Gå til innhold

Norsk Freak Forum banner og sletter over en lav sko


tubaen

Anbefalte innlegg

Det var en grunn til at jeg konverterte til HW

 

Delvis endring av interresser, men samtidig likte jeg absolutt ikke nFF sine forumer.

At det er mods fra nFF og tydligvis meget hardcore brukere her hjelper ikke helt på denne diskusjonen,

blir som å snakke med enkelte applefanboys, de bare benekter fakta direkte.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moynar,

 

Han siterte meg bare på denne isolert sett, og da var det naturlig å svare på denne. Det er merkelig å bare plutselig slette det 2 min etter min post. Da tror jeg seff det ikke ble posta, eller at det er noe galt, og da poster jeg det følgelig igjen. Jeg synes ikke at "innlegget er uønska" er grunn nok. Når det ikke er noe argument bak det, så er det bare folk som ikke "tåler trynet" mitt. Og da synes jeg de kan være ærlige og si det. Når jeg er bannet derfra, så har jeg ingen mulighet til å si fra via PM eller noe... Suger!

 

Jeg håper så mange som mulig leser denne tråden slik at man er forsiktig med å starte medlemsskap hos freak.no!!! :ohmy:

Endret av JohnGalt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er merkelig å bare plutselig slette det 2 min etter min post. Da tror jeg seff det ikke ble posta, eller at det er noe galt, og da poster jeg det følgelig igjen.
Jeg forstår tankegangen din, men sett deg i situasjonen til den som slettet. Skal vedkommende legge inn en kunstpause eller noe? Slik at du skal få se at "heisann! Det ble jo postet jo!"? Poster man på nFF ser man med én gang at man har postet det. Om du fortsatt er usikker kan du laste siste side av tråden igjen, for å forsikre deg om det.
Jeg synes ikke at "innlegget er uønska" er grunn nok.
La oss si at nFF er en nattklubb med dresskode. Slipstvang for eksempel. Innlegget ditt kommer valsende inn i bare badebukse. Det er uønsket, og blir fjernet. Tadaa.
Når det ikke er noe argument bak det,
Igjen forstår jeg situasjonen din. Har du lest denne tråden? Volumet tulletråder og -poster er såpass svært at det blir en umulighet å skrive til alskens brukere om hvorfor tråder, eller tom. innlegg ble slettet. De aller fleste skjønner det selv, og vet at en tilsvarende post i en annen tråd ikke ble slettet. Men de klager ikke, fordi de vet at mods, crew og admins har uhorvelig mye å gjøre.

 

så er det bare folk som ikke "tåler trynet" mitt. Og da synes jeg de kan være ærlige og si det.
Dette tviler jeg veldig på. Nå har jeg ikke lest tråden eller trådene dine, men etter å ha skummet gjennom Moynar sine svar til deg i denne tråden forstår jeg at du ble midlertidig utestengt. Kan det være at du ikke besvarte kritikk andre brukere hadde til det du skrev, men bare kjørte på?

 

Når jeg er bannet derfra, så har jeg ingen mulighet til å si fra via PM eller noe... Suger!
freak.no -> Kontakt oss -> [email protected]

 

Har du mistet muligheten til å bruke e-post etter at du ble midlertidig utestengt fra et nettsted?

Lenke til kommentar
Jeg forstår tankegangen din, men sett deg i situasjonen til den som slettet. Skal vedkommende legge inn en kunstpause eller noe? Slik at du skal få se at "heisann! Det ble jo postet jo!"? Poster man på nFF ser man med én gang at man har postet det. Om du fortsatt er usikker kan du laste siste side av tråden igjen, for å forsikre deg om det.

Vedkommende forventes å faktisk dømme etter sine egne forumregler spesifisert på forumet, jeg så aldri noe slikt brudd.

 

 

La oss si at nFF er en nattklubb med dresskode. Slipstvang for eksempel. Innlegget ditt kommer valsende inn i bare badebukse. Det er uønsket, og blir fjernet. Tadaa.

Ja, men "dresskoden" ble ikke brutt. Nattklubber som hadde helt tilfeldig kasta ut folk som oppførte seg i henhold til reglene får også dårlig rykte, det samme som nFF får nå (forhåpentligvis). Hadde det vært helt psykotiske regler så hadde jeg seff aldri giddet å diskutere der. Jeg har jo fort innsett nå at reglene egentlig ikke gjelder.

