Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]JENTER! Ville dere datet/blitt sammen med en sånn gutt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor i alle dager reagerer folk på at han er avholds?

kan da være uttallige gruner til det, det beste med det hele er at han har tatt ett standpunkt, det sier mer enn det at han er avholds.

for min del er jeg så og si avholds selv, en gang i blandt kan jeg ta en drink med venner, men er ikke noe fan av øl eller vin, sprit er greit, en gang i ny og ne. men også en av årsakene er at bestefaren min har hatt alkohol problemer, noe jeg vil styre unna.

 

men må si en ting: man kan ha det så sinnsykt mye mer morro uten alkohol enn med. folk bare vet det ikke tydeligvis...

Endret av simster
Lenke til kommentar

Om trådstarter velger å være avholds syns jeg det er et bra valg, noen barn har kun et ønske, at foreldrene sluttere å drikke, det er et helvete for barn å leve med foreldre som er alkoholikere. Nå sier jeg ikke at alle som drikker er det, men det er en ting man hvertfall unngår å bli når man velger å være avholds.

 

En annen ting er jo at det er ganske tragisk at man må drikke for å gjøre seg selv bedre, øke selvtiliten osv. Er det virkelig så mange som ikke liker seg selv edru at de må drikke?

 

Om et forhold ikke kan gå pga den ene ikke drikker så er det kanskje like greit at det går til helvete eller ikke blir noe ut av en date? Om den ene ikke akseptere det har man virkelig ikke noe grunnlag for et lang og bra forhold, om det er det man er ute etter.

 

Btw, om noen lurer, jeg er ikke avholds.

 

Og emnetittelen kan jeg ikke svare på, har utover tiss :p

Endret av trra
Lenke til kommentar
[...]Det eneste som kan skape problemer er at du er avholds. Hvis man drar et sted hvor det serveres noe drikkevarer, så er det ganske kjipt om du ikke er med på moroa. Istedenfor å være avholds vil jeg foreslå at du drikker litt hvis anledningen byr seg.

 

Jeg vil faktisk si jeg ser på det som noe positivt, jeg.

Nå, er det forskjellig fra person til person, men hvis du drar med kjæresten din til et selskap og han drikker cola til maten vil du kanskje føle deg litt utilpass, spesielt når folk spør etterpå om han er avholds. Eller om dere drar med noen venner til et utested og drikker en øl, kan det være greit at han ikke drikker cola.

 

En ting er å ikke drikke til vanlig som mange jenter ser på som positivt, men å fullstendig nekte å drikke uansett sammenheng uten noen god grunn, er ikke positivt.

 

Det der er faen meg det dummeste jeg har hørt noen gang. Hvis man ikke drikker uten å ha en god grunn så er det negativt? Hvor teit går det an å bli? Grunnen trenger ikke være mer enn at man ikke føler for det eller har lyst. Skal ikke være nødvendig å begrunne det i det hele tatt. Valget er tatt og sånn er det bare. De fleste begynner å drikke fordi andre gjør det. Så blir det en vane og det er vanskelig å ha det "gøy" uten å måtte slurpe i seg med et stoff som gir deg noen timer bedre selvtillit.

 

Så hvis du er på fest og det blir dratt frem litt kokain på bordet og 2/3 tar seg en stripe så ser du på det som negativt å ikke ta en så du gir ganske godt etter og gjør det?

 

Det går an å ha det akkurat like gøy på fest uten alkohol enn med. Ikke bare er man klarere i toppen, men det er ikke noe som er så gøy å slippe seg løs på fest uten å drikke en eneste dråpe alkohol. Jeg har vært mer festdeltaker på noen fester enn de som drakk selv om jeg var edru. Dama mi hadde ikke synes det var negativt i det hele tatt. Tvert i mot. Å kunne slå seg løs uten alkohol er noe som krever masse selvsikkerhet og selvtillit og er dermed noe meget positivt.

