Gå til innhold

Norsk Freak Forum banner og sletter over en lav sko


tubaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siterer meg selv fra et tidligere innlegg fra NFF

 

Som du sikkert har fått med deg så er nFF endel strengere enn det en er vandt med på andre forum. Med såpass mange aktive brukere MÅ det, etter min mening, være såpass strengt for at ting skal holde seg pent og ryddig.
Lenke til kommentar

Jeg vet godt, at moderatorene og administratorene av og til sletter av uten grunn. Det virker som om det avhenger av hvor bra dagen til en admin/mod har vært. Har selv opprettet noen tråder der jeg ber om hjelp, eller der jeg starter et saklig emne som man kan diskutere. Men tråden blir slettet uten mål og mening. En gang, så gikk jeg grundig gjennom reglene, jeg søkte opp i forumet om relevante tråder eksisterte, men nei, denne skulle bli unik for nettstedet. Men hva skjedde etter en halvtime? Tråden ble slettet. Det som også irriterer meg, er at vi får ingen grunnlag på hvorfor trådene/postene blir slettet. Dere trenger ikke skrive så mye. Det holder f.eks. med "Les reglene", eller "Søk".

Lenke til kommentar
I mine øyne virker det ikke umulig at folka bak FF regelrett driter i demokratiske regler og heller velger å kjøre sitt eget løp med hva de liker eller ikke av medlemmer og innlegg?

 

Jeg er ikke helt sikker på at du virkelig forstår hva som menes med "demokrati". Jeg er ikke så godt bevandret innen styresett at jeg kan med sikkerhet si hvilken styresform som er den beste modellen, men noe som passer bedre enn demokrati er oligarki - hvor nye moderatorer/administratorer blir tatt opp i makteliten av makteliten selv.

 

Norske nettfora må følge norske lover, men ellers har man som bruker ikke særlig mange rettigheter. Hvis nFF ønsker å bannlyse en bestemt bruker til evig tid, er det ikke så mye man kan gjøre. Man kan ta det opp med en annen moderator eller administrator, men det kan like så godt forverre saken.

Lenke til kommentar
Man kan ta det opp med en annen moderator eller administrator, men det kan like så godt forverre saken.

På nFF er "maktfordelingen" tredelt: Administratorer med all makt, crew med mye makt og moderatorer som er "spesialister" innenfor spesifikke felt der vi trenger ekstra hånd- og tankekraft for å moderere diskusjoner, eller fjerne irrelevant materiale. Har man et problem med en moderator, tar man kontakt med administratorer eller crew, har man problemer med crew, er det administratorer man skal snakke med.

 

Redusert: Vi sletter (nesten)bestandig uten å oppgi grunn. Hvorfor? Fordi de vi sletter fra ikke så veldig ofte slår se til ro med noen få ords forklaring, og får de ikke gjenopprettet tråden sin går de til andre å klager. Det har vært en gang i tiden, og da med adskillig mindre medlemmer, der vi faktisk veldig sjelden slettet tråder, men vi stengte de og oppga grunn i tråden. Det lagde så mye bråk for oss som crew og admins, at vi sluttet med det og gikk over til det vi har nå. Det er dog selvfølgelig ingenting i veien for å sende et PM til noen i crew, feks meg og spørre om hvorfor ting ble slettet, stort sett kan vi svare på det. Men når du sier at du lagde en tråd som var helt unik, så får det meg til å tro at det kanskje ikke var så unikt som du trodde, det er bare at alle tidligere tråder om det er slettet.

Lenke til kommentar

Norsk Freakforum er noe helsikes dritt. At noen fortsatt prøver å være der er helt sinnsykt.

 

Meitemark mener at de sletter fordi de må når det er så mange der, men dette forumet har vel fem ganger (om ikke mer?) flere medlemmer og jeg har aldri erfart at tråder blir slettet uten begrunnelse, evt. slettet i det hele tatt. Tror heller det er moderatorene som er sinnsykt useriøse og inhabile.

