Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]JENTER! Ville dere datet/blitt sammen med en sånn gutt?


Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier, ville dere blitt sammen med en sånn gutt:

 

18 år(blir 19)

satser på skolen,

rolig,

avholds,

elsker fotball og musikk,

har en fast gjeng som han henger med, men noen ganger med andre venner,

liker å se filmer: komedie, action, drama (alt som er bra):p

 

ja, ville dere falt for en sånn fyr? eller er han for vanlig og kjedelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg jente, men jeg skal gi deg det jentene tenker når de leser dette - Det betyr ikke at jentene som skriver etter meg nå kommer til å skrive det samme.

 

Satser på skolen: Vel og bra, det sålenge han ikke er fagnerd.

Rolig: Girl just wanna have fun...

Avholds: Avholds for at han ikke tørr, fordi han hører til en sær religiøs gruppe eller fordi han aldri har prøvd det engang?

 

Resten hørtes veldig typisk ut, sånn som alle er. Du kan sikkert finne noen mer beskrivende ord om deg selv. Religion, dominant eller ikke, syn på barneoppdragelse etc.

 

Edit: Det fines alltid ei for deg. Alle jentene liker ikke samme fyren, selv om det til tider kan virke sånn

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Ingen av de du nevner er problematisk iforholdtil jenter, men det vil selvfølgelig definere hva slags jenter du får. Altså, det viktigste er mer hvordan du er. Tar du kontakt? Får du tonen? Bruker du berøring? Tør du å tulle med jenta?

 

Det eneste som kan skape problemer er at du er avholds. Hvis man drar et sted hvor det serveres noe drikkevarer, så er det ganske kjipt om du ikke er med på moroa. Istedenfor å være avholds vil jeg foreslå at du drikker litt hvis anledningen byr seg.

Lenke til kommentar
[...]Det eneste som kan skape problemer er at du er avholds. Hvis man drar et sted hvor det serveres noe drikkevarer, så er det ganske kjipt om du ikke er med på moroa. Istedenfor å være avholds vil jeg foreslå at du drikker litt hvis anledningen byr seg.

 

Jeg vil faktisk si jeg ser på det som noe positivt, jeg.

 

Resten er helt vanlige, greie interesser. Det som betyr noe er, som andre har sagt, hvordan man oppfører seg sammen med jenter.

Lenke til kommentar
[...]Det eneste som kan skape problemer er at du er avholds. Hvis man drar et sted hvor det serveres noe drikkevarer, så er det ganske kjipt om du ikke er med på moroa. Istedenfor å være avholds vil jeg foreslå at du drikker litt hvis anledningen byr seg.

 

Jeg vil faktisk si jeg ser på det som noe positivt, jeg.

Nå, er det forskjellig fra person til person, men hvis du drar med kjæresten din til et selskap og han drikker cola til maten vil du kanskje føle deg litt utilpass, spesielt når folk spør etterpå om han er avholds. Eller om dere drar med noen venner til et utested og drikker en øl, kan det være greit at han ikke drikker cola.

 

En ting er å ikke drikke til vanlig som mange jenter ser på som positivt, men å fullstendig nekte å drikke uansett sammenheng uten noen god grunn, er ikke positivt.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Eg synest det er berre positivt at ein satsar på skulen, det gjer eg sjølv og.

Men eg hadde nok kanskje hatt eit problem med at kjæresten min hadde vore avholds.. faktisk. Men det er det mange jentar som ikkje har, difor synest eg ikkje du skal tenkje så mykje på det.

 

Men det er kanskje sånn at mange tenkjer at når ein er avholds er ein automatisk asosial (Altså at ein ikkje er med på festar og slikt). Og det er jo litt synd...

 

Og ja, eg er jente på 17 år :-)

Lenke til kommentar
Nå, er det forskjellig fra person til person, men hvis du drar med kjæresten din til et selskap og han drikker cola til maten vil du kanskje føle deg litt utilpass, spesielt når folk spør etterpå om han er avholds. Eller om dere drar med noen venner til et utested og drikker en øl, kan det være greit at han ikke drikker cola.

 

En ting er å ikke drikke til vanlig som mange jenter ser på som positivt, men å fullstendig nekte å drikke uansett sammenheng uten noen god grunn, er ikke positivt.

 

Da er jeg uenig, gitt. Hvis kjæresten min har mest lyst til å drikke cola på fest, synes jeg det er flott at han gjør det. Hvis han drikker bare for å slippe spørsmål, synes jeg det blir tåpelig. Regner også med at han har en grunn til at han ikke drikker, og har han ikke det, synes jeg det er helt greit det også. Man ikke gjøre som alle andre, vet du ;)

Lenke til kommentar

TheMartine, den gamle avataren din var mye bedre. Nå gjør du meg bare forvirret..

Trådstarter, du høres ut som en ok fyr, men det er hva du gjør av deg som teller! Badboys har kanskje egenskaper som gjør at de vender mot den motsatte enden av skalaen din, men det stopper dem ikke i å få seg noe.

Lenke til kommentar
Nå, er det forskjellig fra person til person, men hvis du drar med kjæresten din til et selskap og han drikker cola til maten vil du kanskje føle deg litt utilpass, spesielt når folk spør etterpå om han er avholds. Eller om dere drar med noen venner til et utested og drikker en øl, kan det være greit at han ikke drikker cola.

 

En ting er å ikke drikke til vanlig som mange jenter ser på som positivt, men å fullstendig nekte å drikke uansett sammenheng uten noen god grunn, er ikke positivt.

