Gå til innhold

Mine erfaringer med kindle 2 i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant. Jeg har en Hanlin V3 ebook-reader som jeg er ganske fornøyd med.

 

Hvordan er Kindle å bruke? Jeg har lest noe at den er vanskelig holde og page-turning knappen som man lett kom borti, men det var kanskje bare på 1'ern.

Lenke til kommentar

Jeg synst den er utmerket. Veldig lett forstålig og enkelt menysystem.

 

Kan ikke klage på hvordan den er å holde heller. Den sitter godt i hendene, kan også holde den som en vanlig bok om jeg bruker lærkoveret som jeg kjøpte i tillegg.

 

Har ikke lagt merke til at page-turning knappen er lett å komme bort i heller.

Bruker også nå et program som heter mobipocket for å gjør om .pdf dokumenter til lesbar fil for kindlen, slik at jeg ikke bare er avhengig av amazon for bøker.

Lenke til kommentar

jeg er egentlig ganske fristet til å kjøpe en Kindle (eller en Sony eller en Irex eller en Plastic Logic når den kommer til neste år) men har ingen god grunn hvorfor jeg skal bruke flere tusen kr på det når jeg egentlig ikke trenger en til :( Men jeg ender vel opp med å kjøpe en til når jeg har penger til det likevel

 

Mobipocket er bra, liker det programet, ett annet program som jeg også liker å bruke er Calibre

 

 

fictionwise.com har også bøker for Kindle

Lenke til kommentar
Jeg synst den er utmerket. Veldig lett forstålig og enkelt menysystem.

 

Kan ikke klage på hvordan den er å holde heller. Den sitter godt i hendene, kan også holde den som en vanlig bok om jeg bruker lærkoveret som jeg kjøpte i tillegg.

 

Har ikke lagt merke til at page-turning knappen er lett å komme bort i heller.

Bruker også nå et program som heter mobipocket for å gjør om .pdf dokumenter til lesbar fil for kindlen, slik at jeg ikke bare er avhengig av amazon for bøker.

 

Kan man ikke benytte norske bøker som kjøpes av forlagene o.l. her hjemme? Tenker på det man kan kjøpe på f.eks. https://www.digitalbok.no/

Lenke til kommentar

Jo. Det er ikke noe problem. Såvidt jeg ser er bøkene på digitalbok.no .pdf.

I utgangspunktet støtter ikke Kindle .pdf men med programmet mobipocket (gratis) kan du konvertere .pdf til en lesbar fil for Kindle. Har testet dette selv, og det fungerer utmerket.

 

Man trenger forresten ikke en Kindle for å bruke Kindle appen til iPhone.

Lenke til kommentar

Er litt negativt at det ikke er 3G ja. Ser for meg at dette er en større ulempe hvis man abbonerer på en avis, da skal den komme automatisk kvar morgen til Kindlen. Uten 3G må dette gjørest manuelt, som blir litt tungvindt.

 

Bøker er ikke så ofte man kjøper, derfor er det ikke så vanskelig å koble Kindlen til dataen når du har kjøpt ei ny bok.

 

Hvis du har amerikansk kredittkort slipper du å kjøpe giftcards på amazon for å få kjøpt bøker, men det hjelper ikke noe på 3G tilgangen.

 

Savner hardware hacks til Kindle. Har ikke kommet over noen enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...