 

Sorry hvis jeg virket litt krass her, men blei litt engasjert siden jeg har vært på begge sidene av festekulturen og trives absolutt best med å være avholds. Det er ikke noe negativt. De som synes det er negativt og føler seg utilpass hvis noen ikke drikker har et virkelig stort problem som de selv må jobbe med og har ingenting med den som ikke drikker å gjøre.

Lenke til kommentar

Skalle: Her, ser vi enorme leseforståelseproblemer. Du kan glemme festeksemplene dine (legg merke til at jeg ikke har nevnt fest en eneste gang), og det har veldig lite med å ha moro på fest. Jeg har dratt til flere fester edru og det fungerer flott det, og det er heller ikke problematisk.

 

En annen ting er at jeg har sagt spesifikt at det viktigste er ikke å ha en god grunn til å forklare til andre. Det viktigste er å ha en god grunn for seg selv, fordi å ikke drikke i det hele tatt kan være problematisk uansett grunn. Her har du avholdsmennesker som sier nøyaktig det samme som meg http://debatt.aftenposten.no/item.php?Grou...ThreadID=245209

 

Ergo, siden posten din ble helt off-topic på grunn av dine leseforståelseproblemer. Foreslår jeg at du skriver en ny post hvor du tar det i betraktning.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Unnskyld, men hva er det den linken skal bevise? At avholdsfolk møter fordommer? Det benekter ingen, men det er en styrke, ikke en svakhet, å stå imot presset på tross av dette.

 

Jeg er ikke totalavholds selv, så ting som et glass vin til middag er greit nok. Men jeg respekterer folk som velger å være totalavholds, og jeg har ingen problemer med å la være å drikke selv når jeg er sammen med disse. Serveres det alkoholfri drikke i tillegg til vin til en middag, så velger jeg noe alkoholfritt.

 

 

Hvis man drar et sted hvor det serveres noe drikkevarer, så er det ganske kjipt om du ikke er med på moroa.

Helt uforståelig at dette ble tolket som "fest". Da har man "leseforståelseproblemer".

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
trådstarter: hvorfor søker du kjæreste på et forum?

 

 

leter ikke her på forum, men bare lurte på om det var mulig for en sånn person å bli likt av jente®.

men denne tråden har vel blitt til et annet tema?

 

Jeg prøvde ihvertfall å svare på det du spurte om i utgangspunktet. :)

Lenke til kommentar
Unnskyld, men hva er det den linken skal bevise? At avholdsfolk møter fordommer? Det benekter ingen, men det er en styrke, ikke en svakhet, å stå imot presset på tross av dette.

 

Jeg er ikke totalavholds selv, så ting som et glass vin til middag er greit nok. Men jeg respekterer folk som velger å være totalavholds, og jeg har ingen problemer med å la være å drikke selv når jeg er sammen med disse. Serveres det alkoholfri drikke i tillegg til vin til en middag, så velger jeg noe alkoholfritt.

Ja, det er nettopp det lenken skal bevise. At det kan være problematisk å være totalt avholden. Dermed, hvis man ikke har en ordentlig god grunn til det ser jeg ikke grunnen til å putte seg selv i problemer.

 

Diskusjonen angår ikke om man respekterer de som holder seg unna alkohol. Jeg har aldri hevdet at vi ikke skal respektere dem. Og jo, man har leseforståelsproblemer hvis man tolker sitatet ditt som en fest, og ignorer resten av det jeg skrev. Spesielt med tanke på at jeg har tatt en annen person for å skrive det samme. Hva kan det være, det kan være et selskap, det kan være gutta som tar en øl på byen eller hjemme, det kan være på en pub, og det kan være på en fest, men da ville vi egentlig ikke ha skrevet noen drikkevarer. Hvis man da utelukker de andre alternativene og ikke får med seg resten som peker i motsatt retning, så har man enorme leseproblemer.

Lenke til kommentar
Ja, det er nettopp det lenken skal bevise. At det kan være problematisk å være totalt avholden. Dermed, hvis man ikke har en ordentlig god grunn til det ser jeg ikke grunnen til å putte seg selv i problemer.

