Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bytt fra engelsk til norsk tastaturspråk?

 

Hei

 

Silly me. Ja hadde valgt svensk i Handcent som ikke løste problemet. Men systemspråket var fortsatt engelsk. Satt det til norsk og da får jeg ikke I istedet for i.

 

Har lagt inn f.eks go skal rettes til og. Men det får jeg ikke til å fungere.

 

Så det er noe fishy her. Det er ikke bare meg. Handcent kræsjet også når jeg rotet inne i den autocorrect listen.

 

Mvh

 

Hm, har ikke norsk tilgjengelig i handcent. Så sliter enda med den I istedet for i på en samsung galaxy s. :/ Systemspråket på telefonen er satt til Norsk også..

 

Last ned MoreLocale 2 fra Marked, og velg norsk der. Mulig det vil rette det opp, verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar

bytt fra engelsk til norsk tastaturspråk?

 

Hei

 

Silly me. Ja hadde valgt svensk i Handcent som ikke løste problemet. Men systemspråket var fortsatt engelsk. Satt det til norsk og da får jeg ikke I istedet for i.

 

Har lagt inn f.eks go skal rettes til og. Men det får jeg ikke til å fungere.

 

Så det er noe fishy her. Det er ikke bare meg. Handcent kræsjet også når jeg rotet inne i den autocorrect listen.

 

Mvh

 

Hm, har ikke norsk tilgjengelig i handcent. Så sliter enda med den I istedet for i på en samsung galaxy s. :/ Systemspråket på telefonen er satt til Norsk også..

 

Last ned MoreLocale 2 fra Marked, og velg norsk der. Mulig det vil rette det opp, verdt ett forsøk.

 

Testa det. Hjalp desverre ikke :(

 

Det er kun Swype det gjelder ser det ut som. Bruker jeg standard samsung tastatur går det fin fint. Skal se om jeg finner noen innstillingersgreier for den.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Sikkert vært snakket om tidligere, men er det slik at man ikke har tilgang til Android Market fra Norge/norsk tlf? Og er det da slik at løsningen er warez?

 

Har vurdert å gå over til Android, men blir litt usikker hvis man ikke har tilgang til AM :hmm:

 

Det aller enkleste er å bestille et britisk/amerikansk sim-kort uten abonnement. Ved å sette dette kortet inn i telefonen vil en automatisk få tilgang til betal-apps i markedet. Når du er ferdig med kjøpe, er det bare å sette inn ditt normale sim-kort.

 

Alternativet er å roote telefonen og legge inn program som tvinger Google Market til å akseptere ditt norske simkort.

 

Søk litt rundt i denne tråden, så finner du ganske mye god informasjon.

Lenke til kommentar

Joda, man har tilgang til Market.

 

Bare ikke til paid apps, men med rooting av telefonen så får du tilgang til paid apps også så hvis du er over middels interessert i gadgets er det jo strengtatt ikke noe problem. Selv om jeg riktignok ikke skjønner hvorfor det er ett problem i utgangspunktet. Når det er sagt, så er vi ikke det eneste landet som har det slik.

Lenke til kommentar

Da må eg spør et superdumt spm: Hvis eg rooter telefonen med unrevoked som du nevner over her, vil eg da kun måtte roote den, så vil den kunne funke helt supernormalt slik som min sense funker nå?

 

Eller er det en masse endringer, må velge en annen launcher osv osv osv?

Lenke til kommentar

Sikkert vært snakket om tidligere, men er det slik at man ikke har tilgang til Android Market fra Norge/norsk tlf? Og er det da slik at løsningen er warez?

 

Har vurdert å gå over til Android, men blir litt usikker hvis man ikke har tilgang til AM :hmm:

 

Det aller enkleste er å bestille et britisk/amerikansk sim-kort uten abonnement. Ved å sette dette kortet inn i telefonen vil en automatisk få tilgang til betal-apps i markedet. Når du er ferdig med kjøpe, er det bare å sette inn ditt normale sim-kort.

 

Alternativet er å roote telefonen og legge inn program som tvinger Google Market til å akseptere ditt norske simkort.

 

Tja, det_høres_ikke spesielt enkelt ut å måtte bestille sim-kort fra UK/USA ;) Kostnader? Fremgangsmåte?

Ellers er vel rooting av tlf garantibrytende...? ...ikke det at jeg bekymrer meg veldig over det men...

Lenke til kommentar

Ved å bruke unrevoked vil du bare få root-tilganger, ingen visuell endring vil skje.

Usikker på om den legger ved programvare (su-tilganger, clockwork, etc.), men tviler litt på det.

 

Takk. Genialt det da. Eg kunne godt tenkt meg full tilgang til telefonen, alle apps osv. Men orker ikke bale for mye med telefonen, da eg er igrunn godt fornøyd med den slik den er pr. i dag.

Lenke til kommentar

Kostnader: 10 kr +-

Fremgangsmåte: ebay.co.uk, ebay.com

 

Å skaffe root-tilgang er garantibrytende, ja, men dersom du får problemer er det bare å legge over en såkalt recovery-rom. Denne vil tilbakestille alt og gjøre at serviceverksteder og lignende ikke vil kunne se at bootloaderen har vært blitt åpnet og root-tilgang vil ha vært oppnådd.

Lenke til kommentar

Når jeg er innpå sider og ser på videoer har jeg lyst å få dem lastet ned direkte til X10'en. Prøvd Dolphin men er ingen valg som kommer opp om at jeg kan laste ned til mobilen.

 

Så er det en app jeg kan laste ned fra Android Marked som lar meg laste ned videoer direkte til telefonen fra nettleser?

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...