Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spaserer man rundt i Oslo ser man seg over skuldera fordi man er redd for å bli ranet eller få en pistol mot skallen, er det sånn vi vil ha det?????

Merkelig. Jeg går daglig rundt i Oslo, og merker aldri noe til denne typen paranoia. Hvilke typer mennesker er det du forteller om her? Jeg kjenner nemlig ingen med disse problemene, selv ikke de som har blitt ranet.

Lenke til kommentar
Var på påsketur i Oslo, og hadde håpet å kunne gå i fred de dagene men neida.

En pakistaner-guttegjeng var ute etter bråk og prøvde å fucke opp stemningen, heldigvis dro de videre da de så at jeg ikke ville sloss.

Jeg synes bare det er besynderlig at slike opplevelser KUN skjer med innvandrere, har til nå ALDRI opplevd å møte slike idioter som er norske.

Jaha. Jeg opplevde bygdetullinger, norske som få, som skulle lage bråk med meg og noen venner på påsketur sist fredag. Disse idiotene var definitivt norske, og gikk ikke videre uten å prøve å sloss. Om det rasisme bak vet ikke jeg, men det kan hende bygdeungdom ikke er glad i urbane, utdannede og vellykkede nordmenn, uavhengig av hudfarge.

 

Hva gjelder Oslo, så har jeg svært sjelden opplevd bråk, det gjelder i alle områder av byen, til alle døgnets tider og i all slags stemning. Den siste pakistaneren som krysset mine fotspor var en jeg besøkte på et sykehus, men det var kun fordi jeg tenkte hun ville ha besøk. Ikke husker jeg noen hijab heller.

 

Forresten, de du har snakket med som mener Oslo er en krigssone, hvor mange av dem har bodd i byen, hvor mange kjenner den godt? Hvor er disse krigssonene, er det på Adamstuen eller Linderen, eller kanskje retning Rodeløkka? Hva med Gamle Stovner? Og hva legger du i begrepet krigssone? Hvilke krigserfaringer sitter du igjen med fra din påsketur, som ikke er noe annet enn du ikke havnet i slosskamp med noen norsk-pakistanere? Jeg omtaler ikke påskefjellet som noen krigssone bare fordi innavlede bønder lager bråk.

Jeg finner det litt provoserende at du generaliserer grovt om bønder og bydefolk, og trykker dem ned i dritten samtidig som du bruker de mest sterile, svake og politisk korrekte begrepene når du omtaler innvandrere. Det blir ikke særlig mye bedre av at du i denne konteksten opphøyer urbanisme, vellykkethet og utdannelse. Det impliserer nemlig at bønder og bygdefolk har en lavere verdi enn deg. Slikt kan vel ikke en urbanist stå inne for?

 

Jeg stiller også spørsmål ved at en velutdannet mann bruker negative erfaringer fra en påsketur som argument mot at innvandrere er overrepresentert i voldsstatistikken. Det er nemlig så langt fra et vitenskapelig bevis som det er mulig å komme. Det kan vel best beskrives som "anecdotal evidence".

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Spenol:

 

Jeg skrev ikke at bygdefolk har lavere verdi, men du kan tolke meg hvor enn du vil. Mitt svar var en respons på Ankhs anekdotiske noter fra et besøk i Oslo, hvor han avslutter med å trekke den generaliserene slutningen at Oslo er en krigssone. At du ikke forstod at mitt poeng var det motsatte; å ikke generalisere ut i fra anekdtoiske småhistorier, er synd om ikke overraskende. Men hadde du lest mitt innlegg skikkelig ville du kanskje sett at det kommer eksplisitt frem i den siste setningen i mitt innlegg.

 

Om du mener det er et dårlig bevis for at Oslo ikke er en krigsssone får være så. Men om du er så opptatt av vitenskapelige bevis finner jeg det interessant at min anekdotiske historie - som tok sikte på å tydeliggjøre problemene ved slike 'bevis' og ikke underbygge en påstand om at det eksisterer krigsstilstander på bygda - var den første av svært mange slike historier i denne tråden du fant det verdt å kommentere. Min prøvde ikke forklare en tendens, men jeg antar du har dine grunner til å reagere på noen bruk av anekdoter, og ikke andre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Man kan jo se på disse statistikkene:

 

http://ajnorge.0catch.com/Norge/Drap.htm

 

http://ajnorge.0catch.com/Norge/Voldtekt.htm

 

http://ajnorge.0catch.com/Norge/Ytrevold.htm

 

Dette er et lite utvalg av konkrete saker som ikke kan benektes eller gjemmes bort.

