Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne pipelyd når man kjører uten sikkerhetsbelte


Anbefalte innlegg

det er vel ikke påkjørsel i kø jeg frykter mest her i verden. hvor ofte skjer det? ikke står jeg personlig mye i kø heller, men vet det er mange som gjør det.

 

hva man tjener på å ikke ha det båndet rundt kroppen? sikkert mange som liker det, men jeg er ikke en av dem.

 

sikkerhetsbeltet er en god oppfinnelse det, og jeg begynner å bli flinkere, men det er ofte det ikke har noen funksjon i det hele tatt. f.eks hvis jeg har vært innom McD drive-in. litt kjipt med båndtvang på parkeringsplassen..

hehe, skru av motoren? ikke min greie, klimaanlegget sitter der med en grunn.

 

whatever, poenget er at det er mitt valg, ikke Ford sitt. det er ikke ditt heller, og ikke staten sitt.

 

 

jeg får vel avslutte med å anbefale alle å bruke belte. særdeles viktig er det hvis du sitter i baksetet rett bak meg.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestefaren min fikk alvorlig nakkesleng på grunn av en eller annen pung som moste inn i bilen bak ham i en slik fart at den føyk inn i bilen hans bakfra. Sikkerhetsbelte er ikke noe du tar på deg fordi du har tenkt å kræsje i dag, det er noe du alltid har på deg fordi du aldri vet hva som kan skje.

Lenke til kommentar

Det er gledelig å se at bilbeltemoralen er såpass høy, men slutt med krisemaksimeringen her da. Stakkaren sier jo selv at han har for (u)vane å ta av seg beltet på veien fra postkassa og opp til huset sitt. Det er forskjell på det og å ligge i 150 km/t over Dovre på vinteren.

 

Selv har jeg vært i fire store bilulykker, og har gått uskadd fra alle på grunn av bilbelte, sikker bil og flaks. Men syns fortsatt ikke det er noen stor synd om man kjører uten på en parkeringsplass eller i 20 km/t på ens private gårdsvei.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
det er snakk om at det å ta på bilbelte bør være en refleksbevegelse og ikke et valg man tar hver gang man setter seg inn.

 

jepp, det er helt klart dette som er hemmeligheten for nølerne, men la det nå være mitt valg.

jeg syns det er litt upassende av bilen min å mase! :)

Lenke til kommentar
Jeg har en Toyota Aygo og den piper også som besatt når man ikke har på bilbeltet.

Den aktiveres ved 10 km/t i timen, og den gir seg etter et par minutter.

I starten er den jo ikke så plagsomt, men når den virkelig bestemmer seg for å mase skjønner jeg jo at pipingen kan bli plagsom.

Trikset jeg skrev ovenfor bør fungere på Aygo også. C1 er tross alt mer eller mindre identisk med Aygo.

Lenke til kommentar

Oppskrift:

 

 

1. Gå til et huggeri

2. Finn en lignende bil som din egen (en totalvraket, ubrukelig en selvfølgelig)

3. Napp ut sikkerhetsbeltet

4. Skjær/klipp over beltet

5. Behold den feste-plugg-saken

6. Kast resten

7. ????

8. Fest pluggen når du ønsker å kjøre uten sikkerhet / PROFIT!

 

isotta%20seat%20belt%20buckle.jpg

 

 

 

Mange taxisjåfører i utlandet som gjør sånn..

 

Enkleste er selvfølgelig å bare ta det på seg på vanlig måte.. :)

Endret av raid2
Lenke til kommentar
heldigvis har ikke min bil beltepåtvinger, hadde den hatt det skulle jeg uansett fått fjernet den. det er ikke opp til bilprodusenten om du skal ha på belte eller ikke..

Det er vel ingen som tvinger deg? Kan vel kjøre med pipingen? Bilen går vel framover selv om du ikke har belte? Hvis du ikke liker sikkerhetsfunksjonene som kommer i nye biler så får du vel kjøpe deg en gammel en. Ingen som tvinger deg til noen ting som helst...

Lenke til kommentar

hvordan i all verden kan du se det på den måten? man kan ikke kjøre med pipingen fordi den overdøver alt og er utrolig irriterende. og hvorfor skulle jeg ville ha en gammel bil? den vil være dårligere på de fleste områder.

 

en bil skal gjøre som du vil.

 

at folk som ikke bruker belte er idioter får være en ting, men det er fremdeles min personlige rett å være dum, så lenge ingen andre skades.

Lenke til kommentar
Jeg har en Toyota Aygo og den piper også som besatt når man ikke har på bilbeltet.

Den aktiveres ved 10 km/t i timen, og den gir seg etter et par minutter.

I starten er den jo ikke så plagsomt, men når den virkelig bestemmer seg for å mase skjønner jeg jo at pipingen kan bli plagsom.

Hvis den gir seg etter et par minutter så har man kjørt mer enn et par meter med bilen og da kan man like godt bare ta på seg beltet.

Lenke til kommentar
at folk som ikke bruker belte er idioter får være en ting, men det er fremdeles min personlige rett å være dum, så lenge ingen andre skades.

Dette blir litt feil. Hvem er det som betaler hvis du kommer i en ulykke og skulle bli lam eller skadet for resten av livet. Jo, skattepengene som vi andre betaler og det medfører også at forsikringselskapet setter opp premien.

Lenke til kommentar

når jeg tenker skader handler det mer om brukne ryggsøyler, dødsfall etc

 

jeg irriterer meg selv over visse ting som skattekronene mine går til, men "sløsing" som går til folks personlige frihet er helt ok for meg. det virker f.eks for meg helt idiotisk å sette fart ned en bratt bakke på ski, men det gjør meg ingenting om statskassa tømmes litt hvis du tryner og skader deg. du fortjener hjelp allikevel, liksom

Lenke til kommentar
Jeg har en Toyota Aygo og den piper også som besatt når man ikke har på bilbeltet.

Den aktiveres ved 10 km/t i timen, og den gir seg etter et par minutter.

I starten er den jo ikke så plagsomt, men når den virkelig bestemmer seg for å mase skjønner jeg jo at pipingen kan bli plagsom.

Trikset jeg skrev ovenfor bør fungere på Aygo også. C1 er tross alt mer eller mindre identisk med Aygo.

 

Jeg forsøkte og det fungerte!

Jeg bruker bilbelte slavisk, men det er fint å være kvitt den irriterende pipingen når man bare kjører rundt på småveiene rundt gården.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...