Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Noe spesielt utdrag av det du sikta til? Popup SMS er på default og det samme er muligheten for quick reply (dette kan man også skru av om man ikke ønsker den tekstboksen der).

 

Marker som lest ved å trykke back finner du under: Menu - Settings - Notification settings - Popup settings - Back key

 

Påminnelse finner du under: Menu - Settings - Notification settings - Notification settings (obs! 2 ganger ;) ) - Enable reminders

 

Ellers er de to andre punktene noe som er default i HC (så vidt jeg vet. Jeg har nylig flasha telefonen og dermed fått en clean versjon av HC og har ikke endra noe annet enn de ovvenenvte innstillingene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er egentlig å blokkere skjult nummer, og det finnes det ingen innstilling for..

Lurer litt på hvorfor det er vitkig å blokkere skjult nummer? Ingen telefonselgere o.l. som bruker skjult nummer, så sannligheten er vel størst for at det er en paranoid slektning som ikke liker a noen ser nummeret deres som ringer, med mindre du har problemer med at torpedoer ringer deg støtt. Men da får du ikke mindre problemer av å ikke ta telefone, tror jeg. :p

 

Hehe, har en lillebror på 17 som har vært så snill å dele ut nummeret mitt til kompisene sine, ergo er jeg mildt sagt meget lei av telefoner midt på natten i helgene. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe spesielt utdrag av det du sikta til? Popup SMS er på default og det samme er muligheten for quick reply (dette kan man også skru av om man ikke ønsker den tekstboksen der).

 

Fikk forståelsen av at det var snakk om noe som het Handcent. Men jeg vet ikke hva det er eller hvor dere fikk det fra.

Lenke til kommentar

Vil anbefale Parallel Kingdom for de av dere som liker ORPG/MMORPG.

 

Parallel Kingdom

Et online RPG som benytter seg av google maps for landskap. Du bruker GPS for å lokalisere din posisjon, så kan du utforske kartet ved å bygge waypoints/flagg. Hvis du flytter deg i virkeligheten kan du trykke "relocate" og figuren din vil flytte seg til ditt nåværende ståsted. Flaggene du bygger kan besøkes i ettertid, slik at områder du har oppdaget kan utforskes igjen.

 

Du kan bygge din egen by, utvinne mineraler, lage rustinger, våpen osv.

 

Det er enkel grafikk. Noen bugs som f.eks at du kan gå et stykke ut i havet før spillet sier stopp, her er det hav.

http://www.parallelkingdom.com/

Lenke til kommentar

Noe spesielt utdrag av det du sikta til? Popup SMS er på default og det samme er muligheten for quick reply (dette kan man også skru av om man ikke ønsker den tekstboksen der).

 

Fikk forståelsen av at det var snakk om noe som het Handcent. Men jeg vet ikke hva det er eller hvor dere fikk det fra.

Åhh, da misforsto jeg deg helt. Har sett deg en del rundt her så jeg trodde du var klar over hva Handcent var, men ikke akkurat hva det hadde å tilby.

Lenke til kommentar

Finnes det er program som kan redigere lysvarselet som er rundt trackpaden på Desire Z?

 

Hadde et ganske fint opplegg der på min gamle Nokia, hvor den kunne blinke raskt i 1 time etter mottat SMS, E-post, ubesvart anrop osv.

 

Nå blinker den kun veldig sakte, må stirre lenge på telefonen for å se om den blinker eller ei, og kun i et par minutter etter.

Lenke til kommentar

For dere med Swiftkey og Handcent. Dere kan velge selv om "enter-knappen" skal være til linjeskift eller til smileys. Gå inn i innstillingene på Handcent. Velg "Application settings" og scroll ned til "Action key-type". Trykk og velg funksjonen til den knappen. Enter eller smiley.

Endret av bushwacker
Lenke til kommentar

Ang. lockscreen:

 

Har noen her tips til Lockscreen til Galaxy Tab? Jeg har prøvd de fleste, og da er det to problemer som oppstår:

1: Feil oppløsning. Taben har ofte for høy oppløsning for Lockscreenen. Ting blir kornete eller har svarte bolker langs kanten.

2: Standard Lockscreen forblir. Ofte legges ny lockscreen over den som følger med.

 

Drømmen er en lockscreen som låser opp når 4, evt. 5 fingre tar på skjermen. Galaxy Tab støtter 5 fingre på skjermen, har testet selv.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

1. Skanner: Alt papir jeg får går nå i søpla. Post, artikler, kvitteringer, alt skannes inn på mobilen og lagres som pdf. For første gang er papirfritt liv blitt en realitet for meg. Først med skanner på min HTC Desire er dette nå så enkelt at det er gjennomførbart.

