Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matteeksamen 2009 10. klasse - Forbered deg her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eksamen var lett. Jeg tror jeg bommet på oppgaven med symmetrilinjer da jeg bare tegnet to streker på kryss, eller er det riktig?

Hva med loddrett og vannrett gjennom midten? ;)

 

Hva det jeg gjorde, så krysser fingrene for halvparten av de mulige poengene. Men er egentlig ganske fornøyd, for jeg hadde ikke peiling før jeg husket et bilde jeg hadde sett en gang hvor det var noen streker, så jeg tok nå en sjanse.

Lenke til kommentar
Så...hva ble riktig på symmetrilinjeoppgaven? Den Responsive skrev (tegning), eller kun vannrett og loddrett?

Tegningen er rett. Hadde det vært et rektangel, ville den hatt to symmetrilinjer (hhv. loddrett og vannrett gjennom sentrum, normalt ned på sidelinjene.). Et kvadrat har samme som rektangelet, i tillegg til diagonalene fra hjørne til hjørne.

 

 

Natrich:

Det er nok av praktiske årsaker. På vgs. får du i hvert fall mulighet til å ta med deg besvarelsen (skriver på gjennomslagspapir) hvis du sitter tiden ut.

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar

Angående symmetrioppgaven bekreftet også mattelæreren at dette var rett! :) Gjennomgikk delprøve 1 i dag, fikk en kopi av den, men fikk ikke lov til å ta med meg hjem -.- Skal laste opp/publisere eksamen her om jeg får tilgang til den i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar

Vet dere hva jeg tror? De fleste er jo veldig enige om at eksamen var langt lettere enn de eksempeloppgavene vi fikk på forhånd. Grunnen kan være at departemantet med vilje ville gjøre det lettere for oss. Norge ligger langt, langt ned på alle slags lister over mattekunnskaper. Med enkle oppgaver så oppnår elevene høyere karakterer, slik at statestikken vil vise at kunnskapen i Norge stiger, og at elevene her er flinke. Da kan regjeringen være stolte over de elevene, på samme tid som vi lurer statestikken. Plutselig blir vi mye bedre.

 

Jeg kom forresten ikke opp i matte, og har derfor ikke regnet oppgavene selv, så har ikke det største grunnlaget for å uttale meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...