Gå til innhold

Norsk Freak Forum banner og sletter over en lav sko


tubaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sånn at man på nFF får en admin/moderator som passer på deg?

 

det står jo ikke noe om dette i reglene etter hva jeg har lest...

 

Noen som il hjelpe meg å skjønne dette og fortelle om evt nFF erfaringer?:)

 

Nei, nFF har ikke moderatorer som passer på hvert enkelt tilfelle, dog i enkelte tilfeller burde det faktisk vært sånn da det er helt utrolig hvor mange idioter som har fådd tilgang på internett nå om dagen..

 

Da har du lest reglene feil, eventuelt tolka dem feil, nFF er ikke veldig glad i "hva synes du om de nye leaka bildene av macbook air/pro" tråder, vi liker å diskutere ting saklig og forholder oss for det meste til fakta.

 

Mine erfaringer med nFF er som følgende, jeg har vært medlem siden januar 2003 og har etterhvert opparbeidet meg ViF status ganske enkelt fordi jeg har bidradd, lest og forstådd reglene, vidre kan jeg si at nFF er en fantastisk plass om man har litt mere omløp i skallen enn en gjennomsnittlig lyktestolpe, noe som tydligvis ikke er normalt blandt netbrukere nå om dagen..

 

 

 

Alle vennene mine er blitt bannet, jeg har selv blitt bannet 3 ganger der. De banner og sletter ting uten noen særlig grunn

 

Det sier mest sansynlig ganske mye om deg og din omgangskrets, desverre.

 

 

Sant nok, toeblast.

I mine øyne virker det ikke umulig at folka bak FF regelrett driter i demokratiske regler og heller velger å kjøre sitt eget løp med hva de liker eller ikke av medlemmer og innlegg?

 

Det stemmer for det meste ganske godt, demokrati er ett unødvendig onde i ett privatdrevent nettsamfunn og derfor kan nso, ivioynar og de andre adminsa sammen med crew-et hos nFF drite elegant i alle og hvermansen og lage sine egne regler å håndheve dem akkurat som de vil, det sagt så "kjenner" jeg store deler av crew medlemmene selv og de er for det meste sunne, elitiske, snille og greie mennesker som offrer store deler av fritiden sin på å holde orden i ett forum som er nedrent av idioter, og jeg elsker dem for det.

 

 

Bottom line is, skal du overleve på freakforum så hold deg til reglene, tolk dem riktig og ikek vær en såkalt søppelnerd.

 

Mvh, ztaale @ norsk FreakForum (en bruker ikke en admin/mod)

Lenke til kommentar
Amatørforum imo.

Gratulerer; du fremstår som en idiot.

Det skal du få lov til å meine, men du har ikkje lyst å utbrodere?

 

Eg tråkka kanskje på ei tå og to med den kommentaren, men meiner det like fullt.

Hehe, du poster en slengbemerkning og så ber du om utdypning når folk svarer med samme mynt? Du er moderasjonsteamet til hardware verdig :)

Lenke til kommentar
Amatørforum imo.

Gratulerer; du fremstår som en idiot.

Det skal du få lov til å meine, men du har ikkje lyst å utbrodere?

 

Eg tråkka kanskje på ei tå og to med den kommentaren, men meiner det like fullt.

Hehe, du poster en slengbemerkning og så ber du om utdypning når folk svarer med samme mynt? Du er moderasjonsteamet til hardware verdig :)

 

Moyner tar fram noko veldig viktig her. Kvifor begrunnar du ikkje kvifor du synest det er eit amatørforum?

Lenke til kommentar
Amatørforum imo.

Gratulerer; du fremstår som en idiot.

Det skal du få lov til å meine, men du har ikkje lyst å utbrodere?

 

Eg tråkka kanskje på ei tå og to med den kommentaren, men meiner det like fullt.

Hehe, du poster en slengbemerkning og så ber du om utdypning når folk svarer med samme mynt? Du er moderasjonsteamet til hardware verdig :)

 

Moyner tar fram noko veldig viktig her. Kvifor begrunnar du ikkje kvifor du synest det er eit amatørforum?

Fordi eg ikkje gidda bruke meir tid på den saken. Eg kalte ingen idiot.

