det er ingen fornuft i at det i 9/10 tilfeller er mannen som tar kontakt, og så kan hun liksom velge og vrake.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar
Det er vel kun ett menneske her som liksom vet alt om hvordan alle hunnkjønn er satt sammen.

 

Joda, det er én som utpeker seg, men jeg har merket meg at det er en aktiv, liten, bitter klubb, faktisk.

 

Jeg er mest oppgitt over de mennene som fôrer "dere" og sørger for at et veldig skjevt maktforhold blir opprettholdt.

 

Nettsjekking er et ekstremt eksempel på det. Det er ingen fornuft i at det i 9/10 tilfeller er mannen som tar kontakt, og så kan hun liksom velge og vrake.

 

Det er et godt poeng. Klart man har lett for å bli maktsyk hvis man stadig får all makten. Likevel er det mer populært enn noen gang for kvinner å sjekke opp menn (ja, jeg leser dameblader), så det er jo snodig at mange føler at kvinnene sitter fullt og helt på makten.

 

Faktisk har jeg lest en del sjekkeguider hvor jenter blir oppfordret til å sjekke opp gutten på en sånn måte at han tror det er han som sjekker opp henne.

Lenke til kommentar

Er masse snille piker rundt i dette landet, men de får ikke så mye fokus siden de sjelden gjør noe utenom det vanlige.

 

Er bare tøsene som er oppmerksomhetskåte, og dermed tiltrekker seg vår oppmerksomhet, som dog fører til at fokus ofte er rettet mot dem.

 

 

Men helt rett som du sier, ikke alle jenter er forsmådde og bitre. Men det er vel neimen ikke alle menn heller da, blir bare mye snakk om det siden man henger på et forum, hvor alle som blir dumpet eller er utro er samlet (virker det som i allefall).

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen kunne man avsluttet med at man byttet ut menn med kvinner. Det er en del forsmådde kvinnfolk som brenner bh'er i hytt og pine og sverger at de aldri skal bli "lurt" igjen. Nå er jeg fryktelig trøtt og egentlig krassere enn jeg gir inntrykk for, men jeg er åpen for videre diskusjon en tid imorgen. Grunnen til at menn er så godt representert er vell for det florerer med usikre,bittre,sårede og ulykkelige representanter av menn her inne (no offence, prøver å holde min 0% warn her) og tråder som fremstiller gutt+jente som en kamp der mannen er den eneste som trenger å kjempe for å "ro i land" kvinnen.

Lenke til kommentar
Det er et godt poeng. Klart man har lett for å bli maktsyk hvis man stadig får all makten. Likevel er det mer populært enn noen gang for kvinner å sjekke opp menn (ja, jeg leser dameblader), så det er jo snodig at mange føler at kvinnene sitter fullt og helt på makten.

 

Faktisk har jeg lest en del sjekkeguider hvor jenter blir oppfordret til å sjekke opp gutten på en sånn måte at han tror det er han som sjekker opp henne.

 

Jeg tror ikke du skal ta alt du leser i de bladene for god fisk. Mulig det er en antydning til en ny trend, men den er isåfall på et veldig tidlig stadie.

 

Tar sterk avstand fra dette maktforholdet, og holder meg derfor borte fra alt som heter sjekking på de tjenestene. Den virkeligheten der inne er helt på en snurr.

Lenke til kommentar
Er masse snille piker rundt i dette landet, men de får ikke så mye fokus siden de sjelden gjør noe utenom det vanlige.

 

Eller de gjør mye utenom det vanlige, bare at snille piker ikke er like spennede som "tøsene".

 

 

Nå skal det sies at min oppfatning ikke kun er basert på hva jeg har sett på dette forumet, altså. Jeg har tilbrakt så å si hele livet i miljøer hvor jenter har vært fåtall, så jeg har en ganske grei erfaring med gutter utenfor internett, også. For ja, jeg er jo kompisjenta, og hun får høre alt. ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du skal ta alt du leser i de bladene for god fisk. Mulig det er en antydning til en ny trend, men den er isåfall på et veldig tidlig stadie.

 

Tar sterk avstand fra dette maktforholdet, og holder meg derfor borte fra alt som heter sjekking på de tjenestene. Den virkeligheten der inne er helt på en snurr.

 

Truth be told, så aner jeg ikke hva som foregår på sjekkemarkedet, men jeg vet fra mine mest frilynte venninner, at de er flittige sjekkere. Kanskje er de så flinke at guttene fortsatt tror de står for sjekkingen? :b

 

Min erfaring med nettsjekking: Pule? Neivel? Hvorfor er du her da?

Og ja, det er alltid menn som spør først, så maktfordelingen er vel ganske skjev.

Lenke til kommentar
Min erfaring med nettsjekking: Pule? Neivel? Hvorfor er du her da?

Og ja, det er alltid menn som spør først, så maktfordelingen er vel ganske skjev.

 

Du kan huke av dem som spam, og når du fortsatt ser på hvem som tar kontakt så er det helt vanvittig.

 

Hvem som tror hva når man først er i gang bryr meg ikke overhodet, men relativt skjevt er det nok irl også.

Lenke til kommentar
Eller de gjør mye utenom det vanlige, bare at snille piker ikke er like spennede som "tøsene".

 

 

Galt valg av ord av meg, beklager. Mente selvfølgelig "de litt mer frigjorte."

 

Uansett, det er nå langt flere sjenerte og snille gutter her ute, enn de som bare vil ha seg (og dermed også oppfører seg irrasjonelt og er usedvanlig frampå).

 

Og som du nevnte, de snille guttene er vel ikke så spennende, så fokus faller på de forsmådde og bitre mennene som ikke får seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...