 

Det blir jo kun et problem når andre velger å gjøre det til et problem. Putte seg selv i problemer? Det er vel strengt tatt de som ikke respekterer det som gjør det til et problem, for det er jo ikke et problem for meg selv at jeg drikker. Heldigvis har jeg venner som respekterer det, ergo har det heller aldri blitt et problem.

 

Fremmede er ofte med en gang på'n, "er du kristen eller?", "prippen?". Skal jeg liksom gi meg og begynne drikke, bare fordi andre ikke klarer å akseptere det? Seriøst, da er det vel de som er problemet, og ikke meg. Hadde folk sluttet å blande seg i andres saker, så hadde det heller ikke vært et problem for noen..

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Ja, det er nettopp det lenken skal bevise. At det kan være problematisk å være totalt avholden. Dermed, hvis man ikke har en ordentlig god grunn til det ser jeg ikke grunnen til å putte seg selv i problemer.

 

Det blir jo kun et problem når andre velger å gjøre det til et problem. Putte seg selv i problemer? Det er vel strengt tatt de som ikke respekterer det som gjør det til et problem, for det er jo ikke et problem for meg selv at jeg drikker. Heldigvis har jeg venner som respekterer det, ergo har det heller aldri blitt et problem.

 

Fremmede er ofte med en gang på'n, "er du kristen eller?", "prippen?". Skal jeg liksom gi meg og begynne drikke, bare fordi andre ikke klarer å akseptere det? Seriøst, da er det vel de som er problemet, og ikke meg. Hadde folk sluttet å blande seg i andres saker, så hadde det heller ikke vært et problem for noen..

Ja, det avhengig av hvordan du vinkler det, men hvis vi drar en sammenligning. I deler av USA blir du sterkt sett ned på hvis du erklærer deg selv som homofil. Da er det best å late som at du er hetrofil og holde deg unna i størst mulig grad. Likeledes med dette tilfellet, siden total avholdenhet ikke blir akseptert og noen ganger passer dårlig inn i sammenhengen, er det beste å drikke litt når det passer seg og ellers holde seg unna. En fordel er at man kan faktisk begynne å like alkohol etterhvert og se gleden av å ta et glass rødvin til julaften og hvis ikke, gjør det ikke noe særlig det heller.

 

Jeg likte ikke rødvin første gangen jeg prøvde heller (12 år), men når jeg ble eldre begynte jeg å like vin. Øl har jeg prøvd mange ganger og har aldri likt det noe særlig, men hvis jeg er med en gjeng hvor folk tar seg et glass øl, så er jeg med, men jeg holder meg til det ene glasset.

Lenke til kommentar
Ja, det er nettopp det lenken skal bevise. At det kan være problematisk å være totalt avholden. Dermed, hvis man ikke har en ordentlig god grunn til det ser jeg ikke grunnen til å putte seg selv i problemer.

 

Det blir jo kun et problem når andre velger å gjøre det til et problem. Putte seg selv i problemer? Det er vel strengt tatt de som ikke respekterer det som gjør det til et problem, for det er jo ikke et problem for meg selv at jeg drikker. Heldigvis har jeg venner som respekterer det, ergo har det heller aldri blitt et problem.

 

Fremmede er ofte med en gang på'n, "er du kristen eller?", "prippen?". Skal jeg liksom gi meg og begynne drikke, bare fordi andre ikke klarer å akseptere det? Seriøst, da er det vel de som er problemet, og ikke meg. Hadde folk sluttet å blande seg i andres saker, så hadde det heller ikke vært et problem for noen..

Ja, det avhengig av hvordan du vinkler det, men hvis vi drar en sammenligning. I deler av USA blir du sterkt sett ned på hvis du erklærer deg selv som homofil. Da er det best å late som at du er hetrofil og holde deg unna i størst mulig grad. Likeledes med dette tilfellet, siden total avholdenhet ikke blir akseptert og noen ganger passer dårlig inn i sammenhengen, er det beste å drikke litt når det passer seg og ellers holde seg unna. En fordel er at man kan faktisk begynne å like alkohol etterhvert og se gleden av å ta et glass rødvin til julaften og hvis ikke, gjør det ikke noe særlig det heller.

