Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Er i samma båt selv. og settningen "Jenta som får deg er heldig" er pure bullshit. Men å bli bitter og gi opp hjelper SVÆRT lite.

 

Jeg brant meg nettop på ei dame jeg var glad i. Men hun hadde ikke samme føleser for meg så jeg anså det slaget som tapt. Men jeg liker fortsatt å prate med jenta, hu er jo faen meg genial.

 

Jeg har også vært singel større del av livet mitt. Jeg takler det ved å ikke konse for hardt på det, ja jeg savner noen å ha i armkroken da jeg ser film. Og det kan være litt deppresivene og ensomt fra tid til annen. Men jeg gidder fortsatt å håpe om at ved et freak accident møter jeg dama jeg blir glad i. Jeg må bare finne henne, og hun er IKKE på byen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er i samma båt selv. og settningen "Jenta som får deg er heldig" er pure bullshit. Men å bli bitter og gi opp hjelper SVÆRT lite.

 

Jeg brant meg nettop på ei dame jeg var glad i. Men hun hadde ikke samme føleser for meg så jeg anså det slaget som tapt. Men jeg liker fortsatt å prate med jenta, hu er jo faen meg genial.

 

Jeg har også vært singel større del av livet mitt. Jeg takler det ved å ikke konse for hardt på det, ja jeg savner noen å ha i armkroken da jeg ser film. Og det kan være litt deppresivene og ensomt fra tid til annen. Men jeg gidder fortsatt å håpe om at ved et freak accident møter jeg dama jeg blir glad i. Jeg må bare finne henne, og hun er IKKE på byen.

 

Tror du kan spare deg for mye tanker ved å slutte å snakke med hu dama..

Lenke til kommentar

Vell egnetlig ikke, siden følesene for henne svinner hen ganske fort nå. Som sagt slaget var tapt. Og jeg hadde aldrig et ekte håp om å bli virklig sammen med henne (det var en del faktorer i bildet). Så det var bare en forelskelse i tanken på henne. Men Når virkligheten er så klar som den er vet jeg at ingenting kan skje. men hun er morsom så jeg fortsetter å prate med henne. har hatt det sånn med 2 damer tidligere og de er fortsatt nære venner av meg. Så jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar

Utifra hvordan jeg har opplevd kvinnfolk så virker det som om at TheMartine har levd i sin egen boble.

 

Men her er mye av problemet. For gutter tror at snille gutter ikke er spennende for jenter, men det er de faktisk! Saken er at de henvender seg til de jentene som ser etter andre kvaliteter, og overser de snille jentene som faktisk vil ha en snill gutt.

 

Nå skal jeg spare de yngre gutta på forumet for mye tid. Snill er ikke veien å gå. Jeg brukte alt for mange år av tenårene mine på å være "snillgutt", og det fungerer ikke i det heletatt.

 

Hun som fulgte med meg hjem sist helg fortalte meg at jeg var frekk og sjefete. Det burde vel fortelle deg litt?

 

Som jeg skulle sagt det selv TheMartine, applaus til deg. Menn er ihvertfall ikke noe bedre enn kvinner på dette området (altså, menn kan være like manipulative, feige eller whatever). Heldigvis er ikke alle kvinner sånn.

 

Nettopp. Tenk om bare alle kunne forstå, at hverken menn eller kvinner er noe bedre enn det andre kjønn.

 

Det er godt kjent at jenter er mye bedre på psykologisk terror, gutter slår også er de ferdig med det. Har levd rundt mange manipulative kjerringer, man må bestandig sørge for at hun forstår hvem som er sjefen i huset. Mister man den rollen så fungerer det ikke.

 

Det er nok skjevt, ja. Men det er skjevt mye fordi menn lar det være skjevt.

Om menn hadde sluttet å ta kontakt på nettsjekkesider så hadde trafikken der vert ikke-eksisterende. I dette tilfellet så ligger ansvaret ene og alene på kvinnene. Jeg har en del års erfaring med nettsjekking også og har _aldri_ blitt kontaktet først. Og for å være litt kvalm, jeg er en pen mann, så utseende er IKKE det som har hindret kvinner fra å ta kontakt.

