Gå til innhold

Aprilfest 2009 - Trondster - 50mm hei Zeiss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere vet å kose dere :)

 

Jeg liker veldig godt "Ro". Man trenger ikke å dra på fjellet for å finne det ;)

 

Forslår løsning #2 når du kommer hjem,og #3 på bildene du allerede har tatt. Noe jeg mistenker deg for å ha gjort allerede.

 

Tom

Takker - ble ganske fornøyd med den selv.. Nesten alltid deilig og fredelig når man

.. (fantastisk tekst!!)

 

#3 kan du jo allerede se jeg har brukt litt av, hvis du sammenligner med spoileren.. ;) Skulle gjerne ha kjørt en #2, men jeg har bare rengjøringsutstyr for linser.. Burde jeg gå til fagmann, eller kan jeg gjøre det selv?

Lenke til kommentar

Problemet*) med å ta blomsterbilder i hagen her nede i Køben er at mange av blomstene er i ferd med å blomstre av...

(Se! Hvitveis i hagen!)

 

Bilde 14. Problemet.

post-71211-1239915399_thumb.jpg

 

ISO 400

f/4

1/125s

 

 

 

*) Vel - det egentlige problemet er å komme hjem til full pollensesong, kikke litt i hagen, få overdose på allergi og deretter være groggy resten av kvelden.. :hrm:

Lenke til kommentar

Langsom dag denne dagen - vondt i hodet og pollen.

Men - likevel fascinert av de danske blomstertrærne - mange trær dekket av nydelige, fargerike blomster. Det hvite i bakgrunnen her er ikke himmelen - det er enda et tre, dekket av hvite blomster! :D

 

Bilde 15. Blomstertre.

post-71211-1240046076_thumb.jpg

 

ISO 100

f/3.2

1/60s

Lenke til kommentar
Langsom dag denne dagen - vondt i hodet og pollen.

Antihistaminer går jeg ut i fra at du har allerede? Hvis ikke så skaff deg tabletter fort som svint. Ikke særlig morsomt med denne plagen, selv om det er aldri så pent ute.

 

"Blomstertre" er på grensen til rotete, men gir allikevel et pent inntrykk med sin fargeprakt.

 

Ikke mye 20mm-fullframe-fortegning på "St. Albans" nei. Staselig tårn da.

 

"Why": Grøss. Neste objekt for "Pimp my car"? Brutalt utilslørt.

Lenke til kommentar

Dang - tenkte meg en tur i Botanisk Have, men kom frem i det de lukket - fillern også. Ting lukker en god del tidligere i Køben. Danmark.

 

Men - til serien (blir det nesten) av blomstrende trær fikk jeg allikevel fanget jeg denne over gjerdet..

 

Bilde 18. Kirsebærtre!

post-71211-1240070963_thumb.jpg

 

ISO 100

f/4

1/320s

 

 

Juhuu! Endelig ajour etter påsken! ;)

Liker gjerne å begrense til 1024 pixler loddrett, men her var det så mange smådetaljer at det ble "fulle" 1280.. ;)

Lenke til kommentar

Takker for gode ord om maskinisten og de andre bildene.. :)

 

Why? Don't ask me why..

Ahem. Nei:

"Why" står utenfor et verksted i lokalmiljøet. En svidd vegg forteller at den har brent der den står, og bilen ved siden av, som er enda mer utbrent, forteller hvor brannen startet.. Tror jeg lar denne detaljen tale for seg. I bakgrunnen er seteryggene.

 

 

Forklarende bonusbilde - Bilde 17b:

post-71211-1240074003_thumb.jpg

ISO 100

f/1.6

1/500s

 

 

..Og ja - liker skarpheten på objektivet - drar ikke så mye i spakene med smart sharpen.. Vel - synes jeg, da. :)

Lenke til kommentar
Antihistaminer går jeg ut i fra at du har allerede? Hvis ikke så skaff deg tabletter fort som svint. Ikke særlig morsomt med denne plagen, selv om det er aldri så pent ute.

Aerius for the win! Den lille, blå pillen har endret livet mitt!

Uhm - det der kom ut litt feil.. :p

 

"Why": Grøss. Neste objekt for "Pimp my car"? Brutalt utilslørt.

Takker - akkurat det som var meningen, overeksponert og det hele.. :)

 

Noen fordeler har det å være sein, fargene er virkelig intense her. Fantastiske kirsebærblmoster mot en intens himmel. Kjenner våren rykker nærmere, fin følelse. Vakkert!

Takker - kom frem til at jeg måtte dokumentere fargene! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...