Gå til innhold

Aprilfest 2009 - carmelita - musikkinspirert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tomsi42: Det har du helt rett i. Jeg har kost meg veldig med dette prosjektet. Det er morsomt, jeg føler meg kreativ og ingenting kan stoppe meg. Det siste stemmer nok ikke, da jeg ikke er i form i dag. Det gjør vondt over alt etter fallet/hoppet i går, og i tillegg sov jeg dårlig. Noe mareritt-greier. Jeg tok tog til Oslo uten penger. Toget stoppet av en eller annen grunn et stykke unna Oslo. Havnet på et hotell med mange kjendiser/kjendisers sønner. Så vet jeg ikke helt hvor jeg havna, men det var ingen god følelse i alle fall. Så jeg tar meg en liten pause fra kreativiteten i dag (men det kommer bilde), og kommer sterkere igjen i morgen. Jeg har planlagt at jeg skal være glad og fornøyd etter en svært vellykket fransktentamen da nemlig. Det er så greit når man kan bestemme sånt.

 

Vultur Gryphus: Takk :)

 

J@cob: Jeg tror vi alle med synet i behold tenkte noe alla det. Selv modellen tenkte det. Takk :)

Angående 14. april. Jeg må si jeg er enig med deg. Jeg vipper litt mer da, og klarer liksom aldri å bestemme meg for om jeg liker det ikke. Om det har med de medfølgende skadene fra "photoshooten" eller ikke, vet jeg ikke. Det er jo en viss sjanse for at bildet ble for ecstacy. Tåkete syn er ikke noe moro.

 

Ingardj: 14. april trengte å få rotert seg litt. Det er ikke helt enkelt å ta bilde av seg selv uten stativ nemlig (men det vet du sikkert selv). Den eneste croppen jeg har gjort er for å få vekk det svarte som da havnet rundt. At det mangler skarphet er bevisst.

Lenke til kommentar

En hel natt med kjendiser? Gudene, det ER virkelig et mareritt. Synd med fallet, regner med at du ikke har bruket noe, men så lenge utløserknappenfingeren er i behold, så går det nok bra. Vellykete franstentamener er som et smil fra en sjarmerende person; de holder deg glade resten av dagen.

 

Du legger i hvert fall listen høyt for morgendagens bilde. Gleder meg :)

Lenke til kommentar

J@cob: Ja, en hel natt. Det verste var at de var mine venners venner, og så var det noe tull med ekser, nye kjærester og i det hele tatt. Noe av det har skjedd i virkeligheten også, så det var jo som å oppleve det opp igjen. Ikke morsomt!

Det er fingeren ved siden av utløserknappen som er skadet, samt hofta. Følte meg som en altfor gammel dame, som egentlig burde ha skiftet den ut, i dag. Du får ikke ha altfor store forhåpninger da. Har mye å gjøre for tiden. Studio i morgen (piano og vokal), og instrument-heldags på fredag. Lurer på når det ender.

 

Pybalto: Takktakk :)

 

 

15. april - og jula varer helt til påske

Jeg og pappa satt og spiste middag da pappa plutselig utbrøt "næmmen. Er det jul nå?". Enhver med beina planta godt ned i jorda vet at jula er over for lengst, men jeg snudde meg da for å se hva det var. Der på veggen hang siste rest av julepynten - to nisser og "god jul". En morsom tilfeldighet, eller var det egentlig det?

 

Da pappa var liten bodde han på en gård oppe i Rissa. Den gården hadde også en sæter, og i førjulstidene et år bestemte han seg for å pynte litt på denne sætra. Han hogde juletre, og fant julepynt. Sætra måtte jo også få det litt julestemning, og det fikk den også. Juletre og alt det som hører til. Det var bare et problem. Pappa glemte av alt dette, og man kan trygt si at folk ble overraska neste gang de dro til sætra. Skituren er jo en selvfølge i påska, og de hadde neppe ventet at de skulle komme til et juletre - totalt ribbet fra alt som heter nåler.

 

Pappa har det nok litt stress etter juletidene, og det merkes på mange måter. Dette var nok en av de.

post-132318-1239820690_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg tror naboene mine tror jeg er gal. Å løpe barbeint over gårdsplassen, for så å legge seg ned med beina opp i en pappeske, er ikke noe en vanlig 17 år gammel nabo ville gjort.

10. april - barefoot

_Tror_ du er gal? Du må enten være gal...eller fotograf. Skikkelig kostelig den der.

 

"12. april - cold water" var et flott bilde rett og slett. Men håper du ikke i alvor vurderer å jumpe uti den råka, man vet aldri med folk som ligger barføtt oppi pappesker.

 

Flott komposisjon også på "13. april - on the road again".

 

"14. april - dont't stop me now" har et ganske nostalgisk preg. Det er nok uskarpheten og de småsyke fargene som gjør det. Jeg liker uansett bildet, og det utstråler ellevill glede. Men etter det jeg forstår var ikke opptaket kun forbundet med glede. Du får satse på at du gror sammen kjapt.

