Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Vet godt at øst-europeere er de som driver med landeveisrøveri hovedsaklig, men poenget blir det samme.

 

Tja, nå har det for det første vært vist flere ganger i slike tråder her på forumet at statistisk sett er det ingen betydelig forskjell i mengden kriminalitet mellom innvandrere og etniske nordmenn. andelen kriminelle på begge sider ligger på under 1%.

Nok en gang SSB sine politisk korrekte statistikker som viser hva de vil at de skal vise. Svenske arbeidsinnvandrere er for eksempel underrepresentert på kriminalstatistikken, mens Somaliere er helt sinnsykt overrepresentert. Blande disse to gruppene sammen og si "Alt ok her, ingen grunn til forandring" blir rett og slett for dumt etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo sånn at "arbeidsinnvandrere" (polakker, litauerer osv.) begynner også å bli en del representert på kriminalitets statistikker. Så denne 1prosenten trenger ikke å være så veldig ukorrekt. Men uansett som jeg har sagt før er at det store flertallet av innvandrere ikke er kriminelle. Det som derimot er problemet er at det er for mange som ikke jobber og integreringen skulle vært bedre. Det er jo garantert en sammenheng mellom kriminalitet og arbeidsledighet. Kanskje denne kriminaliteten kan løses ved at flere kommer i jobb?

Lenke til kommentar

Ganske godt poeng! Jeg føler mye av det samme.. Men tross alt som mange andre sikkert andre har sagt så sier jeg at det finnes mange som er kjekke, gode og får mye ut av livet. Men igjen så er det så mange som skaper problemer. Det synes jeg desverre er synd, og selv skulle ønske at vi kunne velge hvem vi ville ta inn i landet

Lenke til kommentar
Nå er det jo sånn at "arbeidsinnvandrere" (polakker, litauerer osv.) begynner også å bli en del representert på kriminalitets statistikker. Så denne 1prosenten trenger ikke å være så veldig ukorrekt. Men uansett som jeg har sagt før er at det store flertallet av innvandrere ikke er kriminelle. Det som derimot er problemet er at det er for mange som ikke jobber og integreringen skulle vært bedre. Det er jo garantert en sammenheng mellom kriminalitet og arbeidsledighet. Kanskje denne kriminaliteten kan løses ved at flere kommer i jobb?

1 prosenten for innvandrere som en gruppe der man inkluderer alt tviler jeg ikke på at er sann. Poenget mitt var og er fortsatt at noen grupper er mindre kriminelle, mens andre mer. Å skulle generalisere markant forskjellige grupper til en for så å konkludere deretter blir feil.

 

Er strengt tatt ikke rart at mange innvandrere ikke kommer seg i arbeid. En ting den norske stat er veldig flink til er å få innvandrerne på trygd med en gang de kommer til landet. Med mindre innvandrerne har spesielle utdannelser, og ofte da og, så får de relativt dårlige jobber. Har selv hørt arbeidsgivere fortelle om innvandrere som akkurat har fått asyl og blitt ordna en "ok" jobb for så å dukke opp et par dager og deretter si "dette gidder vi ikke, mye greiere å gå på trygd" for så å bare slutte å dukke opp til jobben. Selv om disse ikke er noen fasit for hvordan innvandrere og asylsøkere er så belyser denslags holdninger problemer. Men dette er et problem blant etnisk norske og, men når en gruppe innvandrere får 38% av inntekten sin fra trygdegoder, da er det noe veldig galt med denne gruppen spør du meg.

Lenke til kommentar

Har selv hørt innvandrere som mobber andre om de er så "dumme" at de jobber.

 

I flere land er det også forbundet med skam om de fremdeles måtte jobbe når ungene er voksne eller har begynt å jobbe, i hjemlandet betyr det at ungene ikke tar seg av sine foreldre. Det er en av grunnene til at mange innvandrere som faktisk har kommet seg i arbeid tidlig går ut av arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar
Spenol:

 

Jeg skrev ikke at bygdefolk har lavere verdi, men du kan tolke meg hvor enn du vil. Mitt svar var en respons på Ankhs anekdotiske noter fra et besøk i Oslo, hvor han avslutter med å trekke den generaliserene slutningen at Oslo er en krigssone. At du ikke forstod at mitt poeng var det motsatte; å ikke generalisere ut i fra anekdtoiske småhistorier, er synd om ikke overraskende. Men hadde du lest mitt innlegg skikkelig ville du kanskje sett at det kommer eksplisitt frem i den siste setningen i mitt innlegg.

