Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du kilder på de 4 første her eller er det bare grunnløse antagelser?
Den tredje er en antagelse for hva som vil skje fremover basert på at det er sannsynlig at folk tar med seg korrupsjonskultur fra hjemlandet. De andre 3 er så veldokumenterte i en rekke tråder her på forumet at det ikke er noe issue lengere, bruk søkefunksjonen.
De to siste er vel heller usannsynlige for å si det mildt sagt.
Enda en som ikke har hørt om Jugoslavia?
Lenke til kommentar

Mange er et veldig relativt begrep. Mange mennesker får plass i en bil, mange mennesker bor i Kina.

 

At mange somaliere lager en masse faenskap vil jeg si meg enig i, men å si at majoriteten av somaliere lager en masse faenskap blir feil. Poenget er at de er 5x representert på kriminalstatistikken eller noe, og det er faktisk alvorlig. Med hvordan dagens innvandringspolitikk fungerer i praksis så øker denne gruppen ganske drastisk selv om den fortsatt er liten. For 15 år siden hadde Norge fint lite innvandring fra Afrika generelt, mens i dag er afrikanere i avisen et par ganger i uka i forbindelse med knivstikkinger, grov vold, narkotika og voldtekter. Argumentet "media driver med sensasjonsjournalistikk og fokuserer på det negative er idioti fra ende til annen. Media er opptatt av saker som gir lesere/seere/lyttere. Media diskriminerer ikke om det er en hvit person som stikker ned 5 personer på en trikk eller om det er en svart person. Dermed så er det like forbanna alarmerende at personer med afrikansk bakgrunn dukker opp i nyhetene ukentlig i slike saker.

 

Noe av poenget mitt er at vi må spørre oss hva prisen for vårt politisk korrekte multikulturelle samfunn er og om det er verdt det. Er det verdt å ta inn 100 somaliere hvis det betyr at vi får 3 drap som direkte følge av dette? La oss si at en ekstremist gruppe en gang i fremtiden greier å få til en selvmordsaksjon i en folkemengde i Oslo, 58 personer blir drept og dobbelt så mange skadet. Er dette også en pris vi er villige til å betale? Ofte ser man ikke omfanget og den faktiske prislappen på et prosjekt før det er for sent å stanse. Er dette noe vi er villige til å gamble med?

 

La oss si at man bygger et tårn, det begynner å skjelve, svaie faretruende når det kommer vindkast. Hva ville en ingeniør gjort da? Han ville satt seg ned, gått over konstruksjonen sin igjen, revurdert og gjort forandringer der han utbedret feil, han ville ikke bygget videre oppover uten å vite om tårnet faktisk er forsvarlig konstruert. Det ville vært skandale om et bygningsfirma satte opp et bygg som var uforsvarlig, men å drive en storskala politikk som påvirker store deler av samfunnet er greit?

Det jeg mener her, stopp innvandringen fra regioner som det er problemer med, få integrert de vi allerede har, når dette er gjort på en forsvarlig måte kan man ta inn fler. (bygge tårnet høyere)

 

Ikke engang innvandrerne i Norge er i dag tjent med den vannvittige politikken som blir ført i dag. Ved at det ubestridelig er problemer med deler av innvandrerne i dag gjør at resten, majoriteten av dem blir uglesett, diskriminert på grunn av handlingene til et fåtall.

 

Er det hyggelig for lovlydige innvandrere fra Afrika når andre folk unngår dem på gata i frykt for å bli rana? Øker vi antallet innvandrere slik ting fungerer i dag vil vi også øke problemene vi ser i dag, er det noe vi vil?

Lenke til kommentar
Han skrev MANGE og da er det fortsatt en skivebom uansett hvilken info du kom med nå.

At mange somaliere lager masse problemer er da kjent fakta, hva sier din alternative virkelighet?

Det er faktisk ikke det han skrev. Jeg kan ikke uttale meg om somaliere da jeg ikke har noe statistikk på dette enda.

Lenke til kommentar

En annen utfordring med dagens innvandring er mengden. Tar man inn for mange på en gang får man egne samfunn innenfor storsamfunnet. Dette har en splittende effekt, får man separate samfunn så vil man også få større forskjeller og skiller mellom befolkningen. siden De forskjellige gruppenes politiske agenda er like forskjellig som gruppene så vil det føre til at minoritetene vil føle seg overkjørt av flertallet.