Endret av Pokey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Inhabile?! Haha, den må du lengre ut på landet med. Er du i det hele tatt klar over hva det ordet betyr? Det er ikke overførbart på noen som helst måte i forhold til emnet som blir diskutert her. Nesten like morsomt som sammenlikningene med demokrati og ytringsfrihet som visse andre her har dratt opp.

 

 

Prins av Jerusalem,

Deezire

Lenke til kommentar

Inhabilitet er når du ikke kan ta en avgjørelse fordi du kan ha en personlig gevinst på avgjørelsen. I en rettsak eller i et demokrati er inhabilitet ofte et problem, men det finnes ikke overførbart i forhold til et nettforum hvor demokrati og ytringsfrihet ikke eksisterer. Det er eiers rett og jeg lurer på hvordan du skulle klart å styre et privat nettforum hvis du og dine moderatorer var inhabile i en hver sammenheng. Skal hente inn lekdommere fra samfunnet?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har også opplevd dette gang på gang. Det er helt klart at de stenger / sletter tråder de selv ikke har noe personlig sans for. Gjerne deltar de selv også aktivt i diskusjonene og gir kvalitetspoeng til innlegg som helt soleklart er trolling. Mine innlegg som ikke var personangrep har blitt slettet, og jeg har blitt utestengt, mens trolling som blir rapportert blir.

 

Nei nFF er et diktatur, der moderatorer rotter seg sammen med meddebattanter og ødelegger premissene for en balansert diskusjon.

 

Jeg prøvde å spørre om hvorfor tråder ble stengt uten grunn, og uten noe tegn til regelbrudd, men da ble SPØRSMÅLET mitt om dette slettet... Det går ikke an å uttrykke seg der på en måte som ikke interesserer dem.

 

Eksmpler på tråder som har blitt stengt uten grunn:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=174514

http://freak.no/forum/showthread.php?t=173484

http://freak.no/forum/showthread.php?t=168731

 

Legg merke til at moderatorene slipper opp for argumenter, og dermed lukkes tråden... how convinient.

 

Eksempler på trollinger som har blitt rapportert,men ikke slettet:

http://freak.no/forum/showpost.php?p=1940269&postcount=55

Legg merke til her, at moderatoren "slashdot" har gitt denne posten kvalitetspoeng... Det sier jo litt...

 

http://freak.no/forum/showpost.php?p=1938991&postcount=258 - her er en annen som ble rapportert.

 

Kort sagt: Norsk Freak Forum - for "freaks" med korrekte meninger! Vet ikke hvor "freak" man kan være hvis man ikke får lov til å ytre seg :p

Endret av JohnGalt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En annen mening kan selvsagt være at forumet ikke tolererer en invasjon av Onar Åms hjernevaskede disipler som ikke hører på argumenter, sporer av diskusjoner, og mer enn gjerne kaller hele Norges befolkning for hjernevaskede fascister fordi de ikke har samme politiske synspunkter :p

Lenke til kommentar

En annen mening kan selvsagt være at forumet ikke tolererer en invasjon av Onar Åms hjernevaskede disipler som ikke hører på argumenter, sporer av diskusjoner, og mer enn gjerne kaller hele Norges befolkning for hjernevaskede fascister fordi de ikke har samme politiske synspunkter :p

 

Ja, det er veldig intolerante ovenfor andre meninger som sagt. Det er jo en aldri så liten innrømmelse at argumentasjonen deres ender i en klubbe. Objektivitet er det svake manns våpen :)

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar

Til skrekk og advarsel!

 

Du har blitt utestengt fra nettstedet med følgende grunn:

Når ting blir sletta er det et hint om at det er uønska. Det er ikkje for at du skal få gleda av å poste det igjen.

 

Utestengelsen vil fjernes: 7. januar 2011, 00:00

 

De liker meg rett og slett ikke.

 

Det jeg skrev var:

haha' date=' har du lest teksten?[/quote']

Jeg har lest teksten. Har du ?

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...