Jeg var visst litt for rask på avtrekkeren her. Etter å ha lest innlegget ditt på nytt, kan det se ut som du brukte påskehistorien for å latterliggjøre anekdotiske "bevis" mot innvandrere.

 

Dog forblir jeg provosert over den nedlatende holdningen overfor bønder og bygdefolk, som en så altfor ofte finner hos de som blir mest indignert av "kvardagsrasisme" (et uttrykk som tidligere forummedlem og vaskekte rasist - FiskePinna - pleide å bruke).

Lenke til kommentar
Jeg tror heller ikke på statistikken, og frykter at den manipuleres for å unngå rasismeanklager.

Greit nok at du ikke tror på statistikk. Selv er jeg skeptisk til tabloidmediene som livnærer seg på populistiske oppslag om problemer relatert til innvandring.

De siste 7 årene har responstiden til Politiet endret seg fra:

2002: Ca. 5-15 minutter, avhengig av tid på døgnet og dag

til

2009: Ca. 5 minutter - 2 timer, avhengig av tid på døgnet og dag samt alvorlighetsgrad. Er du voldtatt kan du gjerne vente en god stund hvis du ikke har god beskrivelse.

 

Noe har endret seg jævlig de siste årene.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom tråden, men mener følgende. Det er ikke galt å være mot innvandring.

 

Tvert i mot, det er helt naturlig å være innstilt på å verne om sitt. Og det er all grunn til å oppleve det som truet.

 

På 70 tallet hadde radikale sosialister helt motsatt standpunkt enn i dag. De var konsekvent i mot all innvandring, fordi det truet Norske arbeidstakeres arbeidsplasser.

Så her har det politiske spillet endret seg.

 

Hvor truet er vi egentlig av innvandring, hvor stor/hvilken slags trussel er det for vårt samfunn?

 

Den tidligere leder av Fremtiden i Våre Hender; Steinar Lem er dødsyk og kommer med sin oppfatning fra sykesengen. En oppfatning han ikke turde komme med da han var oppegående og ledet organisasjonen.

 

Link

 

Nå er jeg selv fór en del innvandring. Det er for lite folk i dette landet.

Men hvorfor må det være så mange muslimer, folk som kommer fra muslimske deler av verden?

 

Jeg mener man må endre på prosentandelene av hvor de kommer fra. Færre muslimer og Arabere, mere vestlige og Kinesere.

Lenke til kommentar

Vi er alle en type innvandrere i Norge, for noen årtusen siden lå jo hele landet under is. Og det er helt naturlig at vi har en viss utveksling av innbyggere med andre land. Problemet er at kombinasjonen av store rikdommer i Norge, litt vel gode sosiale ordninger hvor man kan leve godt uten å jobbe og verdens mest naive asylordning har ført til at vi nå har en massiv muslimsk trygdeinnvandring som er helt ute av kontroll.

 

Denne innvandringen er en fare for:

-likestillingen

-yttringsfriheten

-trosfriheten

-lav kriminalitet, den er drastisk høyere blandt muslimske innvandrere

-mere narkotikaproblemer, det er muslimske bander som kontrollerer narkotrafikken

-rettsstaten, vi må regne med mere korrupsjon og forskjellsbehandling

-fri ferdsel, politiet advarer allerede mot ferdsel i områder av oslo med mange muslimske kriminelle

-nasjonalstaten, restan av landet kan løsrive seg fra det muslimske oslo-området

-fred, det kan oppstå krig om ressursene i Norge med oppsplitting av staten

 

For 5 av de 8 punktene ovenfor er det allerede store endringer. Innen 50-100 år vil vi ha vært gjennom større endringer enn Norge noengang har hatt.