 

Jeg testet de fleste appene før valget falt på CamScanner. Her kan du skanne inn flere sider fortløpende, eller legge til flere sider senere. Enkel i bruk rett fra "boksen". Resultatet blir forbausende bra, bare du passer på å holde kameraet i ro når du tar bildet, f.eks. ved å støtte albuene til underlaget, og unngå skygge fra lyskilder.

 

Send pdf-ene enkelt på epost, last opp til Dropbox/Google/box.net, eller til PC.

 

 

2. Bedre pdf-leser: Når du skal lese pdf-er av litt størrelse, så blir den medfølgende pdf-leseren til Android for simpel. Igjen testet jeg de antatt beste appene, og valget sto tilslutt mellom ezPDF og RepliGo, hvor førstnevnte tok seieren knepent.

 

Teksten i ezPDF blir mye skarpere enn i den innebygde leseren (veldig merkbart når du leser skannede dokumenter). Zoom-funksjonen er elegant og gjør lesingen til en drøm. Muligheten for å legge inn bokmerker gjør det lett å bla frem og tilbake i store dokumenter. ezPDF er så grei at jeg har lastet inn en rekke pdf-bøker på telefonen som jeg koser meg med når anledningen byr seg.

 

RepliGo er også veldig grei, men støtter ikke egne bokmerker etter det jeg kunne se. Men den har noe ingen andre har, for siste versjon støtter nå annotering! Dvs. du kan markere tekst og legge inn kommentarer på pdf-ene.

Endret av twb
  • Liker 7
Lenke til kommentar

1. Skanner: Alt papir jeg får går nå i søpla. Post, artikler, kvitteringer, alt skannes inn på mobilen og lagres som pdf. For første gang er papirfritt liv blitt en realitet for meg. Først med skanner på min HTC Desire er dette nå så enkelt at det er gjennomførbart.

 

Jeg kommer til å le meg ihjel den dagen du mister telefonen :p

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å le meg ihjel den dagen du mister telefonen :p

 

Bare le over andres ulykke du ... :)

 

Men som andre allerede har skjønt: Alt innskannet materiale overføres til PC. I tillegg er det lurt å ha backup av den også, gjerne mot online backup-tjenester.

Lenke til kommentar

1. Skanner: Alt papir jeg får går nå i søpla. Post, artikler, kvitteringer, alt skannes inn på mobilen og lagres som pdf. For første gang er papirfritt liv blitt en realitet for meg. Først med skanner på min HTC Desire er dette nå så enkelt at det er gjennomførbart.

 

Jeg testet de fleste appene før valget falt på CamScanner. Her kan du skanne inn flere sider fortløpende, eller legge til flere sider senere. Enkel i bruk rett fra "boksen". Resultatet blir forbausende bra, bare du passer på å holde kameraet i ro når du tar bildet, f.eks. ved å støtte albuene til underlaget, og unngå skygge fra lyskilder.

 

Send pdf-ene enkelt på epost, last opp til Dropbox/Google/box.net, eller til PC.

 

 

2. Bedre pdf-leser: Når du skal lese pdf-er av litt størrelse, så blir den medfølgende pdf-leseren til Android for simpel. Igjen testet jeg de antatt beste appene, og valget sto tilslutt mellom ezPDF og RepliGo, hvor førstnevnte tok seieren knepent.

 

Teksten i ezPDF blir mye skarpere enn i den innebygde leseren (veldig merkbart når du leser skannede dokumenter). Zoom-funksjonen er elegant og gjør lesingen til en drøm. Muligheten for å legge inn bokmerker gjør det lett å bla frem og tilbake i store dokumenter. ezPDF er så grei at jeg har lastet inn en rekke pdf-bøker på telefonen som jeg koser meg med når anledningen byr seg.

 

RepliGo er også veldig grei, men støtter ikke egne bokmerker etter det jeg kunne se. Men den har noe ingen andre har, for siste versjon støtter nå annotering! Dvs. du kan markere tekst og legge inn kommentarer på pdf-ene.

 

Genialt!! Tusen hjertlig for tipset!

Lenke til kommentar

Siden folk tydeligvis ikke klarte å holde seg, så har hele debatten havnet i moderatorenes personlige lille sorte hull som suger til seg alt av flamewares i nærheten. Videre iphone vs Android svada nå vil medføre advarsel (og evt. at man sendes gjennom et ormehull til en tid da iphone og Android ikke var oppfunnet, såkan man diskutere hva som er best av spyd og pil og bue. ;) )

Endret av cyclo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...