 

Å få en gruppe innenfor et samfunn som definerer seg helt annerledes enn resten er veldig skummelt. Det blir en "oss og dem" mentalitet på begge sider. Det er ikke for ingenting at herskere, uansett om de var ansett som "snille", opp gjennom tidene har slått knallhardt ned på denne typen separering fra resten av samfunnet.

 

Hvorfor ikke innføre obligatorisk troskapsløfte i Norge når man får innvilget statsborgerskap? Holdninger som "Jeg er muslimsk først, deretter pakistansk" er et tegn på at vi har grupper i Norge som ikke assosierer seg med resten av befolkningen. SV snakker så varmt om innvandring, solidaritet er viktig, men ser de ikke at de skaper en gruppe som fort kun føler et fellesskap til sine egne, da forsvinner veldig fort denne solidariteten ut av vinduet når man ikke føler seg som en del av samfunnet som helhet. Masse solidaritet innad, men der stopper det også.

 

Politikken som føres i dag skaper ikke en tilfredsstillende integrering. Integrering betyr ikke at man får seg jobb, betaler skatt og holder seg til sine "egne", det betyr enkelt sagt at man blir en del av samfunnet, ikke bare at man fungerer som en separat enhet innenfor det.

 

En subjektiv erfaring jeg vil komme med er at etter hva jeg kan se så er innvandrerne i Trondheim mye bedre integrert enn i Oslo. I Trondheim er antallet innvandrere mye mindre og dermed blir det ikke slik at innvandrerne her blir konsentrert til et par deler av byen, de omgåes ikke bare andre innvandrere, barna går ikke på skoler der det er en majoritet av innvandrere. De får norske naboer og barna får norske venner og blir i en større grad involvert i det norske samfunnet.

Lenke til kommentar
Det å føre en politikk for å minske innvandring til Norge, krever nerver av stål. Mange politikkere er nok livredde for å uttrykke seg på dette tema(det hadde jeg også vært). Jeg mener at denne politikken ofte er styrt av frykt.

 

Hva er det de er så redde for? Tror heller de ønsker flest mulig asylsøkere og det vil de få nå fremover. 3000 i måneden er mitt tips.....

Lenke til kommentar
Det å føre en politikk for å minske innvandring til Norge, krever nerver av stål. Mange politikkere er nok livredde for å uttrykke seg på dette tema(det hadde jeg også vært). Jeg mener at denne politikken ofte er styrt av frykt.

 

Hva er det de er så redde for? Tror heller de ønsker flest mulig asylsøkere og det vil de få nå fremover. 3000 i måneden er mitt tips.....

 

Det er plenty av eksempler på politikkere som har mottatt drapstrusler o.l.

Lenke til kommentar

De to siste er vel heller usannsynlige for å si det mildt sagt.

Enda en som ikke har hørt om Jugoslavia?

 

Jugoslavia hadde jo utrolig mange grunner til splittelsen. Hvis du absolutt skal legge skylden på en religion er det mer naturlig å legge skylden på katolikkene i kroatia, som slo seg sammen med nazistene og fascistene under andre verdenskrig og drepte haugevis av serbere osv. under krigen. Men er som sagt veldig mange forskjellige grunner, og alle sidene bidro til å skape konfliktene.

 

Blir uansett en feil sammenligning da Jugoslavia var en sammensetning av forskjellige provinser og regioner med forskjellige religion og etnisitet. I Norge er det jo noe annet, en kristen stat som det kommer muslimer til.

Lenke til kommentar
Blir uansett en feil sammenligning da Jugoslavia var en sammensetning av forskjellige provinser og regioner med forskjellige religion og etnisitet. I Norge er det jo noe annet, en kristen stat som det kommer muslimer til.

Det er jo nettopp dette vi snart har i Norge: Oslo med muslimsk og arabisk flertall og restnorge med kristen og nordisk flertall.

Lenke til kommentar

Kan dere være så snill og lære dere litt grunnleggende statistikkunnskaper? Dette blir for dumt.

 

At et tall er dobbelt så stort som et annet betyr ikke at det største tall er stort i en større sammenheng.