 

Jeg likte ikke rødvin første gangen jeg prøvde heller (12 år), men når jeg ble eldre begynte jeg å like vin. Øl har jeg prøvd mange ganger og har aldri likt det noe særlig, men hvis jeg er med en gjeng hvor folk tar seg et glass øl, så er jeg med, men jeg holder meg til det ene glasset.

 

Dessverre virker det som om du verken eier ryggrad eller prinsipper.

Lenke til kommentar
Ja, det avhengig av hvordan du vinkler det, men hvis vi drar en sammenligning. I deler av USA blir du sterkt sett ned på hvis du erklærer deg selv som homofil. Da er det best å late som at du er hetrofil og holde deg unna i størst mulig grad. Likeledes med dette tilfellet, siden total avholdenhet ikke blir akseptert og noen ganger passer dårlig inn i sammenhengen, er det beste å drikke litt når det passer seg og ellers holde seg unna. En fordel er at man kan faktisk begynne å like alkohol etterhvert og se gleden av å ta et glass rødvin til julaften og hvis ikke, gjør det ikke noe særlig det heller.

 

Jeg likte ikke rødvin første gangen jeg prøvde heller (12 år), men når jeg ble eldre begynte jeg å like vin. Øl har jeg prøvd mange ganger og har aldri likt det noe særlig, men hvis jeg er med en gjeng hvor folk tar seg et glass øl, så er jeg med, men jeg holder meg til det ene glasset.

 

Slik var det også i Norge for 60 år siden, da var det til og med ulovlig å være homofil. Men så bestemte noen med ryggrad seg for å faktisk ikke gjemme seg og heller stå fram, og se hvordan samfunnet er i dag? Jeg nekter å være den som drikker for å passe inn, jeg drikker om jeg har lyst og hvis jeg er komfortabel med det. Om folk ikke tåler at jeg ikke drikker, så er det deres problem, og ikke mitt. Jeg akter ikke å drikke kun fordi det passer andre best, jeg gjør det for min egen del.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Camlon: Du får spesifisere neste gang du nevner selskap, begivenheter der det nytes drikkevarer osv uten å mene fest da vet du. Forøvrig så spiller det ingen rolle om det er selskap, fest eller lønningspils. Same shit, different setting. Hvis du da har en dame som dette er et problem for så har du også en dame som ikke er bra for deg, og da går man videre til neste.

 

Så lurer jeg på: Tilpasser du deg sånn gjennom hele livet for å ikke lage problemer for deg selv? Hvordan skulle verden sett ut om det ikke var noen som brøt ut og stod for sine valg og prinsipper men som på tross av vond smak og smerte valget å gjøre det de andre gjorde for å ikke skape ubehageligheter for seg selv? Har du tenkt på at kanskje det ville være mer behagelig å ta et glass vin eller en rusbrus i stedet for å slippe den kvalme ølsmaken? Kanskje de andre ikke hadde reagert så kraftig som du tror på at du tok det du faktisk liker i stedet. Dessuten er smerten ved å tilpasse seg og ofre sine prinsipper mye større i lengden enn det å stå for den en er og ta støyten der og da. Til slutt blir det noe en ikke tar inn over seg og en kan stå for den en er uten noe som helst problem eller ubehageligheter.

 

Det å dra inn homofile i en slik fillesak på om man drikker eller ikke er nå vel litt i drøyeste laget. I tillegg vil jeg si til den saken at det gjelder akkurat det samme. Hvordan skal man få bukt med fordommene på den plassen om ingen står frem og baner vei for de som kommer bak?

