Gå til innhold

Sekserne bare ruller inn!


Ljóseind

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg skal fortelle dere der ute hver eneste gang jeg får en sekser, men nå slo det til igjen...

:w00t:

Sekser i norsk, omtrent det vanskeligste faget å få akkurat DET i, ihvertfall med læreren vår!

 

Iløpet av ungdomsskolen har vi lært å skrive skjønn -og fagliterære tekster; intervju, fortelling, novelle, leserinnlegg, debattartikkel, fagartikkel, osv . Den siste sjangeren vi var innom, var kåseri... EN uke før tentamen nå i tiende. Vi fikk bare skumlest igjennom sidene, ikke engang skrive ett eneste først. Og så kommer det en oppgave på tentamen: skriv et kåseri om blah bla bla bla.

Jeg valgte nå den, da. Og det værste er jo at jeg fikk sekser selv om jeg ALDRI hadde skrevet, eller lest et kåseri før... :tease:

Og dette betyr at uansett hva jeg får på neste prøve (så lenge det er over fem), så vil jeg regne med en mulighet på minst 80% for å få sekser på kortet.

 

"Svært god setningsoppbygning, svært god tekstoppbygning, svært få formelle feil, svært god forståelse av valgt tema, svært god besvarelse på oppgaven, kåseri-sjangeren kommer svært godt frem, godt lett og muntlig preg, dessuten god bruk av ironi og humor."

 

Men det beste, altså selveste kirsebæret på toppen av bløtkaka, det var at jeg slo min gode venn og giganerd. Han fikk bare fem. Han er giganerd, jeg er supernerd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du på ungdomsskolen?

 

Mener ikke å være negativ her men det er mye verre på videregående, selv hadde jeg 5 i nynorsk, 6 i bokmål og 5 i muntlig når jeg gikk ut fra ungdomsskolen.

 

Nå på andre året idrett på VGS har jeg 3 i nynorsk, 4 i bokmål og 3 - 4 i muntlig.

 

Bare så du er klar over det ;)

Lenke til kommentar

Haha, kåseri var noko av det einaste som faktisk var interessant å skrive (saman med novelle) på den vidaregåande skulen. Eg val det aldri fordi eg synes det blei mindre arbeid med kåseri, men fordi eg følte eg klarte å uttrykkje meg betre gjennom eit kåseri. Dog, kan det vere skummelt om lesaren (læraren) din ikkje har noko særleg god sans for humor.

 

On-topic: Sekser i norsk ut av ungdomsskulen? Skaff deg ein seksar i bokmål/nynorsk på eksamen ut av vidaregåande, og eg skal bli imponert :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg forstår godt at en sekser på videregående skole er mer verdt enn sekser på ungdomsskolen. :!: Jeg hører advarslene deres. Jeg skal prøve å spare på norsken :D ikke bruke den opp

Men det er bare så veldig positivt for meg å få seksere, for for hver sekser jeg får, øker sjansen min for å komme inn på den skolen jeg vil, med et par prosent. Og jeg har søkt på den vanskeligste skolen i området, angående inntak.

I går fikk jeg engelsktentamen :no: ...... Jeg fikk sekser der også :thumbdown: men jeg forstår IKKE hvorfor. Jeg har konkludert med at læreren vår tydeligvis blir VELDIG imponert når han leser ting som: "If I were", eller: "I demand that I be invited to..." Dette her må være den første sekseren jeg ikke er stolt over... Jeg hadde altfor mange feil.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Oisann.. Skal ha norsk tentamen på fredag jeg... Sikkert 3- igjen....

 

Klapper deg i skulderen, tupper deg i baken og ønsker deg LYKKE til! :thumbup:

 

On-topic:

Fikk 5 i skriftlig og 6 i muntlig (ungdomsskole).

Går nå 2. året VGS (Allmenn - realfag), får 5 i skriftlig og muntlig, er enig i at det ble litt hardere med kriteriene i VGS, men med jobbing så overlever man ;).

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

Jeg kan jo henge meg på, fikk 5- på nynorsk og 5+ på bokmål. 10. klasse her også. Ellers kan jeg si at jeg fikk 6 på både matte og engelsk. :) Til skriftlig eksamen vil jeg helst opp i engelsk eller matte. :p

 

EDIT: Men alt dette har ikke en dritt å si, kom inn på skolen jeg ville før påske.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Jaja, det er flott å høre at noen kan få så gode resultater i norsk. Selv har jeg hatt 5 til nesten alle terminer, så fikk jeg 3- på tentamen nå. Jeg fatter det ikke. Dog skal det sies at læreren vår er sur som ei potte, og ikke minst sykt streng på karakteren. Føler jeg har kommet litt på kant med henne og at kanskje det er derfor, men tviler. Hun har noen favorittelever som alltid får 5+ eller 6.

 

Jeg hater alt som heter tentamen/eksamen. Det er noe dritt. Er bare så jævlig surt at jeg har jobba så hardt med norsken, for så å komme til tentamen å få en tre'er:(.

 

Nå håper jeg på å komme inn der jeg har søkt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...