 

Igjen forstår jeg situasjonen din. Har du lest denne tråden? Volumet tulletråder og -poster er såpass svært at det blir en umulighet å skrive til alskens brukere om hvorfor tråder, eller tom. innlegg ble slettet. De aller fleste skjønner det selv, og vet at en tilsvarende post i en annen tråd ikke ble slettet. Men de klager ikke, fordi de vet at mods, crew og admins har uhorvelig mye å gjøre.

De har iallefall veldig god tid til å diskutere selv, hvis man ser seg litt rundt på forumet, så da burde de heller prioritere det istedenfor å kaste ut folk pga. trynefaktor og følelse, utenom å oppgi grunn..

 

Dette tviler jeg veldig på. Nå har jeg ikke lest tråden eller trådene dine, men etter å ha skummet gjennom Moynar sine svar til deg i denne tråden forstår jeg at du ble midlertidig utestengt. Kan det være at du ikke besvarte kritikk andre brukere hadde til det du skrev, men bare kjørte på?

 

Hvor har jeg kjørt på? Du burde lese mine poster i denne tråden på nytt isåfall. Jeg har vist til eksempler, f.eks denne. Flere moderatorer bruker rikelig med tid på å delta i diskusjoner de selv modererer, og gir kvalitetspoeng disse innleggene. Det sier litt. Jeg har dessverre ikke backup av innleggene mine som har blitt slettet, men det har jo blitt noen... Hvis du fortsatt tviler på at de holder på sånn, så tviler jeg på at du enten har diskutert noe særligpå nFF, eller så har du ikke tråkket dem på tærne ideolgisk sett.

 

freak.no -> Kontakt oss -> [email protected]

 

Har du mistet muligheten til å bruke e-post etter at du ble midlertidig utestengt fra et nettsted?

 

Ja, hele siden er stengt inkl. forsiden når man er utestengt. Er det i det heletatt noe poeng i å prøve og diskuetere med dem anyway etter alt jeg har vist?

Lenke til kommentar
Vedkommende forventes å faktisk dømme etter sine egne forumregler spesifisert på forumet, jeg så aldri noe slikt brudd.
Brukeren din ble opprettet i desember 2010. Av de som kan ha bannet deg har samtlige hatt bruker siden 2005 eller før.

 

Igjen forstår jeg situasjonen din. Har du lest denne tråden? Volumet tulletråder og -poster er såpass svært at det blir en umulighet å skrive til alskens brukere om hvorfor tråder, eller tom. innlegg ble slettet. De aller fleste skjønner det selv, og vet at en tilsvarende post i en annen tråd ikke ble slettet. Men de klager ikke, fordi de vet at mods, crew og admins har uhorvelig mye å gjøre.
De har iallefall veldig god tid til å diskutere selv, hvis man ser seg litt rundt på forumet, så da burde de heller prioritere det istedenfor å kaste ut folk pga. trynefaktor og følelse, utenom å oppgi grunn..
Hva de burde og ikke burde er absolutt ikke opp til deg, meg, eller andre brukere. Det at modereringen der er strengere enn her på bruket holder kvaliteten oppe.

 

Dette tviler jeg veldig på. Nå har jeg ikke lest tråden eller trådene dine' date=' men etter å ha skummet gjennom Moynar sine svar til deg i denne tråden forstår jeg at du ble midlertidig utestengt. Kan det være at du ikke besvarte kritikk andre brukere hadde til det du skrev, men bare kjørte på?[/quote']

 

Hvor har jeg kjørt på? Du burde lese mine poster i denne tråden på nytt isåfall. Jeg har vist til eksempler, f.eks denne. Flere moderatorer bruker rikelig med tid på å delta i diskusjoner de selv modererer, og gir kvalitetspoeng disse innleggene. Det sier litt. Jeg har dessverre ikke backup av innleggene mine som har blitt slettet, men det har jo blitt noen...

Provo sitt innlegg ser ut til å oppsummere det du sier i førsteposten i tråden du lenker til. Du utvider definisjonen til fascisme slik at den gjelder for Norge.

