Gå til innhold

NybegynnerTrøbbel Nokia 5800! Noen som kan hjelpe?


Anbefalte innlegg

Da har jeg etter masse tenking - kjøpt meg Nokia XpressMusic 5800 for et par dager siden, og begynner å bli litt kjent. I utgangspunktet så er jeg SVÆRT fornøyd, men jeg har likevel noen spørsmål som vil øke bruksverdien betraktelig å få svar på (Sikkert enkelte som allerede er besvart, men så greit å kunne få spørre uten å måtte lete gjennom 166 sider med dialog i en forum-tråd :) )

Svært gjerne svar med "teskje" da jeg sliter litt...

 

1. Nettradio: Når jeg hører på nettradio, ruller det noe kostnad da? (betyr dette noen nedlastning eller annet kostnadsdrivende?)

 

2. Mail for Exchange: Jeg har satt den opp for sync mot exchange-serveren vi har på jobb. Med modus påsync hvert 30min. Imidlertid så vises gjeldende status "inaktiv" og jeg får den ikke til å synce flere ganger enn den første gangen som ble syncet ifbm at jeg satte den opp? hva kan jeg gjøre for å få den til å synce automatisk??

 

3. Sync av kalender ved mail for exchange: Da jeg satte den opp, fikk jeg syncet den 1 gang. da fikk alle avtalene mine 1 time forskyving (tidligere) enn det som lå i outlook. Hvorfor??

 

4. Hotmail: Er det mulig å sette opp slik at jeg automatisk får opp min hotmail/live-mailkonto? kan noen forklare step-by-step hvordan??

 

5. GPS: Noen tips for enkel bruk av GPS'en?

 

6. Batteri: Når den er helt full-ladet, så varer batteriet relativt lenge helt til det er 3 streker igjen. Da ramler den raskt helt ned, og blir strøm-tom uten at jeg får noen advarsel om at det er "lite batteri" igjen. Noe å gjøre med dette?

 

7. Videoformat: Hvilket videoformat kan jeg vise på denne? (har forsøkt med MPEG-4, men det går ikke - det blir bare lyd...)

 

8. WiFi: hvordan trykker jeg for å få den til å gå på trådløst nett? og hvordan viser den dette på telefonens skjerm? Er det noen ekstra kostnader bare ved å være på nettet (uten å laste noe ned)?

 

Håper veldig på svar fra noen som har forsøkt, kan og tar seg tid:)

 

Tusen takk

/r

Endret av raet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Ja, alt du gjør på nettet via mobilnettverket koster penger. Wi-Fi er i de fleste tilfeller gratis. Det finnes abonnement med inkludert datatrafikk og det finnes en rekke tjenester for de som ønsker å bruke mye datatrafikk.

 

4: Hotmail settes opp som enhver annen e-post-tjeneste. Innstillinger finner du her.

 

5: Bruk Nokia Maps?

 

6: Nei, desverre.

 

Håper det var litt til hjelp. Det er forresten veldig mange teskjeer i den medfølgende manualen! ;)

Lenke til kommentar

7: MPEG4/WMV/3gp video player kan avspilles i følge gsmarena.com, har dog ikke lagt video inn på min i enda, så kan ikke si om det fungerer i praksis.

 

8: Wifi koster ingenting så lenge det ikke er noen spesielle klareringer du må ha, f.eks hotell som tar seg betalt får bruk av internetten, men da må du i resepsjonen å få kode for å komme inn. Så nei, wifi er gratis. Du finner wifi på knappen under 3g kamera i fronten om jeg ikke husker feil.

 

Håper dette var til noe hjelp.

 

Mvh. Herc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...