Gå til innhold

Diskusjonstråd:Skal vi begynne med en ny type bildetråder?


Anbefalte innlegg

Det begynner å bli mange sticky'er i dette delforumet nå. Det holder kanskje at det er to "Akambrukernes bilder"-tråder som er sticky til enhver tid? Altså inneværende og forrige måned? Eller kanskje kun inneværende? De andre linkes jo til i førsteposten, og er uansett ikke så vanskelig å søke opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hva med noen brukererfaringer nå,har gått ca 6 måneder siden vi startet med månedstråder.

 

Personlig så liker jeg dem veldig godt,minuset er at jeg ikke er så hyppig inne på BK lengere,får vel tilfredsstilt skuelysten nok i månedstrådene.

 

Kanskje starte en ny tråd med brukererfaringer ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Simon Aldra siden du går slik ut i et anet åpent fora og rettesetter min feil så synes jeg det er beklagelig da det blir slått opp i store propesjoner.Siden det er så forbanna alvorlig så syns jeg vedkomende da får anmelde det som tyveri.Ser det at her skal man skoldes og skytes ja ja sån blir det vel når man verken prøver å prate seg bort eller si selv at man beklager for den feilen som har blitt begått.Men som sagt så syns jeg Akam og Hardware no har mista så mye av slik det var at jeg får her etter forholde meg til Prisguiden.Tidligere kalte jeg meg også her Kvase.atter igjen soryyher kan resten av folket se hva det dreier seg om http://www.padleforumet.com/viewtopic.php?p=14020#p14020Noe er blitt fjernet men tråden startet der sier igjen beklager.

Endret av Gapatrosten
Lenke til kommentar

@ Gapatrosten.

 

Det ene øyeblikket oppfordrer du til anmeldelse, det neste beklager du, for så å bagatelliserer du det hele. Temmelig forvirrende for en utenforstående betrakter.

 

Kan du ikke bare ta det som en mann, og innrømme at du har gjort noe dumt?

Ingen her er ute etter å slakte deg, men en skikkelig beklagelse er faktisk på sin plass.

Lenke til kommentar

Før det tar helt av her så syns jeg man kan samle seg litt å se at det "lovbruddet" som er gjort kun i en fotografs øyne kan kalles et lovbrudd. Gapatrosten linket til et bilde i god tro. Om man går inn på smugmug og kikker så ser man at det er en slik "share"-knapp veldig godt synlig når man ser på et bilde der. Da er det jo lett å tro at smugmug-eieren godtar slik linking som det ble gjort her, bildet ble jo linket til, og ikke kopiert eller lastet ned for å bli lagt ut på det andre nettstedet. At den som legger merke til og så bruker den "share"-funksjonen ikke forstår at smugmug-eieren ikke vil at bildet linkes av andre enn han selv er ganske lett å forstå syns jeg. Selvfølgelig kan man si at Gapatrosten burde skrevet at bildet ikke er hans, og at det er en link til en annen side, men samtidig syns jeg lovbruddet med denne linkingen fortjener å bli henlagt.

Lenke til kommentar

Må jeg lage en padleforumbruker for å forstå hva dette dreier seg om, eller kan noen sakse ut det essensielle som er blitt sagt og gjort på det forumet her?

 

[retorisk][ironisk]Eller vil det å sitere noe fra et annet forum bli sett på som brudd på åndsverksloven?[/ironisk][/retorisk]

Lenke til kommentar

Til en viss grad, men alle linkene som er oppført der krever at jeg må logge meg inn på padleforumet. Er det kun at et bilde tatt av person A har blitt linket av person B uten person A's samtykke, eller er det noe som er blitt sagt her?

 

Edit : jeg har bitt i det sure eplet og opprettet noe så teit som en padleforumbruker bare for å sette meg inn i saken nå. Ikke et ondt ord om padlere, men jeg hadde aldri trudd at jeg skulle være medlem på et slikt forum.

 

Edit2 : Da har jeg lest meg gjennom tråden, og om ikke annet så er det en underholdende tråd som kanskje har skapt litt blest rundt padling og ikke minst bildene til fornærmede.

Dette er en vinn-vinn-situasjon for for iKenneth og padling.

Bra svar fra Simon Aldra også!

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Pybalto: det er ingen som hadde gjort noen sak ut av dette om Gapatrosten hadde tatt det "som en mann". Lite er mer provoserende enn folk som ikke kan innrømme sine feil.

Det er jeg selvfølgelig enig i. Bortforklaringer i ettertid og sånt hjelper sjelden, men tenkte bare prøve å komme med et innspill for å prøve å forklare at feilen var mulig å begå i god tro, uten å i utgangspunktet ha annen hensikt enn å vise til et pent bilde. Det er jo også dumt om forumet mister et medlem pga dette.

 

Virker som om man må registrere seg der nå om man skal se akkurat den padle-tråden, prøvde følge linken dit men fikk beskjed om å registrere meg. Andre tråder på det forumet kunne leses, og så at de har opprettet ny padleturtråd for juli.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at en som ikke har peiling på åndsverk kan tro at det er legitimt å låne bilder man finner på nettet. Gapatrosten har imidlertid vært aktiv på Akam i årevis, og faller dermed ikke naturlig inn i den kategorien. Dessuten gjorde Kenneth det på en veldig grei måte; han informerte om at det ikke var ok, og ba så Admin om å slette posten hans når saken var løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...