Gå til innhold

BOT- parkeringsvakt skrev feil skiltnummer...


mini_ng

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå blir det vel tatt bilder av bil / registreringsnummer, så om du begynner protestere er det vel en smal sak for de å sjekke bildene for å se at det er en bare snakk om en liten skriveleif?

 

Står vel foresten på bota om bilder er tatt eller ikke afaik, gjorde iallefall det sist jeg fikk en slik røver :p

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det (de skrev et ett-tall i stedet for et 7-tall), og jeg fikk aldri purring, selvsagt. For til hvem skulle de sende purringen?

 

Jeg har også opplevd at parkeringsvakta skrev feil bilmerke på bota (jeg hadde Bertone-merker på en Fiat), og heller ikke da fikk jeg noen purring. For de har nemlig plikt til å sjekke biltype mot bilnummeret når de sender ut purringen.

 

En kjenning av meg hadde en sliten Peugeot 305 som han satte en Alfasudgrill på (grillen passet rett inn), og fikk ei bot på en "Alfa Romeo" som han selvsagt aldri betalte.

Lenke til kommentar
Jeg har også sett noen som "låner" bota på nabobilen når de feilparkerer. :innocent:

 

haha

 

En bekjent av meg så en parkeringsvakt stå og skrive bot på bilen hans. Han tusla bare rolig bort og slo han rett ned uten og si et ord og bare stakk. Det traff alt for godt så han vakta lå visst bevisstløs i lang tid og jeg husker blodflekken fra bakken der det smalt. Han fikk fegselstraff for det, men aldri noen parkeringsbot :D Det kunne funka :D

Lenke til kommentar

Jeg har lite til overs for folk som feilparkerer. Neste gang jeg ser en feilparkert bil som skaper farlige situasjoner fordi den sperrer sikten, hindrer utrykningskjøretøyer, hindrer snørydding eller sperrer porter som brukes til varelevering, skal jeg jammen skrape opp hele siden med en nøkkel.

 

[/sarkasme]

 

Hva er det du snakker om Mekkern? Slå ned parkeringsvakter? Parkeringsvaktene som har ansvaret for de kommunale parkeringsplassene gjør en viktig jobb, feilparkering kunne faktisk blitt et mye større samfunnsproblem enn det er nå, hadde det ikke vært for disse. Det å slå ned folk som gjør et ærlig arbeide løser lite, faktisk mindre enn å drive hærverk på feilparkerte biler. For han som har feilparkert, har faktisk gjort noe galt, mens parkeringsvakten bare gjør jobben sin.

 

Nei, jeg er ikke parkeringsvakt, men jeg har irritert meg mye over tåpelige parkeringer, for eksempel de som stiller en kassebil inntil et uoversiktlig kryss, de som står foran fotgjengerfelt og de som hindrer busser, lastebiler og spesielt trikk(!) Hva er i veien med folk, forstår de ikke at trikken MÅ kjøre i sporene og ikke har noen mulighet til å svinge unna?

Lenke til kommentar

Trur det er LANGT fler som står feilparkert på handikap-plasser, forran lasteramper, kryss, osv, enn som står et kvarter på lenget. Skulle hente noe på et kjøpesenter lørdagen før påske med lastebilen, å kjørte inn på parkeringsplassen med lastebilen for å komma bort tel rampa. Den var selvsagt parkert igjen, så jeg kjørte lenger inn på plassen for å snu, å da jeg kom tel "rundkjøringa" i enden var den parkert igjen å. Så der sto jeg vel å knota mens jeg flytta stabler med europaller for hånd i over 40 minutter bare fordi enkelte ikke GIDDER å gå 30 meter ekstra for å parkere når dem skal inn på et kjøpesenter. var 2 stk som blei ropt opp over høytalern å måtte forlate handlekøene sine å gå ut å flytte bilene sine da. Ikke moro for dem, ikke moro for meg, å ikke moro for de 20 bilene som sto bak meg fordi en stor lastebil sperra av all plassen. En unødvendig måte å måtte arbeide overtid på rett før påske. 3 dager etter var jeg på et annet kjøpe-senter, å blei nødt tel å sperre inngangen der i 30 minutter også, fordi noen så seg snitt i å parkere uttafor oppmerka parkeringsplasser. å i tillegg lurer jeg på hvordan 5 skilt hvor det står "PARKERING FORBUDT" som står på rad, kan missforstås, samtidig som det står "PARKERING FORBUDT" tegna inn i assfalten. Skulle vært fullt lovlig å kjøre borti feilparkerte biler.

