Gå til innhold

[Løst]Tv-kjøp - Tusenlappen billigere ca 2 mnd. etter


Vamos

Anbefalte innlegg

Kjøpte en flatskjerm-tv på Elkjøp for et par-tre måneder siden. Eksakt dato er jeg usikker på, men er litt etter jul en gang. I dag ser jeg samme tv-en til tusen kroner billigere hos elkjøp. Har jeg noe som helst rett som sier at jeg skal ha mellomlegget? Irriterende å se at jeg sitter på en TV, som jeg så kort etter kunne fått mye billigere. Da jeg kjøpe den var det et "bra" tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort tid? Du snakker om to eller tre måneder her. Skal du tenke slik du gjør nå så kan du vente i evigheter da den TV'n du vil ha alltid vil bli billigere og/eller det vil alltid komme en ny modell som er et bedre kjøp. To-tre måneder er forsåvidt heller ikke kort tid innen denne bransjen.

 

Om vi ser bort i fra det så har du inngått en kjøpsavtale om en gitt vare til en avtalt pris. Butikken kan fritt inngå avtaler med andre kunder med høyere/lavere priser både før, samtidig eller etter at din avtale er gjennomført. Du har krav på å få en vare til annonsert eller oppgitt pris, men du kan ikke i ettertid kreve å få en vare du kjøpte for flere måneder tilbake i tid til samme pris som den selges for i dag(dvs, tilbakebetalt mellomlegget).

 

Mange butikker er ellers greie på dette dersom du faktisk oppdager noe slikt innen kort tid(vi snakker da om dager/uker). Men dette er en service butikken gir og ikke noe du har krav på. Her kan du for eks se på Elkjøps 30 dagers fornøyd garanti. I ditt tilfelle kunne du jo levert TV'n tilbake og så kjøpt den et annet sted til den prisen. Men i stede blir det jo enklere for alle parter at du bare får utbetalt mellomlegget.

 

Så, slutt å bekymre deg og irritere deg og nyt den nye TV'n din. Livet er for kort til å irritere seg over slikt.

Lenke til kommentar

Tv'en jeg kjøpte i januar i fjor kostet meg 15.999,-, den koster nå rundt 12.999,-. Kan jeg sende mail til FTU og få tilbake pengene mine?

 

Fra spøk til side:

Det vil alltid være slik at noen andre enn deg får en bedre pris på et produkt. Hvis du føler at du betalte riktig pris på kjøpstidspunktet så får du vel være fornøyd med det og ikke gråte over spilt melk. Hvis du skulle hatt denne tankegangen når du kjøper ny datamaskin så hadde du nok aldri fått kjøpt ny maskin...

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...