 

@moyner: Så fint.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så er vi jo et amatørforum i ordets korrekte forstand

amatø'r m1 (gj fr fra lat., av amare 'elske') person som driver med vitenskap, kunst, idrett o l uten å ha det som levevei; selvlært person

Vi driver ikke etter kommersielle interesser og vi har derfor råd til å gjøre akkurat som vi vil. Vi setter ikke aktivitet og antallet brukere foran det vi tror er til det beste for brukermassen som helhet og derfor har vi ingen underforumer hvor man kan diskutere "alt mellom himmel og jord" fordi vi ikke har troen på at tråder hvor folk sutrer over kjærlighetslivet sitt, mekker på bilen eller lignende har noen interesse for våre medlemmer. Vi kjenner våre begrensninger og dekker dermed bare de emnene vi har kompetanse til å moderere. Jeg har vært på diskusjon siden det bare hadde tilhørighet til hardware og jeg ser klart forskjellene på en gigant som prøver å dekke alle mulige emner sf.a kommersielle interesser og et forum som drives nettopp fordi vi vil ha et forum som er akkurat slik vi ønsker. At ting er stuerent for mamma og pappa har lite å gjøre med om det er interessant og relevant for samfunnet rundt oss. Og tydeligvis er det interesse for slikt, siden freakforum ender opp med å bli sitert i media langt oftere enn de fleste andre norske nettforum.

 

Det er et fritt land og folk kan være på akkurat de nettstedene de vil. Som alle andre private nettsider ser vi selvsagt vårt snitt til å nekte folk adgang, måtte det være fordi folk ikke retter seg etter forumreglene eller fordi de sender administrasjonen sinte e-poster med "FUCK NFF" som rød tråd. Folk får flere sjanser enn de ofte fortjener, men allikevel: I voksenverdenen må man akseptere at ting får konsekvenser...

 

Hvis det ikke er klart så er jeg selvsagt involvert i driften av nff, men dette er mine meninger som privatperson - et nettsted i seg selv har ikke meninger, det må brukerne stille opp med.

Endret av moyner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk kan ta det i hodet sitt at de får en egen moderator som passer på en, litt som i en fadderordning, kan jeg ikke begripe.

 

Pr. idag er det 21 i gruppen av moderatorer, administratorer og crew. Og for litt siden rundet nFF 40.000 medlemmer.

 

Hvordan skal dette gå opp?

 

Det er flott at forumet holder en så streng linje, det gjør det mye mer behagelig å lese det. Annet forum; andre skikker.

 

Det mange heller ikke ser ut til å begripe er at nso nårsomhelst kan rive ut harddisken og hive den i elva. Han ville vært i sin fulle rett til å gjøre det.

 

Ser at denne tråden ligger under "Nett-tjenester", og det burde forklare mer enn nok. "Tjeneste", ikke "rett".

Lenke til kommentar
... zip ...

Det mange heller ikke ser ut til å begripe er at nso nårsomhelst kan rive ut harddisken og hive den i elva. Han ville vært i sin fulle rett til å gjøre det.

 

Ser at denne tråden ligger under "Nett-tjenester", og det burde forklare mer enn nok. "Tjeneste", ikke "rett".

Det mange heller ikke ser ut til å begripe er at Edda Media nårsomhelst kan rive ut harddisken og hive den i elva. De ville vært i sin fulle rett til å gjøre det.

 

...

 

Håper du ser likheten i de to utsagnene.

 

Hw er faktisk i akkurat samme situasjon. Men her er det vel mer pengene som styrer politikken :-)

Endret av spetznaz
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det mange heller ikke ser ut til å begripe er at Edda Media nårsomhelst kan rive ut harddisken og hive den i elva. De ville vært i sin fulle rett til å gjøre det.
Såklart
Håper du ser likheten i de to utsagnene.
Eh, ja? Siden de er ~identiske..
Hw er faktisk i akkurat samme situasjon. Men her er det vel mer pengene som styrer politikken :-)
Heh, nettopp. Problemet er abstinensene man får når nFF er nede en ekstremt sjelden gang.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hatt mye problemer med nFF.

Dem sletter tråder og inlegg kontinuerlig, uten mening i det heletatt, annerhver tråd man klikker på er slettet, noe som jeg ihverfal syns tyder på at noe er alvorlig galt, nFF er det verst modererte forumet jeg noen gang har vert på, jeg har i mine tidligere dager blitt kastet ut fra mange forum, blandt annet dette, men på de fleste forum mer eller mindre fortjent, på nFF har annerhver post blitt slettet, selv om det er 100% relatert til topic.

Ikke nokk med det, på IRC-en dems er det personangrep av verste sort.

 

nFF er et søppelforum, konseptet er bra, gjennomføringen elendig.

Kan vel ha noe med at Brukerne stort sett er narkomane og kriminelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde hengt på nFF i en periode på 2-3 år for cirka 3 år siden. Opplevde at mange diskusjoner, som kunne være både saklige og relevante, ble slettet fordi admins/mods f.eks. stemplet dem som flamebaits osv. Sa meg uenig i VELDIG mye av hva som ble gjort og flyttet derfor til diskusjon.no, et fint sted hvor meninger ikke underordnes admins/modsa's. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei.

 

Siden jeg nå er blitt bannet fra nFF (norsk Freak forum) for endte gang vil jeg gjerne si min mening om det:)

 

JEg legger ut poster om teknologiske ting, folks meninger, datamaskiner og evt spørsmål jeg har og jeg opplever at alt, eller stort sett alt, blir slettet.

