Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke giddet å lage tråd om det her. Det blir som å ha på seg lipgloss, ha løst hår og spasere rundt med vinden piskende mot trynet. It sticks.

 

Og nei, jeg er ikke fan av KG. De er ofte sutrete, og skal gjerne synke ned på samme nivå med å "ta igjen".

 

Men helt alvorlig. Jeg tror veldig mange av de guttene/mennene har hatt en del opplevelser de kunne vært foruten, og da går det "sinnet" utover resten av oss. Så klart, jeg kjente meg igjen i enkelte ting i den tråden, men det blir litt for mye av det gode. Vi jenter er ikke like bare fordi vi er jenter. Man blir litt lei av å høre om stereotyper i lengden.

 

Skulle gjerne likt å sett at flere menn her lo litt av seg selv også. Vi kan jo det?

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke giddet å lage tråd om det her. Det blir som å ha på seg lipgloss, ha løst hår og spasere rundt med vinden piskende mot trynet. It sticks.

 

Det var en fantastisk metafor, frøken ^^

 

Men jeg er enig med deg. Jeg har selvsagt forståelse for at disse bitre mennene har bitre erfaringer, men jeg klarer ikke sitte stille på sidelinjen mens de fordømmer oss alle.

 

Det er mange måter å takle kjipe erfaringer på, og å bli bitter og fordømmende er absolutt et av de dårligste alternativene. Le av det? Ja, hvorfor ikke? Man kommer ikke noe sted ved å sette seg ned og grine, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Er litt "hat over kvinner!! ALLE kvinner!!" her, ja. Jeg har ikke orket å si på det fordi det føles litt nytteløst, men respekt til deg som faktisk gjør det. Go you!

 

Jeg hadde hatt mer respekt for mannfolka i den kvinnetråden om de faktisk kunne le litt av seg selv også. Enkelte av dem påstår at vi ikke har humor. Hva?

 

1) De lager en tråd om oss, vi deltar i tråden og ler av oss selv. Ikke humor?

2) De kan absolutt ikke lage en tråd om seg selv, for det er jo ikke noe morsomt å le litt av seg selv. Hvem hadde ikke humor?

 

Det går bare en vei her. Blir litt sånn barnehageopplegg.

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje sånn det må bli når det er så veldig, veldig mange flere gutter enn jenter på et sted.

 

Men vi kan jo prøve å lage en mannfolklogikktråd, og se hva som skjer. Jeg har et forslag alt, jeg:

 

"Han: To damer avviste meg. Alle damer er overflatiske, manipulative, dobbeltmoralistiske hurper!"

Lenke til kommentar

Det som er så påfallende med de jeg vil kalle "bitre" på forumet er negativiteten deres. Treffe nye mennesker, sex, forhold osv skal være kjekt og positivt. Må være umulig for disse å treffe mennesker som faktisk liker å være rundt dem. Kan bare snakke for meg selv, men er det en ting som virkelig er usexy er gutter som er negativ og fordømmer alt og alle.

 

Eneste man gjør da er å dra ned stemningen og gjøre folk usikre. Ikke rart de aldri får seg noe. :roll:

Lenke til kommentar

Det virker som at denne tråden mest handler om hvorvidt og i hvor stor grad trådstarter føler seg truffet av påstander fremsatt av andre på dette forumet om kvinner, påstander som har blitt fremsatt i forbindelse med fremleggelse av historier for diskusjon og rådsøkning.

 

Kjære trådstader, det er nå en gang slik at de som starter tråder på dette forumet gjør det uten å ta hensyn til hvorvidt du skal føle deg støtt i egenskap av din kjønnslige tilhørighet eller ikke.

 

Dette forumet handler ikke om deg, det handler ikke om din rett til ikke å "bli skjært over samme kam" som andre kvinner, det må du bare ta til etterretning og deretter agere passende.

 

Hell hath no fury like a woman scorned..

Lenke til kommentar
Det som er så påfallende med de jeg vil kalle "bitre" på forumet er negativiteten deres. Treffe nye mennesker, sex, forhold osv skal være kjekt og positivt. Må være umulig for disse å treffe mennesker som faktisk liker å være rundt dem. Kan bare snakke for meg selv, men er det en ting som virkelig er usexy er gutter som er negativ og fordømmer alt og alle.

 

Eneste man gjør da er å dra ned stemningen og gjøre folk usikre. Ikke rart de aldri får seg noe. :roll:

 

Jeg er skeptisk til at det alltid skal gi utslag på radaren når noen er bitre. Mange som sikkert er dårlige på å "skjule" det, men så er vi tilbake til at mennesker er forskjellige igjen.