Dette er ressursbruk som politiet kunne brukt på andre ting hvis de ikke hadde trengt å bruke dem på innvandrerne.

Dette er også hverdagen nordmenn nå lever i, bl.a i Oslo.

Om noen skulle ha kun positive opplevelser med innvandrere, ja så fint for dem.

 

Disse sakene hjelper helelr ikke til å skape et positivt bilde:

 

http://ajnorge.0catch.com/Norge/Snillisme.htm

 

Selv ikke FrP klarer å holde sin sti ren:

 

http://ajnorge.0catch.com/Norge/FrPMatte.htm

 

Anbefaler alle å besøke denne siden og lese det som står der:

 

http://ajnorge.0catch.com/

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det. Det er også viktig å skille mellom vestlig og ikke-vestlig innvandring. Personlig vil jeg ønske velkommen personer fra vestlige land, som har en noenlunde lik oppfatning av kultur, sosial interaksjon og politikk. Om jeg kunne ville jeg dog med glede sparket ut enhver fanatisk islamist som mener at kvinner er menns personlige sex-forsyninger, og at vi i Norge ikke har skjønt det; at vi må konformere oss etter hvordan ting gjøres og er i midt-østen. Det var jo ikke en grunn til at de kom til å begynne med...

 

Og ja, jeg vet, de er ikke alle slik. Men om man har 10 innvandrere, og kun én av dem er konservative og radikale, da vil ikke jeg bruke penger på å sende dem på kurs eller la dem justere seg selv til samfunnet (hvilke noen aldri gjør eller klarer). Da ville jeg sendt alle 10 på dør.

Lenke til kommentar
Når jeg møter en utlending jeg aldri har sett før tenker jeg at han er en idiot til det motsatte er bevist, mens med en nordmann tenker jeg at han er en grei kar til det motsatte er bevist.

 

Og jeg er ikke rasist.

 

Jeg må si det er godt gjort å hevde at man ikke er rasist når man nærmest beskriver seg selv som definisjonen på en rasist. Du tillegger mennesker egenskaper kun basert på utseende og hudfarge, det er rasisme i sin pureste form.

 

Jeg vil tro at de aller fleste etnisk norske mennesker er rasister i en eller annen form, selv om de nekter aldri så mye. Og det inkluderer meg selv.

 

Eksempel 1: En sen kveld ved akerselven går jeg forbi en etnisk norsk mann i tyveårene. Den neste kvelden på samme tid og sted møter jeg en mørkhudet mann. Reagerer og tenker jeg forskjellig i disse to tilfellene? Ja, jeg har tillagt den fargede personen en egenskap han mest sannsyneligvis ikke har grunnet hans hudfarge.

 

Men er dette rasisme? Jeg ville også reagert forskjellig hvis det for eksempel var andre kriterier som endret seg.

 

Eksempel 2:En sen kveld ved akerselven går jeg forbi en etnisk norsk mann i tyveårene iført en hettegenser og hullede bukser. Den neste kvelden på samme tid og sted møter jeg etnisk norsk mann i tyveårene iført en pen sort dress. Reagerer og tenker jeg forskjellig i dette scenarioet også? Ja.

 

Er denne fremmedfrykten også rasisme?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Siterer fra ajnorge:

 

For å illustrere hvilken ufattelig djevelskap islam er kan det være på sin plass å trekke noen paralleller til andre ekstremt voldelige og undertrykkende ideologier. Det er da naturlig å starte med nazisme. Den legitimerer folkemord på 0.2 % av verdens befolkning (jødene). Islam på sin side legitimerer folkemord på 80 % av verdens befolkning (alle ikke-muslimer) og 80/0.2 = 400. Det er med andre ord grunnlag for å hevde at islam er 400 ganger verre enn nazisme. Videre førte nazismen krig mot og truet den vestlige sivilisasjon i mindre enn 10 år. Islam har på sin side ført krig, ikke bare mot den vestlige sivilisasjon, men mot all sivilisasjon i snart 1400 år.