 

Derfor lurer jeg på om noen av dere som er medlemmer her har opplevd det samme med nFF? Erfaringer?

 

Så har jeg noen spørsmål også... Er det sånn at man på nFF får en admin/moderator som passer på deg? fordi hver gang jeg blir banna får jeg en mail fra ebn nynorskdude som tydlighvis har noe imot meg. Uansett hvaa jeg skriver så blir poster og tråder slettet. Jeg la bla. annet ut et emne om macbook mini som ble slettet og så la jeg ut et emne om hva folk mente om sletting av poster og evt. erfaringer. disse la jeg da ut idag og jeg ble etter å ha lagt ut disse 2 ganger på rad bannet. Jeg ser ikke hva som er galt i å spørre om hva folk har lest og mener om macbook mini. ser dere noe galt i dette? det står jo ikke noe om dette i reglene etter hva jeg har lest...

 

Noen som il hjelpe meg å skjønne dette og fortelle om evt nFF erfaringer?:)

 

 

takk:)

 

Jeg har samme oppfatning. Jeg har ikke vært mye innpå Freak Forum, men tenkte å prøve det. Uansett hva jeg skrev så ble det slettet. Folk snakker jo om hvordan man lager bomber og røyker hasj osv, men mine harmløse innlegg ble altså slettet. Jeg satte en av moderatorene litt på plass fordi han/henne slettet alt jeg skrev og etter det blir alt slettet.

 

Jeg er i mot slik kommunist holdning som det er på Freak Forum. Man må følge LOVER og REGLER og ikke si imot toppene, fordi da vil KGB moderatorene ta deg. Selvom man har makt skal man ikke misbruke den.

 

Jeg synes hw.no er et bra forum. Her får man svar på det man lurer på. Jeg har spurt om mye på Freak Forum, men det meste blir slettet uten grunn. Det virker som også de fleste andre har samme oppfatning, demokratiet seirer! Freak Forum kan ikke holde på slik lenge uten at folk forsvinner.

 

Jeg skal ikke bruke Freak Forum mer. Jeg er for Frihet, slik det er på hw.no. Freak Forum drives ikke på frihetens premisser.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg har samme oppfatning. Jeg har ikke vært mye innpå Freak Forum, men tenkte å prøve det. Uansett hva jeg skrev så ble det slettet. Folk snakker jo om hvordan man lager bomber og røyker hasj osv, men mine harmløse innlegg ble altså slettet. Jeg satte en av moderatorene litt på plass fordi han/henne slettet alt jeg skrev og etter det blir alt slettet.

Vel, ting på nFF slettes fordi man enten ikke har lest reglene, glemt å søke først(vi finner ingen vits i 100 like tråder) eller fordi det ikke har noe på/med nettstedet å gjøre. nFF er ikke et nettsted for alt eller alle.

 

Jeg er i mot slik kommunist holdning som det er på Freak Forum. Man må følge LOVER og REGLER og ikke si imot toppene, fordi da vil KGB moderatorene ta deg. Selvom man har makt skal man ikke misbruke den.
Den personen som er på den motsatte siden av moderatorenes makt vil bestandig mene at det er maktbruk som er brukt mot dem. Uansett hvor hardt eller mykt det er. Du må følge lover og regler på dette forumet også. Og jeg har vært lenger på hw.no enn deg og vet at moderatorene her kan være akkurat like maktbrukende som på andre forum.

 

Jeg synes hw.no er et bra forum. Her får man svar på det man lurer på. Jeg har spurt om mye på Freak Forum, men det meste blir slettet uten grunn. Det virker som også de fleste andre har samme oppfatning, demokratiet seirer! Freak Forum kan ikke holde på slik lenge uten at folk forsvinner.
Når det kommer til sletting, se lenger opp, og når det kommer til hva andre mener... vel, for hver person vi kaster ut eller "driver bort" fra nFF kommer det hundrevis av folk som ikke har noe problem med å følge forholdsvis enkle regler, både nettstedets regler og normale sosiale regler og som er der i årevis uten at de noensinne har noe å klage på. Så hvis man kan legge sammen 2+2 og få 4, burde man også klare å regne seg ut at det er ikke nettstedet det er noe galt med, men heller at ikke alle er helt "kompatible" med nFF.

 

Jeg skal ikke bruke Freak Forum mer. Jeg er for Frihet, slik det er på hw.no. Freak Forum drives ikke på frihetens premisser.
Frihet er en definisjon basert på personen som benytter seg av det sitt tankesett. Med andre ord, frihet vil ikke si det samme for meg som det vil for deg. Du har selvfølgelig friheten til å velge det forumet du selv vil her på verdensveven.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...