Gå til innhold

Diskusjonstråd:Skal vi begynne med en ny type bildetråder?


Anbefalte innlegg

Denne støtter jeg og. Er en av de som har vaket rundt på forumet her en stund nå uten å tørt å legge hode på hoggestabben i BK. :) Men å ha en tråd der man kunne lagt ut noen bilder å å fått litt tilbakemelding selv om man ikke ble helt fornøyd med resultatet høres bra ut.

 

Mulig det kan luke ut snapshots fra BK og, sånn at man slipper de diskusjonene det bringer med seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil heller ha et eget underforum, en tråd for hver uke/måned ville fort blitt alt for uoversiktlig. Slik det er på nikoncafe har jeg sansen for, der har de dog riktignok delt det videre inn i egne underforum for landskap, portretter, makro osv (ikke nødvendig her inne imo). Jeg synes det er mye bedre å kunne gå inn i et eget underforum hvor jeg kan bla meg frem til de bildene jeg vil se ved å lese emnetitler (ikke at de alltid beskriver ting 100%) istedenfor å måtte bla gjennom 20 sider med noen bilder her, noen kommentarer der osv. Noe a'la slik fotogalleriet er idag, bare at det er tillatt å gi kommentarer.

 

Er på høy tid at noe slikt blir opprettet her inne ihvertfall, irriterende at man plent må poste i bildekritikken viss man kun vil vise frem noe (som f.eks bilder fra en tur en har vært på, med tilhørende skildringer)

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Jeg er også en av de som omtrent aldri tar bilder jeg synes er BK verdig, så jeg støtter også dette forslaget fullt ut. Jeg tror dog også at det er greit å ha et eget underforum for disse trådene, om ikke annet for at det skal bli lettere å finne tilbake til gamle tråder dersom man skulle ha lyst til det.

Lenke til kommentar
Jeg er også en av de som omtrent aldri tar bilder jeg synes er BK verdig, ....

Jeg registrerer at det er en del som tenker som deg, men jeg forstår ikke hvorfor. Bildekritikken må da være stedet for bilder du føler at du kan lære noe av å få tilbakemeldinger på? Og hvis du gikk <sett inn navn på forbilde her> en høy gang, hvorfor poste i BK?

 

De nye trådene oppfatter jeg som et sted jeg kan poste bilder jeg vil vise fram og få litt respons på, uten at det blir noen bildekritikk. Ikke at bildene må være for dårlige (eller for gode) til å postes i BK.

Lenke til kommentar
Støtter dette forslaget fullt ut.

Hva med Forum > Digital foto og video > Fotografering > Fotodeling (eller noe?) slik at alle trådene samles i ett underforum. Da blir det veldig lett å finne tilbake til en tråd. Man kan bare scrolle ned til "mars-tråden" f.eks.

Jeg er sterkt imot eget underforum. Det kommer til å drukne. Ukentlig eller månedlig sticky-tråd i Fotografering blir da vel ikke noe vanskeligere å finne tilbake til?

Lenke til kommentar
Jeg er sterkt imot eget underforum. Det kommer til å drukne. Ukentlig eller månedlig sticky-tråd i Fotografering blir da vel ikke noe vanskeligere å finne tilbake til?
Enig. Dessuten kan det godt være en standardisert tittel, så kan man søke med "site:diskusjon.no emnetittel måned år" på Google for å finne nøyaktig tråd, evt. droppe tidsalternativene om man er usikker...
Lenke til kommentar

er ikke akkurat så sinnsykt høyt nivå på bildekritikken at det burde være ett problem for folk å legge ut der. det er jo masse av snapshot-esque bilder der.

 

men skjønner godt at det ønskes, det er ikke så veldig ofte jeg har lyst til å poste i BK heller. langt fra verdens trivligste plass. er ikke altid man er i humør til å få slakt / irriterende kommentarer helt ubegrunnet / veldig sært grunnlag. så hadde vært fint med noe lignende av det som foreslåes her.

 

EVT. så kan man åpne for kommentarer i fotogalleri trådene. det ville jo blitt noe av det samme?

Lenke til kommentar
EVT. så kan man åpne for kommentarer i fotogalleri trådene

Dette burde man åpne for uavhengig av denne diskusjonen, hvis noen spør meg. Det burde i det minste være opp til gallerieier å velge om han vil ha kommentarer eller ikke. Tror fotogalleridelen av forumet hadde vært mye mer populær hvis det hadde vært definert som en slags fotoblogg istedenfor galleri.

 

Om en slik fotoblogg hadde kommet i tillegg til eller istedenfor den type bildetråder man snakker om her har jeg ingen sterke formeninger om. Hovedpoenget for meg er uansett at man har en litt uformell plass å poste bilder.

Lenke til kommentar
Nei, men det burde være noe å tenke på for folk som mener bildene sine ikke er gode nok; for det er de sannsynligvis.

Når jeg tenker at et bilde ikke er "godt nok" for BK, så er det mer basert på min egen vurdering av hva det er interessant å få kritikk på - ikke en eller annen misforstått idé om at jeg må leve opp til en minstestandard (satt av HEI1!!1 Jeg har netopppp fått speilrefleks å tatt noe bilder!!!!!!HVA SYNS DERE!%""!??! Kooz!").

 

Det er rett og slett svært sjelden jeg tar bilder som er så gode at jeg ikke selv ser hvor det svikter. Det har skjedd et par ganger - og da har jeg lagt dem ut, og jaggu har jeg ikke da også fått tilbakemeldinger på hvordan de kunne blitt enda bedre. Tilbakemeldinger jeg faktisk har klart å ta med meg for å bli en bedre fotograf.

 

Forøvrig så er det utrolig mye bra som postes i BK i løpet av et år. Det er populært å snakke dritt om BK fordi det utvilsomt postes mye tull der, men da vi i arbeidet med Akam-boken gikk gjennom alle tråder i BK for 2008, så var det pokker så mye bra der også.

Lenke til kommentar
Jeg er også en av de som omtrent aldri tar bilder jeg synes er BK verdig, ....

Jeg registrerer at det er en del som tenker som deg, men jeg forstår ikke hvorfor. Bildekritikken må da være stedet for bilder du føler at du kan lære noe av å få tilbakemeldinger på? Og hvis du gikk <sett inn navn på forbilde her> en høy gang, hvorfor poste i BK?

 

De nye trådene oppfatter jeg som et sted jeg kan poste bilder jeg vil vise fram og få litt respons på, uten at det blir noen bildekritikk. Ikke at bildene må være for dårlige (eller for gode) til å postes i BK.

Anew uttrykker det jeg mente i en post litt nedenfor svaret ditt. Jeg ser ofte selv hvor det svikter, og når jeg ikke gjør det legger jeg ut bildet til slakt. Det hender at jeg ser noen feil selv også, men bare generelt vil ha kritikk på det uansett, men det er ikke ofte. Jeg skal dog bli mer aktiv til å bruke bildekritikken her også, både som mottaker og avsender av kritikk.

Ellers er jeg også veldig enig i det du skriver i siste avsnitt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...