Lenke til kommentar
Vi er alle en type innvandrere i Norge, for noen årtusen siden lå jo hele landet under is. Og det er helt naturlig at vi har en viss utveksling av innbyggere med andre land. Problemet er at kombinasjonen av store rikdommer i Norge, litt vel gode sosiale ordninger hvor man kan leve godt uten å jobbe og verdens mest naive asylordning har ført til at vi nå har en massiv muslimsk trygdeinnvandring som er helt ute av kontroll.

 

Denne innvandringen er en fare for:

-likestillingen

-yttringsfriheten

-trosfriheten

-lav kriminalitet, den er drastisk høyere blandt muslimske innvandrere

-mere narkotikaproblemer, det er muslimske bander som kontrollerer narkotrafikken

-rettsstaten, vi må regne med mere korrupsjon og forskjellsbehandling

-fri ferdsel, politiet advarer allerede mot ferdsel i områder av oslo med mange muslimske kriminelle

-nasjonalstaten, restan av landet kan løsrive seg fra det muslimske oslo-området

-fred, det kan oppstå krig om ressursene i Norge med oppsplitting av staten

 

For 5 av de 8 punktene ovenfor er det allerede store endringer. Innen 50-100 år vil vi ha vært gjennom større endringer enn Norge noengang har hatt.

 

Wow, dette er jo bare noe tøv, løsrivelse og greier...-_-

Lenke til kommentar
-lav kriminalitet, den er drastisk høyere blandt muslimske innvandrere

-mere narkotikaproblemer, det er muslimske bander som kontrollerer narkotrafikken

-rettsstaten, vi må regne med mere korrupsjon og forskjellsbehandling

-fri ferdsel, politiet advarer allerede mot ferdsel i områder av oslo med mange muslimske kriminelle

-nasjonalstaten, restan av landet kan løsrive seg fra det muslimske oslo-området

-fred, det kan oppstå krig om ressursene i Norge med oppsplitting av staten

 

Har du kilder på de 4 første her eller er det bare grunnløse antagelser?

 

De to siste er vel heller usannsynlige for å si det mildt sagt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg synes vi må begynne å skjære gjennom endel ting her.

Mange av de som er for innvandring påpeker ofte at når man er negative til innvandring (underforstått somaliere osv) så trekker de frem f.eks svensker for å vise at det finnes ok innvandrere også.

Man viser til at det er innvandringsstopp siden 1975, mens folk flest registrerer at det blir flere og flere av dem og mange av dem lager bare faenskap.

Hva man kaller det er sånn sett mindre viktig.

Dernest har man de som går x tusen år tilbake i tid og sier at alle er innvandrere selv i eget land.

Greit nok, men det har liten relevans i dag.

Norge har en norsk kultur, norske normer, norsk væremåte og et samfunn hvor det ikke har vært nødvendig med væpnet politi og strenge straffer fordi det ikke fantes grov kriminalitet.

Så kom innvandringen, og det norske samfunn ble forverret og fortsetter å utvikle seg i feil retning.

Ja, det finnes sikkert noen greie også, men de drukner i alle andre drittsekker.

 

http://tvu.nu/index.php?option=com_content...g&Itemid=59

 

Det er jo ikke unntakene lenger, men regelen at gjerningspersonen er innvandrer og ofte somalier.

Jeg synes helelr ikke det er unnskyldende at fordi de kommer fra et land med krig så er det greit å komme til norge og voldta norske kvinner og slenge med leppa og fylle fritiden med ran og knivstikking.

 

Jeg blir også forbannet på at man kan registrere over 100 saker på en somalier og fortsatt ikke sende han ut.

Hvilket signal gir det da?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1496603.ece

 

En annen ting som også provoserer noe jævlig er at mange kjendiser går ut og unnskylder oppførselen:

 

http://www.opplysningskontoret.org/2008/11...aliske-pirater/

 

Mens norge sender folk for å forsvare båter mot pirater som raner, dreper og kidnapper så står andre frem og forsvarer dem?

Quislinger, kaller jeg dem!!!

 

Jeg synes også man må legge et direkte ansvar på politikerne som lar dette skje.

Har du jobbet for økt innvandring, lavere straffer, mindre kontroll, osv så burde politikeren som jobbet for dette vært personlig ansvarlig for konsekvensene politikken førte til.