 

Da er jeg uenig, gitt. Hvis kjæresten min har mest lyst til å drikke cola på fest, synes jeg det er flott at han gjør det. Hvis han drikker bare for å slippe spørsmål, synes jeg det blir tåpelig. Regner også med at han har en grunn til at han ikke drikker, og har han ikke det, synes jeg det er helt greit det også. Man ikke gjøre som alle andre, vet du ;)

Det er en stor forskjell mellom teori og praksis. Og hvem var det som snakket om fest? Jeg nevnte diverse andre sosiale sammenhenger (ingen av dem var fester) hvor det ville ha vært pinlig at han ikke drakk litt. Fester er kanskje en av sammenhengene hvor det teller minst.

 

Enig med Martine her. Syntes det er dumt å la seg påvirke til noe man ikke har lyst til for å unngå spørsmål. Man må ikke være drita for å være morsom heller!

Slutt å dra stråmenn. Her er det faktisk ikke snakk om å være drita. Det må i så fall være dine egne ord. Her snakker vi om å ta noen drikkevarer når det passer seg. Det skal godt gjøres å bli full av en øl.

Lenke til kommentar
Jeg nevnte diverse andre sosiale sammenhenger (ingen av dem var fester) hvor det ville ha vært pinlig at han ikke drakk litt.

 

Hvis dama eller vennene tenker slik, så er de neppe noe å samle på.

Min mening er at man skal stort sett drite i hva andre mener. Tror man får et bedre liv da, enn om man hele tiden skal gjøre som alle andre.

Vil man ikke drikke. så er det helt greit.

Vil man drikke, så er det greit det også. Verre er det ikke.

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar
Det er en stor forskjell mellom teori og praksis. Og hvem var det som snakket om fest? Jeg nevnte diverse andre sosiale sammenhenger (ingen av dem var fester) hvor det ville ha vært pinlig at han ikke drakk litt. Fester er kanskje en av sammenhengene hvor det teller minst.

 

Greit, bytt ut fest med utested, da. Og ja, jeg synes det er like tåpelig å drikke for unngå spørsmål på et utested. Jeg synes generelt det er latterlig å gjøre noe man ikke har lyst til, bare fordi man er redd for å skille seg ut. Hvorfor skal det være pinlig å ikke drikke, egentlig? Det er dem som drikker som utsetter kroppen sin for giftstoffer. Burde ikke heller de svare for seg?

 

TheMartine, den gamle avataren din var mye bedre. Nå gjør du meg bare forvirret..

 

Haha, javel? Du får bare venne deg til det, for jeg bytter ikke tilbake :b

Lenke til kommentar

Skal det liksom være pinlig å si nei til alkohol?

Har ikke rørt en dråpe på 5 år nå etter jeg begynte på medisiner som gikk dårlig i kombinasjon med alkohol, og har enda ikke opplevd det som pinlig.

Om noen sitter å tenker jeg er "teit" som drikker noe annet sier vel mest om den personen, og ikke noe jeg bryr meg om.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Greit, bytt ut fest med utested, da. Og ja, jeg synes det er like tåpelig å drikke for unngå spørsmål på et utested. Jeg synes generelt det er latterlig å gjøre noe man ikke har lyst til, bare fordi man er redd for å skille seg ut. Hvorfor skal det være pinlig å ikke drikke, egentlig? Det er dem som drikker som utsetter kroppen sin for giftstoffer. Burde ikke heller de svare for seg?

Det er sunt å drikke litt vin til maten.

 

Uansett, her snakket jeg ikke om spørsmål fra et utested. Nå snakket jeg om en vennegjeng som gikk ut til f.eks. et utested og drakk en øl. Eller en fin middag hvor det serveres vin, eller noe lignende. Når man kommer opp i alderen er det også koslig å servere noe vin til maten. Hvis man ikke har noe god grunn for det er det greit å drikke litt, hvis anledningen tilsier det. Det er mye mindre problematisk.

 

Hvis dama eller vennene tenker slik, så er de neppe noe å samle på.

Min mening er at man skal stort sett drite i hva andre mener. Tror man får et bedre liv da, enn om man hele tiden skal gjøre som alle andre.

Vil man ikke drikke. så er det helt greit.

Vil man drikke, så er det greit det også. Verre er det ikke.

 

Hvis du virkelig mener at man skal droppe en dame, fordi hun kan bli pinlig berørt av at du setter deg ut mener jeg at du er altfor restriktiv. Hundre prosent sikkert driter du ikke i hva andre mener om deg. Alle bryr seg om hva folk tenker om det, til og med de som hevder hardbarket at de ikke gjør. Forskjellen ligger i at man ikke skal ha presentasjonsangst, eller ikke tørre å skille seg ut. Men i bunn og grunn gjør man det også for å få bedre relasjoner med de rundt seg.

 

En ting er at moralen din sier det, men du gjør noe helt annet i praksis hvis du ikke er avholds selv. Synes du ikke det er litt kjipt at du ikke kan ta et glass vin med mannen din, fordi han er avholds. Selvfølgelig er det et mindre problem, men det kan bli et problem hvis man er fullstendig avholds. Se f.eks. her http://debatt.sol.no/content/kunne-du-vaer...-som-er-avholds

 

Skal det liksom være pinlig å si nei til alkohol?

Har ikke rørt en dråpe på 5 år nå etter jeg begynte på medisiner som gikk dårlig i kombinasjon med alkohol, og har enda ikke opplevd det som pinlig.

Om noen sitter å tenker jeg er "teit" som drikker noe annet sier vel mest om den personen, og ikke noe jeg bryr meg om.

Du har en god grunn. Selvfølgelig er det ikke pinlig da.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...