 

Og når vi snakker om fascisme; nFF er fascistisk. Etter denne lettfattelige definisjonen (første avsnitt). Det er nFF sin fulle rett å være slik, da det er et privat forum. nFF har heller ingen interesse av å øke medlemstallet sitt, og dermed vil det ikke bli noen bil- offtopic- babe- torrent- eller kjeftefora der. Diskusjon.no eies av Edda media, som ønsker å tjene penger. Hence: Dess flere reklamevisninger, dess bedre.

 

Hvis du fortsatt tviler på at de holder på sånn, så tviler jeg på at du enten har diskutert noe særligpå nFF
2006
eller så har du ikke tråkket dem på tærne ideolgisk sett.
Hvilken ideologi snakker du om? Den ~fascistiske holdningen? Vel, når jeg registrerte meg leste jeg reglementet, da jeg skulle si meg enig i dette (noe du, og alle andre som har registrert seg gjorde). Jeg respekterte reglementet, og laget ikke tråder som denne.

 

Ja, hele siden er stengt inkl. forsiden når man er utestengt. Er det i det heletatt noe poeng i å prøve og diskuetere med dem anyway etter alt jeg har vist?
Blir du utestengt fra nFF kommer utestengelsesbeskjeden din opp. Nederst på siden finner du i tillegg lenker som "Kontakt oss".

 

Men nei, det har sannsynligvis ingen vits i å prøve å få nFF til å endre seg slik at du føler deg bedre der. Lykke til med medlemsskapet ditt her.

Lenke til kommentar
Lykke til med medlemsskapet ditt her

 

Jeg tror han kommer til å klare seg fint her.

 

Etter det jeg har lest virker nFF som en lekeplass for umodne moderatorer.

Hadde jeg skrevet dette på nFF forum ville tråden blitt stengt og jeg hadde blitt bannet.

 

Hadde jeg skrevet dette her på diskusjon.no OM diskusjon sine moderatorer ville de ikke brydd seg, jeg har bare ytret min mening, kanskje en moderator ville spurt videre om hva det er som gjør at jeg evt. har en slik oppfatning.

 

My point of view.

Endret av Solsviken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt jeg skriver er etter kunnskap og inntrykk jeg har fått etter snart fem år på nFF

Lykke til med medlemsskapet ditt her

 

Jeg tror han kommer til å klare seg fint her.

Det tror jeg også, utsagnet mitt var oppriktig ment.
Etter det jeg har lest virker nFF som en lekeplass for umodne moderatorer.
Nei. Annet reglement' date=' andre vaner.

 

De aller fleste vet ikke hvor mye søppel som kommer inn på forumet hver dag. Jeg har sett screenshot, og lest beskrivelser.

 

Hva foreslår du at de gjør?

 

Administratorer, Crew og moderatorer bruker mer tid?

Dette er fritiden deres

 

Man betaler dem?

Står ikke i stil med hvordan nFF vil gjøre ting. Et privat og ikke-kommersielt forum.

 

OK, flere moderatorer da?

Crew og moderatorer oppstår ikke fordi det er behov for det, men fordi vedkommende virker som noen som kunne gjort en knallgod jobb. Ville mengden tulleinnlegg økt nok ville det nok bli anvendt andre tiltak.

 

Hadde jeg skrevet dette på nFF forum ville tråden blitt stengt og jeg hadde blitt bannet
Tråd. Nuff said. (Eller kanskje ikke, da mange her i gården ser ut til å være utestengt. Vel; medlem (som hadde medlemsskap i to måneder da han opprettet tråden og som ikke er utestengt) laget en tråd hvor han klaget over mangel på tilbakemelding når tråden hans ble slettet. Etter ni sider stengte administrator den med en god forklaring.

 

Dette innlegget oppsummerer manges mening veldig godt. Særlig den siste setningen.

 

Ja, modereringen er ikke synlig, i motsetning til diskusjon.no, hvor jeg stadig ser at moderatorer ser seg nødt til å skrive innlegg som "Mange useriøse innlegg har blitt slettet". Dette skjer sjeldent på nFF, og det er jeg glad for.

 

Jeg henviser videre til regel 12, og sier videre til folk som ikke liker seg på nFF; OK, så STHÅKDU.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brukeren din ble opprettet i desember 2010. Av de som kan ha bannet deg har samtlige hatt bruker siden 2005 eller før.

