Gå til innhold

BK : Cuteness overload !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Excellent work, moniseur! Likte virkelig disse! Kan du fortelle noe om setup, belysning og slikt?

 

Takker og selfølgelig

 

 

Til bakgrunn har jeg jeg brukt hvit papp -- 2 trådløst avfyrte blitser (SB-600 og DG-500), disse er påmontert Lumiquesst softbokser (Ultrabounce og BigBounce) - en blits fra hver side (skrått)

 

Når det gjelder etterbehandling, så er bildene tatt i RAW, importert til Lightroom, så en kjapp endring for å få bakgrunnen hvite nok, samt noe saturation og vibrance

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Jeg likte best det første og det tredje. Det første...vel hva er det mer og si. Posituren på det tredje var bare ubetalelig.

 

Som vanlig høy standard fra den kanten...

 

Man bukker og takker !

 

 

Kjempfine bilder, verdens beste modeller du har hatt da :)

Har selv en Fransk Bulldog og skulle gjerne fått til slike bilder av min.

Kjempesøte var de hele gjengen.

 

Jeg er støtt og stadig østover (er utstyrt med svigerforeldre på den kanten av landet), så det kan vi ordne ;)

Lenke til kommentar
Går det bra med softbox ift øynene? Jeg vet at du ikke skal bruke vanlig blits, men demper softbox nok til at det går an å bruke?

 

Jeg vet ikke svaret sikkert selv - men man kan også øke ISO til 400 (eller 800) for å spare øyne/blitzbatterier.

 

Absolutt søte bilder, langt søtere enn insektene&reptilene Thor vanligvis leker med!

Lenke til kommentar
Går det bra med softbox ift øynene? Jeg vet at du ikke skal bruke vanlig blits, men demper softbox nok til at det går an å bruke?

 

Jeg vet ikke svaret sikkert selv - men man kan også øke ISO til 400 (eller 800) for å spare øyne/blitzbatterier.

 

Absolutt søte bilder, langt søtere enn insektene&reptilene Thor vanligvis leker med!

 

Hvorfor skal du ikke bruke vanlig blitz? Hvordan mener du det er fysisk mulig å spare batterier ved å tilføre mer støy (ISO)

Lenke til kommentar
Går det bra med softbox ift øynene? Jeg vet at du ikke skal bruke vanlig blits, men demper softbox nok til at det går an å bruke?

 

Jeg vet ikke svaret sikkert selv - men man kan også øke ISO til 400 (eller 800) for å spare øyne/blitzbatterier.

 

Absolutt søte bilder, langt søtere enn insektene&reptilene Thor vanligvis leker med!

 

Hvorfor skal du ikke bruke vanlig blitz? Hvordan mener du det er fysisk mulig å spare batterier ved å tilføre mer støy (ISO)

 

Blitz'en kan blinke med varierende styrke. Små blink bruker litt batteri, kraftige blink bruker mer batteri. Om du skrur opp ISO'en et steg på kameraet, så trenger bare blitz'en blinke halvparten så sterkt..

 

Og D300 er helt grei på ISO 400, synes jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...