 

At somaliere er 5x mer kriminelle betyr lite når det er så få kriminelle nordmenn. 0.03% av norges befolkning gjør kriminelle handlinger. så ganger fem blir det 0,15% av somaliere. Med andre ord, av 1000 somaliere er det 985 somaliere som ikke er kriminelle.

 

Når man i tilegg regner med at innvandreregruppene har en overvekt av unge mannfolk som er den største kriminalitetsgruppen blant nordmenn også så blir forskjellen plutselig veldig liten.

Lenke til kommentar
Kan dere være så snill og lære dere litt grunnleggende statistikkunnskaper? Dette blir for dumt.

 

At et tall er dobbelt så stort som et annet betyr ikke at det største tall er stort i en større sammenheng.

 

At somaliere er 5x mer kriminelle betyr lite når det er så få kriminelle nordmenn. 0.03% av norges befolkning gjør kriminelle handlinger. så ganger fem blir det 0,15% av somaliere. Med andre ord, av 1000 somaliere er det 985 somaliere som ikke er kriminelle.

 

Når man i tilegg regner med at innvandreregruppene har en overvekt av unge mannfolk som er den største kriminalitetsgruppen blant nordmenn også så blir forskjellen plutselig veldig liten.

Endelig en som er inne på noe. Statistikken på dette området blir regelrett misbrukt og feiltolket i alle retninger.

 

Og å stole på egne erfaringer er misvisende at best, fordi det blir så til de grader subjektivt og sårbart for tilfeldigheter. Person A har bare hatt negative erfaringer, person B har hatt blandede erfaringer, person C har hatt positive erfaringer. Hvordan skal man kvantifisere en erfaring? Er de samlede mengdene erfaringer hos hver person direkte sammenliknbare? Neppe, de tre har ikke opplevd identiske situasjoner uansett hvordan man vrir og vender på det. Tolker hver person hver erfaring på eksakt samme måte? Nei. En erfaring er høyst subjektiv, en dårlig erfaring for en person kan være en blandet opplevelse for en annen. Er en persons egne erfaringer statistisk representative for et betydelig større utvalg? Nei. Hvis den eneste elgen jeg har møtt i mitt liv sparka meg, er min erfaring med elger rimelig negativ. Det vil allikevel ikke si at alle elger sparker, gitt første og beste mulighet. Men erfaringen min sier ingenting om at de fleste elger faktisk aldri har gjort eller kommer til å gjøre meg noe som helst. Grunnlaget "mine erfaringer" er rett og slett for tynt til at man kan kalle det representativt.

 

Slike diskusjoner er i altfor stor grad basert på følelser og hvilke holdninger man blir eksponert for i familien, i media, på jobben, i nærmiljøet, you name it. De fleste klarer ikke tilnærme seg problemstillingen på en rasjonell måte, og meningene er altfor farget av rent subjektive faktorer (som jeg nå har nevnt noen av). Dette spiller kanskje ingen stor rolle her i en nett-diskusjon, men det gjør det absolutt når beslutninger tas som direkte påvirker folks liv.

Endret av Papirpose
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/1.6567955

Overfallsvoldtekter begås av ikke-vestlige innvandrere

 

Kan de være så vennlige å dra seg til helvete ut av landet vårt? Og ta med Utlendingsdirektoratet i samme slengen:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3033312.ece

"UNE har omgjort 50 UDI-avslag til somaliske og etiopiske familier med henvisning til at familien vil omskjære jentene hvis de ikke får bli i Norge."

 

Nei, det er fremdeles IKKE galt å være mot innvandring.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Person A har bare hatt negative erfaringer, person B har hatt blandede erfaringer, person C har hatt positive erfaringer. Hvordan skal man kvantifisere en erfaring?

Du har funnet deg et helt irrelevant halmstrå å klamre deg til og det vet du. Det mangler ikke på eksempler på folk som har måtte flytte ut av deler av oslo da det har blitt så mye problemer med for mye muslimer i området. Klarer du spa opp et eksempel på noen etnisk norske som har flyttet motsatt vei med begrunnelse at det blir bedre med muslimer?