 

De som åpenlyst er negative har jeg ikke noe til overs for, og skjønner jo at de omtrent er så langt unna attraktive som man kan komme.

Lenke til kommentar

 

Ikke dumt av deg å prøve å legge dette over på min kappe. Men nei, jeg kan fortelle deg at jeg overhode ikke føler meg truffet at den bitre manns karakteristikk av kvinner. Likevel kan jeg ikke unngå å føle meg inkludert i gruppen, av den enkle grunn at jeg er kvinne, og de er bitre mot kvinner. Ikke mot meg som individ, det vet jeg, men jeg synes ikke det er ok å la den slags generalisering og stigmatisering få blomstre fritt.

 

Og bare så det er sagt, hadde jeg garantert reagert likt dersom det stadig ble snakket nedsettende om for eksempel homofile, negere eller bestemødre med hengepupper, selv om jeg ikke er noen av delene selv.

Lenke til kommentar
Jeg er skeptisk til at det alltid skal gi utslag på radaren når noen er bitre.

Enig der. Er sikker på at smilet kan sitte løst og tonen kan også være løs og ledig, om personen er aldri så bitter.

 

De som åpenlyst er negative har jeg ikke noe til overs for, og skjønner jo at de omtrent er så langt unna attraktive som man kan komme.

Selvsagt. For meg virker det dessuten hensiktsmessig å skille mellom dem som lufter sinnet/skuffelsen på forumet en gang og så går videre i livet uten vedvarende bitterhet, og dem som insisterer på å beholde sitt negative kvinnesyn samt gi uttrykk for dette ved enhver anledning.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
[...]For meg virker det dessuten hensiktsmessig å skille mellom dem som lufter sinnet/skuffelsen på forumet en gang og så går videre i livet uten vedvarende bitterhet, og dem som insisterer på å beholde sitt negative kvinnesyn samt gi uttrykk for dette ved enhver anledning.

 

 

Ja, og det i aller høyeste grad.

Lenke til kommentar

Bitre mennesker er mennesker som ikke forstår. Og bitterheten er gjerne rettet mer mot dem selv enn mot andre, selv om de fleste aldri vil innrømme det, selv overfor seg selv. Det er jo ikke en selv det er noe feil med, det er alle andre. Og dét er ikke kjønnsavhengig.

 

Jeg synes forøvrig brutal_mann har flere gode poeng. Hvis han får det han vil ha ved å tilpasse seg virkeligheten, så for all del. Om han vil ha en overfladisk sengevarmer, så er det hans valg. Det er ikke alle som er ute etter den store kjærligheten. Så kan man selvfølgelig si at han holder liv i forkastelige holdninger, og jeg er ikke uenig i det, men man forandrer ikke verden med et innlegg på et internettforum. Han må fortsatt tilpasse seg disse holdningene for å få det han vil ha.

 

Når det er sagt, ville jeg aldri gjort det samme selv. De fleste lever i en annen verden enn meg, og det får de gjerne gjøre. Jeg går min egen vei, men følger allikevel "reglene" om det gagner meg i nevneverdig grad. Og det har det gjort mange ganger. Men jeg vil aldri synke så lavt at jeg følger "reglene" på kjøttmarkedet. Jeg er ingen Don Juan, kommer aldri til å være noen Don Juan, og kommer i hvert fall ikke til å late som om jeg er noen Don Juan. Det er kontraproduktivt, og om jeg ved et mirakel, større enn hva selv Gud og Allah sammen kan få til, skulle treffe ei jente på byen som er interessant, så er det uansett feil utgangspunkt.

 

Jeg er fortsatt på utkikk etter meningen med livet, men om det er en ting jeg vet, så er det at den ikke finnes i bunnen av et tilfeldig hull. Jeg går heller singel resten av livet enn å late som om jeg blir lykkelig bare jeg har et eller annet i senga.

"It takes more than fucking someone you don't know to keep warm. Do you really think that for a house-beat you'll find your love in a hole?"
- Frightened Rabbit

(Sitater setter jo alltid et intellektuelt preg på ting :))

 

Men jeg sitter ikke å furter av den grunn. Ei heller er jeg sint eller bitter på resten av verden fordi de ikke er som meg. Det finnes viktigere ting, og det er da tross alt derfor jeg ikke tilpasser meg hva (flertallet av) det motsatte kjønn (tilsynelatende) vil ha. Så får den rette komme når den rette kommer :)

 

For sikkerhets skyld: Jeg er ikke bitter. Jeg er bare veldig, veldig annerledes ;)

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...