 

So? Burde ikke reglene gjelde på forumet for det om?

 

Provo sitt innlegg ser ut til å oppsummere det du sier i førsteposten i tråden du lenker til. Du utvider definisjonen til fascisme slik at den gjelder for Norge.

 

Provo sitt innlegg var bare trolling. Man må være hjernedød for å ikke skjønne dette. hvis du vil diskutere fascisme, så kan du diskutere det på frea... oh snap tråden er visst stengt! Du er velkommen til å åpne en ny en der. :)

 

Og når vi snakker om fascisme; nFF er fascistisk. Etter denne lettfattelige definisjonen (første avsnitt). Det er nFF sin fulle rett å være slik, da det er et privat forum. nFF har heller ingen interesse av å øke medlemstallet sitt, og dermed vil det ikke bli noen bil- offtopic- babe- torrent- eller kjeftefora der. Diskusjon.no eies av Edda media, som ønsker å tjene penger. Hence: Dess flere reklamevisninger, dess bedre.

 

Delvis riktig. De er ikke fascistiske som forum i seg selv, men det er deres forum og deres eiendom, og da kan de gjøre hva de vil med dette. DET er jeg enig i. Men når de til stadg bruker forumet til å rotte seg sammen med meningsfeller, og slette / banne andre som er uenige, så er jeg fritt til å diskutere dette andre steder. :)

Man inngår en slags kontrakt når man går inn på et forum. Hvis reglene er at man kan bli hivd ut helt randomly, så godtar man det hvis man lager bruker. Hvis forumet i seg selv går mot sine egne regler som man inngikk kontrakt på, så er det vel kontraktsbrudd ikke sant? Det er fortsatt ikke fascisme, men det er en veldig veldig mild form for vold (kontraktsbrudd). Det er jo ikke akkurat en skikkelig formell kontrakt da, men du ser vel poenget :)

 

Hvilken ideologi snakker du om? Den ~fascistiske holdningen? Vel, når jeg registrerte meg leste jeg reglementet, da jeg skulle si meg enig i dette (noe du, og alle andre som har registrert seg gjorde). Jeg respekterte reglementet, og laget ikke tråder som denne.

 

Ja, de er tilhengere av sosialisme i forskjellig grad, med fascisme som virkemiddel. Det er bare å lese gjennom trådene. :) Men som sagt så kan du jo alltids forsøke å diskutere dette med dem. Lykke til med den haha.

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar
Brukeren din ble opprettet i desember 2010. Av de som kan ha bannet deg har samtlige hatt bruker siden 2005 eller før.

 

So? Burde ikke reglene gjelde på forumet for det om?

Jo, men det at du har hatt bruker i en knapp måned, i motsetning til alle i crew som har hatt sin bruker i over fem år, bør være en indikator på hvem som kjenner til regelverk og praksis best (:

 

Og når vi snakker om fascisme; nFF er fascistisk. Etter denne lettfattelige definisjonen (første avsnitt). Det er nFF sin fulle rett å være slik' date=' da det er et privat forum. nFF har heller ingen interesse av å øke medlemstallet sitt, og dermed vil det ikke bli noen bil- offtopic- babe- torrent- eller kjeftefora der. Diskusjon.no eies av Edda media, som ønsker å tjene penger. Hence: Dess flere reklamevisninger, dess bedre.[/quote']

 

Delvis riktig. De er ikke fascistiske som forum i seg selv, men det er deres forum og deres eiendom, og da kan de gjøre hva de vil med dette. DET er jeg enig i. Men når de til stadg bruker forumet til å rotte seg sammen med meningsfeller, og slette / banne andre som er uenige, så er jeg fritt til å diskutere dette andre steder. :)

Det at crew rotter seg sammen med meningsfeller er din oppfatning av tilstanden, imens min er en helt annen.