Lenke til kommentar

Mine erfaringer er et tynt grunnlag for å skulle ta politiske beslutninger, men ikke for å skulle gjøre seg opp en mening om emnet. Jeg er enig i at man bør se på tall framlagt av politi og andre instanser når man skal bedømme en gruppes væremåte i samfunnet.

Et annet problem er at det er fint lite statistikk som ligger fremme på området, siden det er jo så rasistisk å samle inn statistikk som kan sette en innvandrergruppe i dårlig lys. Den dagen det kommer en statistikk over f. eks dømte for knivstikking og opprinnelse er jeg overbevist om at tallene vil være så klare at ikke engang SV vil klare å benekte at det er et problem.

 

Å påstå at å ta inn en gruppe i landet som er 5x så kriminelle som resten ikke er noe problem siden det kun betyr at istedet for per 1000 innbyggere så får man 15 kriminelle i motsetning til 3 blir helt feil etter mitt moralske ståsted. Drap, grov vold og overfallsvoldtekter er såpass ødeleggende forbrytelser at om man statistisk sett ser at man tar inn 15 voldtektsmenn/drapsmenn og annen kriminalitet istedet for 3 som er normen, så er det helt uforsvarlig. Det er bra å skulle hjelpe folk i nød, men det er kanskje ikke en tilfeldighet at det er i deres land det er borgerkrig der soldatene voldtar og dreper over en lav sko? Man bør huske på at tar man inn folk fra et land som er helt grusomt, så må man regne med at mye av grusomheten følger med også. I Disney filmer blir man foret fra liten av på ideer om at de undertrykte er snille, de som blir utsatt for faenskap blir gode mennesker, men slik er det ikke i virkeligheten. Alle studier viser at vold avler vold, hat skaper mer hat. Disse tallene er uansett veldig konservative, og jeg tviler veldig på at de gir et riktig bilde av sannheten.

 

Jeg vil påstå at det er stor forskjell på de kriminelle handlingene som i stor grad begås av nordmenn og enkelte grupper. Selv om både å slåss som en idiot på byen etter et par for mange halvlitere og å knivstikke noen kan være kriminelle handlinger, så er det et hav av forskjell.

 

En annen ting med tanke på statistikken så blir jo faenmeg bare halvparten av somalierne som dreper/prøver å drepe folk på gata dømt, de har jo alle traumer fra hjemlandet og vi må forstå, hjelpe og ikke fordømme dem. De knivstukne får faenmeg slutte å sutre, komme seg til legen og ta det som en mann. Skulle personen som begår handlingen bli dømt så får han jo 4 år om han dreper offeret sitt, med hvordan norsk soning foregår så får han perm i helgene etter ett år og er ute etter litt over 2 år med god oppførsel. Dermed er han klar for nye eventyr.

 

Kort fortalt så er det ikke så vanlig at nordmenn løper rundt med kniv. Noen gjør det, finnes alltid en og annen idiot, men det er en veldig mye mindre del av befolkningen enn delen av ikke-vestlige innvandrere som løper rundt med kniv vil jeg tro.

 

Kan du forklare bort at førstegenerasjons somaliere får 38% av inntekten sin fra trygdegoder når du først er i gang? Det er vel også feil å si at med tanke på at de er aktive i narkotikavirksomheten, gjør mer enn sin del av voldtekter, drar lett frem kniven om man ikke leverer over lommeboka, så koster disse folka den norske stat og innbyggere mye i form av penger som kunne vært brukt på andre gode tiltak og de har også en pris i form av elendighet de fører med seg og påfører andre.

 

Hva forventer man når man tar inn folk fra en røverstat som Somalia der de faktisk, blant mange ting har sjørøvere i år 2009? Å tro at man kan bare ta inn en drøss fra et slikt land, fortelle dem "slik gjør vi det i Norge" og sende dem ut på gata er utrolig naivt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kriminelle voldelige innvandrere, og påfallende ofte somaliere, er til stadighet innblandet i vold:

 

http://no.altermedia.info/innvandring/soma...i-oslo_392.html

 

http://www.bgf.nu/norge/somalier.html

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html

 

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article3885913.ece

 

Osv osv osv....

 

 

Allikevel pøser norske politikere ut støtte til innvandrerne:

 

http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/16255

 

Man får det styre man fortjener heter det, men fortjener vi virkelig SÅ dårlig styre?????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...