Jeg finner meg ikke i at man kan jobbe for økt innvandring og når det fører til mye mer kriminalitet så unnsklder de gjerningspersonene og prøver å feie under teppet de faktiske ting som de har selv har vært med på å legge til rette for.

Ja, gå videre rett på den som har gitt oppholdstillatelse til en som begår en kriminell handling og gjør personen medansvarlig.

Dermed får man en strengere innvandringspolitikk hvor man ikke tar inn hvem som helst.

OG, som en SELVFØLGE så må nedslipte fingetupper, manglende id papirer osv automatisk føre til hjemsendelse på egen regning.

 

Så har man disse imamene da:

 

http://www.dagbladet.no/2008/11/25/nyheter...lsoker/3822351/

 

Hvorfor får de holde på med slike aktiviteter?

Slike handlinger burde ført til direkte hjemsendelse på sekundet.

Vi vil ikke ha slike her, så hvorfor har vi dem her?

SEND DEM HJEM!!!!

Lenke til kommentar
Jeg synes vi må begynne å skjære gjennom endel ting her.

Mange av de som er for innvandring påpeker ofte at når man er negative til innvandring (underforstått somaliere osv) så trekker de frem f.eks svensker for å vise at det finnes ok innvandrere også.

Man viser til at det er innvandringsstopp siden 1975, mens folk flest registrerer at det blir flere og flere av dem og mange av dem lager bare faenskap.

Hva man kaller det er sånn sett mindre viktig.

Dernest har man de som går x tusen år tilbake i tid og sier at alle er innvandrere selv i eget land.

Greit nok, men det har liten relevans i dag.

Norge har en norsk kultur, norske normer, norsk væremåte og et samfunn hvor det ikke har vært nødvendig med væpnet politi og strenge straffer fordi det ikke fantes grov kriminalitet.

Så kom innvandringen, og det norske samfunn ble forverret og fortsetter å utvikle seg i feil retning.

Ja, det finnes sikkert noen greie også, men de drukner i alle andre drittsekker.

 

http://tvu.nu/index.php?option=com_content...g&Itemid=59

 

Det er jo ikke unntakene lenger, men regelen at gjerningspersonen er innvandrer og ofte somalier.

Jeg synes helelr ikke det er unnskyldende at fordi de kommer fra et land med krig så er det greit å komme til norge og voldta norske kvinner og slenge med leppa og fylle fritiden med ran og knivstikking.

 

Jeg blir også forbannet på at man kan registrere over 100 saker på en somalier og fortsatt ikke sende han ut.

Hvilket signal gir det da?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1496603.ece

 

En annen ting som også provoserer noe jævlig er at mange kjendiser går ut og unnskylder oppførselen:

 

http://www.opplysningskontoret.org/2008/11...aliske-pirater/

 

Mens norge sender folk for å forsvare båter mot pirater som raner, dreper og kidnapper så står andre frem og forsvarer dem?

Quislinger, kaller jeg dem!!!

 

Jeg synes også man må legge et direkte ansvar på politikerne som lar dette skje.

Har du jobbet for økt innvandring, lavere straffer, mindre kontroll, osv så burde politikeren som jobbet for dette vært personlig ansvarlig for konsekvensene politikken førte til.

Jeg finner meg ikke i at man kan jobbe for økt innvandring og når det fører til mye mer kriminalitet så unnsklder de gjerningspersonene og prøver å feie under teppet de faktiske ting som de har selv har vært med på å legge til rette for.

Ja, gå videre rett på den som har gitt oppholdstillatelse til en som begår en kriminell handling og gjør personen medansvarlig.

Dermed får man en strengere innvandringspolitikk hvor man ikke tar inn hvem som helst.

OG, som en SELVFØLGE så må nedslipte fingetupper, manglende id papirer osv automatisk føre til hjemsendelse på egen regning.

 

Så har man disse imamene da:

 

http://www.dagbladet.no/2008/11/25/nyheter...lsoker/3822351/

 

Hvorfor får de holde på med slike aktiviteter?

Slike handlinger burde ført til direkte hjemsendelse på sekundet.

Vi vil ikke ha slike her, så hvorfor har vi dem her?

SEND DEM HJEM!!!!

Dette var en kraftig skivebom og jeg stoppet å lese etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...