Og sist, men ikke minst, det svineriet som Vidkun Quisling ønsket velkommen til Norge ble vi kvitt etter 5 år. Historisk erfaring tilsier at den perverse djevelskapen som dagens norske politikere ønsker velkommen til Norge tar det i beste fall typisk fem HUNDRE år å bli kvitt, hvis det i det hele tatt er mulig.

 

Nå skal ikke jeg begi meg inn på en rangering av land, men ikke-vestlige muslimske land er helt klart verre enn vestlige/skandinaviske siviliserte land.

Lenke til kommentar
Siterer fra ajnorge:

 

For å illustrere hvilken ufattelig djevelskap islam er kan det være på sin plass å trekke noen paralleller til andre ekstremt voldelige og undertrykkende ideologier. Det er da naturlig å starte med nazisme. Den legitimerer folkemord på 0.2 % av verdens befolkning (jødene). Islam på sin side legitimerer folkemord på 80 % av verdens befolkning (alle ikke-muslimer) og 80/0.2 = 400. Det er med andre ord grunnlag for å hevde at islam er 400 ganger verre enn nazisme. Videre førte nazismen krig mot og truet den vestlige sivilisasjon i mindre enn 10 år. Islam har på sin side ført krig, ikke bare mot den vestlige sivilisasjon, men mot all sivilisasjon i snart 1400 år.

Og sist, men ikke minst, det svineriet som Vidkun Quisling ønsket velkommen til Norge ble vi kvitt etter 5 år. Historisk erfaring tilsier at den perverse djevelskapen som dagens norske politikere ønsker velkommen til Norge tar det i beste fall typisk fem HUNDRE år å bli kvitt, hvis det i det hele tatt er mulig.

 

Nå skal ikke jeg begi meg inn på en rangering av land, men ikke-vestlige muslimske land er helt klart verre enn vestlige/skandinaviske siviliserte land.

 

Prøv å vær litt nøytral, det er en grunn til at muslimene i de okkuperte landene blir oppgitte. I mange vestliges øyne blir mange sett på som barbarere, men husk at de også har en familie og følelser. Det finnes ekstremister i alle religioner, problemet er bare at når USA og NATO bomber ihjel deres hjem og dreper deres familie, blir det lett for de forskrudde ekstremistene å rekruttere nye mennesker. Mange av disse berørte muslimske landene har vært kolonier, dermed vil mange se på de vestlige som om de kommer nok en gang tilbake for å lære dem om hvordan de skal leve. Disse landene har vært kolonier før, stor angst har bygget seg opp mot kolonimaktene og nå føler de at imperialistene kommer på ny for å lære dem å leve.

Ta hjemlandet mitt som et eksempel, i Pakistan driver USA og bomber hele landsbyer i jakt på terrorister. Det USA ikke forstår er at blod vil møtes med blod, flere mennesker mister familiene sine og dermed blir det lettere å rekruttere og hjernevaske disse personene. Det er ikke alltid slik at hardt skal møtes mot hardt, vi har jo sett hvordan det har gått opp igjennom historien. Se på IRA, de la ned våpnene etter flere tiår med såkalt terrorismen for frihet, for noen år tilbake brukte regjeringen kløkt og klarte å få IRA til å legge ned våpnene...

 

Islam er ikke en farlig religion, begynner å bli litt redd av denne utviklingen som skjer i verden. Føler nesten at det blir muslimene som blir de nye "jødene". En religion i seg selv er harmløst, det er ekstremistene du snakker om og det er et klart flertall som er i mot ekstremismen i Islam.

Dere kunne trengt litt mer forståelse av religionen før dere begår ut på ukjent farvann.

 

Før dere sier noe som helst, så er jeg moderat på min tro, verken ekstremist eller en fanatiker. Tvangsekteskap, hijab, kjønnslemlestelse, kvinner er til for å behage menn og alt svada er en farlig krasj med Islam. Veldig mye kultur har blitt grodd inn i religionen, vi må lære å skille kultur og religion. Et fåtall muslimer vil nok mene at det er Guds ord osv, men det har blitt vist at f.eks tildekkelse med sjal stammer fra Persia.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...