 

Du står såklart helt fritt til å diskutere synspunktene dine andre steder (:

 

Man inngår en slags kontrakt når man går inn på et forum. Hvis reglene er at man kan bli hivd ut helt randomly' date=' så godtar man det hvis man lager bruker. Hvis forumet i seg selv går mot sine egne regler som man inngikk kontrakt på, så er det vel kontraktsbrudd ikke sant? Det er fortsatt ikke fascisme, men det er en veldig veldig mild form for vold (kontraktsbrudd). Det er jo ikke akkurat en skikkelig formell kontrakt da, men du ser vel poenget :)[/quote']

Man blir ikke hivd ut sånn på tilfeldigen. Å bruke dette ordet har kanskje blitt mer akseptert på folkemunne i senere tid, men det er såvisst ikke tilfeldig (jfr. folk som hevder at evolusjonister tror at mennesket oppstod ved en tilfeldighet).

 

Jeg tror nok regel #9 har blitt brukt en del, og at folk dermed føler de har blitt urettmessig behandlet:

Bruk sunn fornuft

Administrasjonen reserverer seg retten til å slette innlegg selv om de ikke eksplisitt bryter med noen av disse reglene. Bruk sunn fornuft.

 

Hvilken ideologi snakker du om? Den ~fascistiske holdningen? Vel' date=' når jeg registrerte meg leste jeg reglementet, da jeg skulle si meg enig i dette (noe du, og alle andre som har registrert seg gjorde). Jeg respekterte reglementet, og laget ikke tråder som denne.

 

Ja, de er tilhengere av sosialisme i forskjellig grad, med fascisme som virkemiddel. Det er bare å lese gjennom trådene. :) Men som sagt så kan du jo alltids forsøke å diskutere dette med dem. Lykke til med den haha.

Jeg har såvisst ingen planer å diskutere det med dem, eller tom. prøve å overbevise noen om at praksisen bør forandres, da jeg liker den veldig godt.

 

Jeg tror uansett ikke vi har noe mer å tilføye din situasjon i denne saken (:

Lenke til kommentar
Jo, men det at du har hatt bruker i en knapp måned, i motsetning til alle i crew som har hatt sin bruker i over fem år, bør være en indikator på hvem som kjenner til regelverk og praksis best (:

 

Da burde de oppdatere forumreglene etter hvordan de i praksis oppfører seg :p For dette ligner ikke grisen! :)

 

Det at crew rotter seg sammen med meningsfeller er din oppfatning av tilstanden, imens min er en helt annen.

 

Du står såklart helt fritt til å diskutere synspunktene dine andre steder (:

 

Jepp, begeret nærmer seg fullt nå, men jeg skal iherdig ta vare på postene mine heretter, og legge dem opp på egen nettside til skrekk og advarsel. :)

 

Man blir ikke hivd ut sånn på tilfeldigen. Å bruke dette ordet har kanskje blitt mer akseptert på folkemunne i senere tid, men det er såvisst ikke tilfeldig (jfr. folk som hevder at evolusjonister tror at mennesket oppstod ved en tilfeldighet).

 

Nuvel. Fascisme er en velkjent politisk betegnelse. Det er jo ikke særlig demokratisk å kneble meningsmostandere mot å uttrykke seg. Hvordan i all verden kan man stille i forsvar hvis de på forumet forbyr en å uttrykke seg mot overgrep, når ordene for å beskrive overgrep er bannlyst?

 

Jeg tror nok regel #9 har blitt brukt en del, og at folk dermed føler de har blitt urettmessig behandlet:
Bruk sunn fornuft

Administrasjonen reserverer seg retten til å slette innlegg selv om de ikke eksplisitt bryter med noen av disse reglene. Bruk sunn fornuft.

 

AHA! Ja' date=' der har du det. De har altså en helt annen oppfatning av "sunn fornuft" enn i virkeligheten, som er ekte sunn fornuft. Fornuft = reason. Det viste de ganske tydelig i innlegget "objektiv moral".

 

Jeg har såvisst ingen planer å diskutere det med dem, eller tom. prøve å overbevise noen om at praksisen bør forandres, da jeg liker den veldig godt.

 

Jeg tror uansett ikke vi har noe mer å tilføye din situasjon i denne saken (:

Ja tror det er rimelig pointless å diskutere forumregler med dem.