 

Nå må du forstå at det er bestandig vi som skal ta første kontakt. Deretter skal vi helst betale kinobillett og det som er. Har lest endel litt artige tråder på Kvinneguiden der det står "Hvorfor tar ikke menn kontakt med meg?". Ta kontakt selv da! Det er da gjerne jenter som begynner å nærme seg tredveårene og begynner å få panikk.

 

Jeg er 100% enig med Brutal_mann.

Lenke til kommentar

Brutal Mann er på stadiet der han tror kvinner går får utseende, glad vi fikk det ut ihvertfall. Men ja, tror livet hadde vært enklere for mange om kvinner også hadde vært litt flinkere til å ta kontakt. Tror jeg har vært heldig der akkurat nå, får se hvordan det går ;)

Lenke til kommentar

 

Woho. Vel, så er jeg mest sannsynlig en manipulerende bitch, da. Jeg er jo født med innovertiss og alt.

 

Det er dette jeg snakker om. Ok, du er bitter. Du er jævlig bitter, faktisk. Sint er du også. Og det kan jeg til en viss grad forstå (jo, det er sant!). Men her skyver du da altså all skylden over på jentene, mens sannheten er at dette har man skyld i begge to.

 

Jeg har fått fint lite oppmerksomhet fra gutter selv, jeg. Aldri hatt kjæreste, og hvis jeg er på byen blir jeg enten stående alene eller så ramler de mest grøftedrita og sveiseblinde guttene innom meg når de har fått avslag fra alle andre. Men jeg vet også hvorfor det er sånn: Jeg er kompisjenta. Jenter og gutter som ikke ustråler nok flørtende eller seksuell energi, ender opp som venner, uansett. Det har livet lært meg, nemlig.

 

Men jeg kan jo ikke bli sint og bitter på gutter av den grunn, for det er jo hos meg problemet ligger. Jeg er ikke det de vil ha, rett og slett. Da må jeg enten lære meg å leve med det, eller prøve å forandre meg.

 

Du synes det er kjipt å bli kalt søt. Jeg synes det er kjipt å bli kalt kul.

Lenke til kommentar
Utifra hvordan jeg har opplevd kvinnfolk så virker det som om at TheMartine har levd i sin egen boble.

 

Nå skal jeg spare de yngre gutta på forumet for mye tid. Snill er ikke veien å gå. Jeg brukte alt for mange år av tenårene mine på å være "snillgutt", og det fungerer ikke i det heletatt.

 

Hun som fulgte med meg hjem sist helg fortalte meg at jeg var frekk og sjefete. Det burde vel fortelle deg litt?

 

Neida, det har jeg ikke, skjønner du. Det er dere som lever i boblen, jeg betrakter dere fra utsiden jeg. Langt bedre perspektiv. ;)

 

Har du lest hva jeg mener med snille gutter? Å være snill er ikke ensbetydende med å være pushover og pusegutt. Selvsagt må man ha tæl i seg også, ellers kommer man ingen vei. Du kan være superkjekk, morsom, smart og god i senga, men om du ikke er snill, er du ikke interessant. For meg. Og for mange andre jenter.

 

Du trekker inn erfaringer fra jenter som blir med deg hjem fra byen, og det er vel og bra, men de fleste burde jo vite at byen ikke akkurat er det beste stedet å finne sin tvillingsjel. Der hersker det helt andre lover og regler, og det sier seg selv at stille og tilbaketrukne gutter ikke kommer langt i et sånt kjøttmarked.

 

Det er godt kjent at jenter er mye bedre på psykologisk terror, gutter slår også er de ferdig med det. Har levd rundt mange manipulative kjerringer, man må bestandig sørge for at hun forstår hvem som er sjefen i huset. Mister man den rollen så fungerer det ikke.

 

Og der er menn bedre? Neppe. Ikke tro du er den eneste med den slags livserfaring. Jeg har vokst opp med en manipulerende far som virkelig har satt store stygge spor i meg. Jeg har vært venn med manipulerende gutter, og hatt kontakt med en god del manipulerende menn. Noen av dem har lurt meg godt, og sendt meg langt ned i kjelleren, og jeg ser ikke bort fra at det vil skje igjen. Sånn er det å omgås mennesker.

 

Å tro at gutter er uskyldige på dette punktet er derfor helt virkelighetsfjernt. Enten er du i fornektelse, eller så er det ganske enkelt fordi du aldri følt på hvordan det er å være jente som omgås gutter.

