Gå til innhold

Rengjøring av pc.

Merathio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo allment kjent at man skal blåse PC-en ren, men ikke alle har en kompressor hjemme. Og støvsuging er vanskelig siden det er smått om plass inni kassa, selv med et ekstra munnstykke.

Så hvordan rengjør dere pcene deres?

Mera :smile:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk trykkluft på boks. Du får kjøpt det ganske mange steder, nevner i fleng:

Binders

Elkjøp

Clas Ohlson

Biltema

Egentlig de fleste kontorutstyrsforr.

A man's character is his fate

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-01-21 17:41 ]

Skrevet

Xthal, har du montert en støv- og luft-generator inne i maskinen din? Dersom viftene bare skal blåse luften UT av kabinettet, må jo noe slik være montert :smile:

Jeg mener du får kjøpt et sett til støvsugeren som letter støvsuging a PC-en enten på biltema eller Chlas Ohlson.

Byggeren

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-01-21 17:42 ]

Skrevet

Tenkte ikke på det med komprimert luft på flaske, smart :smile: Gidder ikke plages med støvsugeren mer :razz:

Takk for tipset!

Mera :smile:

Skrevet

byggeren: jeg mener det seriøst, jeg har ikke sett antydning til støv i maskina mi engang siden jeg mekka den sammen (seint i fjor sommer)

Skrevet

Quote:

On 2002-01-21 17:46, xthal skrev:

byggeren: jeg mener det seriøst, jeg har ikke sett antydning til støv i maskina mi engang siden jeg mekka den sammen (seint i fjor sommer)

det han hinta til er at du kan ikke bare ha noen vifter som blåser lufta ut uten å få luft inn. Ellers ville du jo fått et vakum inne i kassa til slutt.

Skrevet

Jeg mekka en liten kobling slik at jeg fikk festa en ganske tynn gummislange på støvsugeren,

men den kom jeg til stort sett over alt. også brukte jeg trykkluft på resten.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Blås deg blå i trynet med sugerør. Så tar du støvsugeren på dottene som faller ned i bunnen av kabinettet.

Etterpå kan du feste et tynnt filter/damestrømpe forran luftinntakene for å redusere behovet for rengjøring betraktelig.

Skrevet

bruker først en støvklut på tven så tar jeg og drar over hovedkortet og cpu, skjermkort og så ram

alt dette mens jeg har ullteppe på rommet og ullsokker og flis

beste måten som fins :smile: prøv selv

Skrevet

kansje du burde sitte i en sakko-sekk også?

kjenner en som skrudde sammen pc'n mend han satt med flis-genser i en sakkosekk (tydelig vis kaldt på rommet?)...

iallefall, av en elleranna "merkelig" grunn virka ikkje dataen da han prøvde å skru den på....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...