Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matteeksamen 2009 10. klasse - Forbered deg her.


Anbefalte innlegg

Det er godt mulig, MVR. Virker nesten som om kunnskapsløftet ikke er et reelt løft. Løft for statistikken kanskje, men ikke kunnskapen.

 

Nå har jeg fått tilgang til oppgavesettet, men fikk streng beskjed om at det var viktig at disse ikke spres videre, med tanke på at andre kanskje skal få disse oppgavene på tentamen senere :S

 

(edit) Antar i alle fall at det var tanken bak "restriksjonen".

Endret av mp93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MVR, tror du virkelig det er så enkelt?

Tror ikke akkurat de baserer den internasjonale statistikken på karakterene innad i landene:P

Problemet er jo at en som f.eks får 4 i Norge eventuelt ikke er like sterk som en som har en karakter som vil tilsvare 4 i et annet land høyere på rankingen.

Lenke til kommentar
MVR, tror du virkelig det er så enkelt?

Tror ikke akkurat de baserer den internasjonale statistikken på karakterene innad i landene:P

Problemet er jo at en som f.eks får 4 i Norge eventuelt ikke er like sterk som en som har en karakter som vil tilsvare 4 i et annet land høyere på rankingen.

Ja, dette er et problem, men det vil ikke vises på statestikken. Der vil bare gjennomsnitskarakteren for Norge stå, og jeg regner med at den har økt i 10. klasse i år på grunn av enkel eksamen.

Lenke til kommentar

Skal ikke si noe med sikkerthet, men det du sier der kan vell ikke være rett?

 

Bare for å se om jeg har skjønt deg rett:

 

Du mener at de internasjonale undersøkelsene bygger på gjennomsnittskarakterene for elevene i deres nasjonale karaktersystem?

 

Sjekk denne linken: http://www.udir.no/upload/Forskning/Intern...Hva_er_PISA.pdf

 

Om du har rett så sier jo ikke de internasjonale testene en dritt.

Lenke til kommentar
MVR, tror du virkelig det er så enkelt?

Tror ikke akkurat de baserer den internasjonale statistikken på karakterene innad i landene:P

Problemet er jo at en som f.eks får 4 i Norge eventuelt ikke er like sterk som en som har en karakter som vil tilsvare 4 i et annet land høyere på rankingen.

Ja, dette er et problem, men det vil ikke vises på statestikken. Der vil bare gjennomsnitskarakteren for Norge stå, og jeg regner med at den har økt i 10. klasse i år på grunn av enkel eksamen.

Uhm, nei. Det er en internasjonal test, uavhengig av nasjonale læreplaner og karakterer. Derimot, skal man ikke se bort i fra at Norge vil score bedre i internasjonale tester, etter Kunnskapsløftets satsning på matematikk.

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar
MVR, tror du virkelig det er så enkelt?

Tror ikke akkurat de baserer den internasjonale statistikken på karakterene innad i landene:P

Problemet er jo at en som f.eks får 4 i Norge eventuelt ikke er like sterk som en som har en karakter som vil tilsvare 4 i et annet land høyere på rankingen.

Ja, dette er et problem, men det vil ikke vises på statestikken. Der vil bare gjennomsnitskarakteren for Norge stå, og jeg regner med at den har økt i 10. klasse i år på grunn av enkel eksamen.

Uhm, nei. Det er en internasjonal test, uavhengig av nasjonale læreplaner og karakterer. Derimot, skal man ikke se bort i fra at Norge vil score bedre i internasjonale tester, etter Kunnskapsløftets satsning på matematikk.

 

Var vell egentlig dette jeg og mente.

Lenke til kommentar

Jeg beklager. Jeg sa ikke at det var sånn, men at jeg hadde en hypotese om at det var grunnen til hvorfor eksamen var så enkel. Helt greit, jeg har ikke sjekket om dette stemte, var bare en tanke jeg ville høre om dere syntes hørtes sannsynlig ut. Tror på dere jeg, den har sikkert ikke noe med internasjonal statestikk å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...