Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Jeg er en 12 åring som er så dum at jeg åpnet et engangskamera av ren nysgjerrighet!

Det jeg ikke tenkte på var at det var strøm i kamraet! Jeg prøver å flytte på det åpne kameratet med en skrutrekker med gummihåndtak, man da kommer det bare gnister ut fra kameraet!

Hva skal jeg gjøre, det er vel farlig å legge den i søppelkassen, p.g.a gnister som kan tenne på innholdet i søppelkassen?

Jeg har greid å kople ut batteiet, men det kommer fremdeles gnister. Regner med at det er p.g.a at blitzen har ladet opp enorme mengder med strøm? Jeg fikk sjokk når jeg tok i det åpnede kameraet (før jeg tenkte på blitzen)

Det går greit nå, har holdt fingrene under lunket vann i 30 min og de greiene, men hva skal jeg gjøre med kameraet? Er det eksplosjonsfare eller branfare eller noe lignene med det nå? Tør ikke gjøre noe, mamma er hjemme, men pappa er borte. Mamma kan ingenting oh elektrnikk, og pappa er som sagt borte.

 

Hilsen nervøs 12 åring

 

PS Jeg la ut dette temaet her fordi jeg trodde at noen her kan mye om elektronikk

Endret av audun0197
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at elektrisk avfall ikke skal kastes i restavfallet, men leveres til en butikk som selger tilsvarende utstyr eller direkte til kommunens innsamlingsordning for slikt utstyr! Hvis du lurer på hvordan det gjøres i din kommune kan du sjekke www.loop.no.

Lenke til kommentar

er du bekymret for at det skal være igjen strøm som kan skape gnister osv i kretsen du har tatt ut, kan du ganske enkelt legge det i ei bøtte med vann og tilsette salt, så vil du lade det ut ilpet av en stund. Vet ikke hvor lang tid det kan ta, men la det ligge noen timer så skal det være greit. og være spandabel med saltet. jo sterkere blandet jo raskere utlading. :-)

Lenke til kommentar

Det skal være et vanlig AA batteri, ta ut det batteriet (prøv å kom borti så lite som mulig av metalldeler eller bruk gummihansker), så bruker du skrujernet med gummihåndtak til å kortslutte så mye som du klarer.

 

Jeg har tidligere laget "stun-gun" med slike engangskameraer og vet hvordan den spenningen er å få i seg.

Ganske ufarlig, men sinnsykt vond.

 

Koblet også til kabler til kondensatoren og lagde store "pang" kortslutninger på alt metall jeg kom over.

 

Så lenge du ikke tar på ledende ting skal det gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...