 

Nei, folk bryr seg litt vel for mye om hva andre mener og syns, inkludert meg selv, men jeg jobber ihvertfall med saken ;)

 

PS: Det er tusen ganger bedre for selvtilliten, integriteten og selvrespekten og faktisk stå for hvem man er i stedet for å tilpasse seg og ofre det man egentlig ønsker.

Lenke til kommentar
trådstarter: hvorfor søker du kjæreste på et forum?

 

 

leter ikke her på forum, men bare lurte på om det var mulig for en sånn person å bli likt av jente®.

men denne tråden har vel blitt til et annet tema?

 

Jeg prøvde ihvertfall å svare på det du spurte om i utgangspunktet. :)

 

hehe det er bra vettu:) dette er vist den mest "populære" tråden jeg har startet:p selv om tema noe annet:=)

Lenke til kommentar
Det er en stor forskjell mellom teori og praksis. Og hvem var det som snakket om fest? Jeg nevnte diverse andre sosiale sammenhenger (ingen av dem var fester) hvor det ville ha vært pinlig at han ikke drakk litt. Fester er kanskje en av sammenhengene hvor det teller minst.

 

Makan til fjas. Som andre her sier, om noen synes det er pinlig, så er ikke disse rare greiene å spare på.

Da er du også en av de som er altfor selektive. Sansynligvis er dette bare noe du sier, men ikke noe du gjør. Hvis kjæresten din alltid skulle ha med seg bamsen sin, synes du at han burde dumpe deg hvis du ble litt pinlig berørt når noen kommenterte det?

 

Du mener altså at du besitter evnen til å bedømme om jeg er «for selektiv» eller ei? Videre påstår du at jeg ikke holder meg til mine prinsipper? Du er ikke rent lite frekk!

 

Samtidig må du gjerne fortelle sammenhengen mellom bamser og alkohol. Gjerne også sammen med en utgreiing om hvordan disse er likestilte som katalysatorer av «pinlighet».

 

Likevel, for å spille med, om jeg hadde en kjæreste som likte å drasse på en bamse, av en eller annen grunn, så hadde tydeligvis dette ikke det vært noe problem (i og med at hun allerede er kjæresten min). Jeg har ikke noe problem med å se for meg å være sammen med noen som har en iherdig kopling med en liten ting. Vi må tenke praktisk her, selvfølgelig, om vedkommende har faktiske mentale problemer, som går utover relativt normal funksjon, så blir selvfølgelig situasjonen en annen: da vil jeg ha større vanskeligheter med å se for meg hele kurtise-delen; men en bamse, i seg selv, vil jeg ikke si er problematisk.

 

For å gå tilbake til det det faktisk handler om: Hvilke situasjoner mener du det ville ha vært «pinlig» å være avholds? Hvordan mener du alle avholdsmennekser fungerer til vanlig? De er venneløse einstøinger hele gjengen, fordi alle synes det er «pinlig» da de ikke vil nippe til et glass da samfunnet har bestemt det normalt? Makan til tull har jeg aldri hørt.

 

... og bare for å ha sagt det, jeg er ikke i nærheten av å være avholds, men folk som ikke har bedre å gjøre enn å trykke andre ned, samtidig som de ikke har ryggrad nok til å stå for den de selv er provoserer meg noe voldsomt.

 

Venner det er verdt å spare på kommer med årene (sammen med modenhet nok til å respektere enkeltmennesker for den de er), om man følger litt med. Faktisk så mange at man gjerne kan være selektiv. Jeg har for øvrig mange venner med særegenheter, og jeg har selvfølgelig særegenheter selv. Folk som er hysteriske etter å være normale har ikke bare et særdeles barnslig karaktertrekk, de er også som oftest kjedelige og uinteressante.

 

Camlon: Du får spesifisere neste gang du nevner selskap, begivenheter der det nytes drikkevarer osv uten å mene fest da vet du. Forøvrig så spiller det ingen rolle om det er selskap, fest eller lønningspils. Same shit, different setting. Hvis du da har en dame som dette er et problem for så har du også en dame som ikke er bra for deg, og da går man videre til neste.

 

Er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...