 

Nå må du forstå at det er bestandig vi som skal ta første kontakt. Deretter skal vi helst betale kinobillett og det som er. Har lest endel litt artige tråder på Kvinneguiden der det står "Hvorfor tar ikke menn kontakt med meg?". Ta kontakt selv da! Det er da gjerne jenter som begynner å nærme seg tredveårene og begynner å få panikk.

 

Jeg er 100% enig med Brutal_mann.

 

Hvorfor skal dere ta kontakt, da? Hvorfor skal dere betale kinobilletten? Hva skjer om dere ikke gjør det? Jo, det skal jeg si deg. Da vil jenter ta kontakt. Da vil jenter betale sin egen kinobillett.

 

Jeg har spandert kino og godteri på en "date" en gang, jeg. Det var til og med jeg som ba ham med meg. Kan du tro det?

Lenke til kommentar
Jeg kan tro det Martine, men dere som gjør slikt er i ett mindretall ;)

Ok, kanskje jeg ikke er så flink til å ta kontakt. Men betaling deler man da på? Gutter er jo rimelig stae de også da. Må som regel gi meg med "ok, men da betaler JEG neste gang" og da må jeg omtrent smugbetale for at ikke gutten skal gjøre det. Takk dere selv litt også:p

Lenke til kommentar
Dere bare gjemmer dere for godt. Å finne en potensiel seriøs kjæreste er vansklige greier. OG som du sa er ikke de på byen. Dere blir ikke oversett, dere gjemmer dere bare for godt :p

 

Særlig. Det er dere som altfor lett lar dere blende av alt som skinner mest og bråker høyest.

 

Ok, kanskje jeg ikke er så flink til å ta kontakt. Men betaling deler man da på? Gutter er jo rimelig stae de også da. Må som regel gi meg med "ok, men da betaler JEG neste gang" og da må jeg omtrent smugbetale for at ikke gutten skal gjøre det. Takk dere selv litt også :p

 

Agreed. En fyr sa faktisk til meg at han måtte spandere for å kunne føle seg som en mann.

Lenke til kommentar
Dere bare gjemmer dere for godt. Å finne en potensiel seriøs kjæreste er vansklige greier. OG som du sa er ikke de på byen. Dere blir ikke oversett, dere gjemmer dere bare for godt :p

 

Særlig. Det er dere som altfor lett lar dere blende av alt som skinner mest og bråker høyest.

 

Ok, kanskje jeg ikke er så flink til å ta kontakt. Men betaling deler man da på? Gutter er jo rimelig stae de også da. Må som regel gi meg med "ok, men da betaler JEG neste gang" og da må jeg omtrent smugbetale for at ikke gutten skal gjøre det. Takk dere selv litt også :p

 

Agreed. En fyr sa faktisk til meg at han måtte spandere for å kunne føle seg som en mann.

 

Nå skal vi ikke leke med granater i glasshus vell. Starter å høres ut som at du bruker samme generaliseringen som de du diskuterer med.

 

Er ikke alle som liker høyrøstete kloner vettu. Er noen av oss som liker å prate med et intlegent og avslappet hode.

Lenke til kommentar
Ingenting galt med det.

 

Nei, det er ingenting galt med det. Men jeg nevner det fordi det er så alt for mange mannfolk her som surver og syter over at de må spandere når de er på date. Da nevner jeg eksempelet med mannen som måtte spandere for å beholde mandommen, sånn at vi får litt nyanser inn i bildet.

 

Nå skal vi ikke leke med granater i glasshus vell. Starter å høres ut som at du bruker samme generaliseringen som de du diskuterer med.

 

Selvsagt bruker jeg generalisering. Jeg bruker den for å vise hvor tåpelig det er å generalisere. Så hvis noen hadde reagert på det jeg sa, kunne jeg bare smelt deres egne ord i fjeset på dem. Med andre ord: Det var en felle.

Lenke til kommentar
Brutal Mann er på stadiet der han tror kvinner går får utseende, glad vi fikk det ut ihvertfall. Men ja, tror livet hadde vært enklere for mange om kvinner også hadde vært litt flinkere til å ta kontakt. Tror jeg har vært heldig der akkurat nå, får se hvordan det går ;)

Kvinner går ikke etter utseende, de går etter cashflow og sosial status.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...