Lenke til kommentar
Trur det er LANGT fler som står feilparkert på handikap-plasser, forran lasteramper, kryss, osv, enn som står et kvarter på lenget. Skulle hente noe på et kjøpesenter lørdagen før påske med lastebilen, å kjørte inn på parkeringsplassen med lastebilen for å komma bort tel rampa. Den var selvsagt parkert igjen, så jeg kjørte lenger inn på plassen for å snu, å da jeg kom tel "rundkjøringa" i enden var den parkert igjen å. Så der sto jeg vel å knota mens jeg flytta stabler med europaller for hånd i over 40 minutter bare fordi enkelte ikke GIDDER å gå 30 meter ekstra for å parkere når dem skal inn på et kjøpesenter. var 2 stk som blei ropt opp over høytalern å måtte forlate handlekøene sine å gå ut å flytte bilene sine da. Ikke moro for dem, ikke moro for meg, å ikke moro for de 20 bilene som sto bak meg fordi en stor lastebil sperra av all plassen. En unødvendig måte å måtte arbeide overtid på rett før påske. 3 dager etter var jeg på et annet kjøpe-senter, å blei nødt tel å sperre inngangen der i 30 minutter også, fordi noen så seg snitt i å parkere uttafor oppmerka parkeringsplasser. å i tillegg lurer jeg på hvordan 5 skilt hvor det står "PARKERING FORBUDT" som står på rad, kan missforstås, samtidig som det står "PARKERING FORBUDT" tegna inn i assfalten. Skulle vært fullt lovlig å kjøre borti feilparkerte biler.

 

Da ringer man til parkeringsselskapet og ber de få taua vekk bilene, og tar seg en kopp kaffe eller to mens man venter :) Det pleier vi å gjøre når vi skal levere varer og sjåføren ikke finnes i nærheten (er hjelpemann på distribusjonsbil)

 

 

 

Har de skrevet feil bilnummer, så er det jo bare å ikke betale boten...

Lenke til kommentar
Da ringer man til parkeringsselskapet og ber de få taua vekk bilene, og tar seg en kopp kaffe eller to mens man venter :) Det pleier vi å gjøre når vi skal levere varer og sjåføren ikke finnes i nærheten (er hjelpemann på distribusjonsbil)

Det er ikke alle som har så god tid som dere. Mange bileiere kjører på avregning - de har betalt per tonn og per sending de leverer. Tenk deg hva det koster å ha to mann og en bil stående i et kvarter mens de venter på idioten som har feilparkert. Bileieren får kanskje 150 kr for å levere pallen, dermed taper han faktisk penger på denne leveringen.

 

 

Skriver dette for å opplyse folk om at deler av samfunnet faktisk er bevisst på produktivitet og effektivitet. For eksempel transportbransjen, hvor bileiere må lide økonomisk. Viktigere er kanskje hensynet til liv og helse, har sett mange parkeringer som er et potensielt hinder for ambulanser som kan spare et livsviktig minutt hvis de kan kjøre helt fram til døren, eller brannbiler (dette er store lastebiler) som kanskje ikke kommer frem i det hele tatt på grunn av en idiotparkering i et trangt kryss. Et annet eksempel er trikken, hvor det kanskje sitter 150 personer på vei til jobb. Hver time av disse personenes arbeidstid er kanskje verdt gjennomsnittlig 300kr. Øvingsoppgave: Hvor mye koster det samfunnet om trikken blir forsinket i 10 minutter på grunn av en feilparkert idiot?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Svar: 150 personer * 300 kr/t * 1/6t = 7 500 kr.

 

Hvor stor parkeringsbot bør idioten ha? Holder det med 500 kr?

Lenke til kommentar

Der foreldrene mine bor leide sameie inn et parkerings selskap for og holde orden rundt omkring. Dette parkerings selskapet bøtlegger kontainere og traktorer som står på sin faste plass på sameiet og er i dems eie.

 

Sameiet må bare betale dem fordi selve krangle prosessen tar så lang tid at før noe skjer er saken gått til innkasso. Sameiet vil selvsagt ikke noe ha noen form for betalings anmerkning på seg da dem ofte låner penger til nye heiser o.l. Det er snakk om at dem bøtlegger en jævla søppelkontainer 10 ganger i mnd.

 

Dette er en måte parkerings selskaper bruker for og presse penger ut av dem som leier dem inn og prosesen er så slitsom at folk gir opp.

 

Klarere du og forsvare noe sånt?

 

Det er ikke snakk om folk som parkerer på tvers på motorveien som du fremstiller H80. Det er klart du bør få bot da.

Hvis bota allerede ligger på ruta før du rekker og hente parkeringslapp hadde jeg helt fint fått lyst til og angripe vakta jeg og.

 

Jobber med bil så jeg har sett nok idiotsike parkeringer og skjønner hva du mener så klart. Utafor jobben min er det en parkeringsplass stor som en fotballbane. Det er 10 kvm av den plassen hvor det ikke er lov til og parkere og der står det et enormt parkering forbudt skilt. Det største skiltet jeg noen gang har sett. Mange parkere midt foran det skiltet av en eller annen merkelig grunn. Jeg blir imponert!

 

På de oppmerka plassene parker mange bare på tvers selvom det står noen biler riktig vei og alt ser normalt ut.. Jeg blir igjen skikkelig imponert!

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sameiet du snakker om har ikke regulert parkeringsplassene på en god måte dersom søppelcontainere og traktorer som har faste plasser, blir bøtelagt. Dette tyder bare på dårlig planlegging og dårlig kommunikasjon mellom sameiet og parkeringsselskapet. Det er ikke så vanskelig å lage et kart over området som viser hvilke plasser som er reservert til visse formål, og hvilke plasser som er leid ut til parkeringsselskapet.

 

Det er mulig at det innleide parkeringsselskapet er noen haier som lurer sameiet, men det i dette spesielle tilfellet høres det ut som om samiet har lurt seg selv ved å leie ut plasser som de egentlig trenger selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...