 

Siste kommentar:

At de stenger trådene når det blir ubehagelig for dem er en aldri så liten innrømmelse. :) De erkjenner at de har tapt debatten, og når de selv går lei så stenger de den bare. Da slipper de jo å forholde seg til den ubehagelige sannheten. Heldigvis kan tråden lenkes til for referanser selv om den synker og forsvinner fra førstesiden :)

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar

Ja, Norsk Freakforum er noe dritt, rett og slett. Jeg skrev en lang post om kreft som jeg sikkert brukte nærmest 45 minutter på, og den ble slettet fem minutter etterpå. Jeg tok opp mange viktige temaer som kunne diskuteres rundt kreft og alt, og brøt på ingen måte noen regler. Ingen grunn ble oppgitt eller noe. Et forum styrt av en gjeng med smågutter som føler seg maktesløse i dagliglivet.

Endret av FredrikH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå nylig ble jeg utestengt som brukeren "Hybelkanin1" fordi jeg endret signaturen min til et sitat jeg hadde sett fra en annen bruker på nFF (Jeg tipper de slettet innlegget også), sitatet var:

"F... ta modsa på nFF! F....tryner hele gjengen!".

 

Utestengelsesgrunnen var:

"Ettersom du mener vi er f....tryner, kan du finne deg et annet forum å forsøple"..

 

Om de skal tro at signaturen ikke var et sitat, og heller en direkte ytring mot dem, får være deres problem. Jeg vet hva jeg har bidratt med på forumet gjennom min fartstid siden 2003, så nå mister de bare noen innlegg som helt garantert hadde hjulpet noen, for jeg har sett eksempler der kun jeg visste svaret og lignede situasjoner. :)

 

Kan forøvrig nevne at Lucifer92 ble utestengt med grunn:

"For laber kvalitet"

 

Hva f... skal egentlig DET bety? Som jeg så gjennom min fartstid på nFF, har han hjulpet flere personer, og hatt innlegg med mening. Det de tenker er dårlig, er grammatikken hans tenker jeg, men det kan vel ikke han noe for heller?! Ser forresten like dårlig grammatikk flere steder på nFF også, skal vi stenge ute dem også?!

 

Vel, freakforum suger i utgangspunktet, og det at de har stengt brukeren min ute hindrer meg IKKE. Jeg vil lese på freakforum og prøve å bidra litt, selv om jeg egentlig kvier meg til å være på et forum som suger.

 

Skål da, jeg tror jeg bøtter nedpå med hostesaft.

 

EDIT:

Ja, Norsk Freakforum er noe dritt, rett og slett. Jeg skrev en lang post om kreft som jeg sikkert brukte nærmest 45 minutter på, og den ble slettet fem minutter etterpå. Jeg tok opp mange viktige temaer som kunne diskuteres rundt kreft og alt, og brøt på ingen måte noen regler. Ingen grunn ble oppgitt eller noe. Et forum styrt av en gjeng med smågutter som føler seg maktesløse i dagliglivet.

 

Ja, jeg så tråden. Forstår virkelig ikke hvorfor de slettet den.

Endret av Hybelkanin1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, Norsk Freakforum er noe dritt, rett og slett. Jeg skrev en lang post om kreft som jeg sikkert brukte nærmest 45 minutter på, og den ble slettet fem minutter etterpå. Jeg tok opp mange viktige temaer som kunne diskuteres rundt kreft og alt, og brøt på ingen måte noen regler. Ingen grunn ble oppgitt eller noe. Et forum styrt av en gjeng med smågutter som føler seg maktesløse i dagliglivet.

Når du skriver en så lang post, er det ikke da en god idé å lagre den i et dokument i fall slikt skjer, evt. browseren henger seg / maskina får bsod / andre ting som kan skje ...

Lenke til kommentar

Det første det advares mot i reglementet (som alle dere som har/har hatt bruker der har sagt dere enige i) er "Forumet har en streng linje i forhold til regelbrudd, og virkemidler vil kanskje bli fortere tatt i bruk enn du er vant til på andre tilsvarende nettsteder."

 

Det ville vært mye lettere å være mer slepphendt med reglene, og hørt på alle og enhver som spurte om de kan få eget bok- katte- offtopic- og lekeforum. Kanskje er dette en tilnærming til hvordan det er på diskusjon.no, eid av kommersielle interesser.

 

Men akkurat det som gjør nFF så attraktivt for mange er at det ikke er slik.

 

"Maybe these people don't live in our country because they prefer their own?"

Kjent og nylig opphav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...