Lenke til kommentar

Jeg må slutte meg til k.n.bs kommentarer. Kjempefan av "Barefoot" og "Cold Water"! De blålige tonene i Cold Water og Don't Stop Me... er superdeilige. Jeg har aldri helt fått det til med D200 - minner om D70-fargene jeg er så glad i.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Dette her var virkelig en artig tråd. De aller fleste bildene er jo veldig bra, men det artigste er jo faktisk å se alt du har gjort for å få det til!

Barefoot som flere har nevnt synes jeg ikke er et veldig wow bilde, men måten du skriver på og at du faktisk gjør det du gjør er med på å bedre bildet flere hakk!

 

Cold water derimot er et knall bilde, men hva med å redigere litt annerledes så du slipper haloen rundt deg og kutte bildet litt på venstrekant så du ikke ser den første steinen? Da hadde bildet virkelig vært nærme perfekt! Likte måten kroppen ser varm ut, mens resten ser iskaldt ut, har du annen fargetemp eller redigerte det somehow så du ser varmere ut?

 

 

Håper du fortsetter på samme måte som hitill i utfordringen, jeg kommer til å følge med! :)

Lenke til kommentar
Så det er det som egentlig skjedde med Karius og Baktus ;)

 

Tom

 

For noen år tilbake så var jeg lei av å ha de i munnen hele tiden, så jeg spytta de ut, forstørret dem med laserstrålen min (fremtidsdings), og hang de opp på veggen. Så ja, det er der de har blitt av.

 

Jeg har kost meg veldig med dette prosjektet.

Det er tydelig, du har en fantastisk overskuddstråd her som det er en fryd å følge! Håper mareritt og vondt'er forsvinner fort.

 

Jeg tror jeg har blitt stum. Tusen takk! Vondter har forsvinni nå (ikke mareritt da), og jeg er tilbake igjen.

 

Jeg tror naboene mine tror jeg er gal. Å løpe barbeint over gårdsplassen, for så å legge seg ned med beina opp i en pappeske, er ikke noe en vanlig 17 år gammel nabo ville gjort.

10. april - barefoot

_Tror_ du er gal? Du må enten være gal...eller fotograf. Skikkelig kostelig den der.

 

"12. april - cold water" var et flott bilde rett og slett. Men håper du ikke i alvor vurderer å jumpe uti den råka, man vet aldri med folk som ligger barføtt oppi pappesker.

 

Flott komposisjon også på "13. april - on the road again".

 

"14. april - dont't stop me now" har et ganske nostalgisk preg. Det er nok uskarpheten og de småsyke fargene som gjør det. Jeg liker uansett bildet, og det utstråler ellevill glede. Men etter det jeg forstår var ikke opptaket kun forbundet med glede. Du får satse på at du gror sammen kjapt.

 

Hehe. De har jo ikke sett det verste ...

Veit du ... jeg klarte bare å holde tåa mi nedi vannet de få sekundene det tok før bildet var tatt. Noe annet ville vært sinnsykt. Jeg er kanskje gal, men ikke sinnsyk. Innen jeg var ferdig med tre eksoneringer var jeg så kald at tærne brant når jeg kom inn i varmen igjen.

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg var ganske lei, kald, og hadde vondt, så det var ikke så veldig morsomt. Menmen ... litt må man ofre. Gidder ikke gi meg bare jeg fårr litt mer vondt enn til vanlig. En gang i tiden kommer jeg nok til å like det. Den ectasy touchen over det hele ble ganske sykt.

 

Jeg må slutte meg til k.n.bs kommentarer. Kjempefan av "Barefoot" og "Cold Water"! De blålige tonene i Cold Water og Don't Stop Me... er superdeilige. Jeg har aldri helt fått det til med D200 - minner om D70-fargene jeg er så glad i.

 

Hehe. Angående fargene så er det bare å gå ut i veldig grått vær. Hvis jeg ikke husker helt feil så tordna det litt på slutten da jeg tok Cold Water.

 

Dette her var virkelig en artig tråd. De aller fleste bildene er jo veldig bra, men det artigste er jo faktisk å se alt du har gjort for å få det til!

Barefoot som flere har nevnt synes jeg ikke er et veldig wow bilde, men måten du skriver på og at du faktisk gjør det du gjør er med på å bedre bildet flere hakk!

 

Cold water derimot er et knall bilde, men hva med å redigere litt annerledes så du slipper haloen rundt deg og kutte bildet litt på venstrekant så du ikke ser den første steinen? Da hadde bildet virkelig vært nærme perfekt! Likte måten kroppen ser varm ut, mens resten ser iskaldt ut, har du annen fargetemp eller redigerte det somehow så du ser varmere ut?

 

 

Håper du fortsetter på samme måte som hitill i utfordringen, jeg kommer til å følge med! :)

 

Jeg tenkte på å croppe vekk den ene steinen, men jeg syntes at jeg kom så veldig langt bort til venstre da. Litt mer enn nødvendig liksom.

Jeg har ikke endret på det nei. Har lysnet bildet litt, og satt opp kontrastene, men ikke noe annet (som jeg husker). Kroppen ser nok varm ut fordi jeg hadde 20 sekunder på å løpe en ganske stor runde fra kamera og innom de andre steinene (det hele er en stor steinrøys, jeg sitter på den ytterste steinen), siden jeg var usikker på hvor mye isen tålte. Det kom tross alt stjerner i isen når jeg gikk.

 

Jeg håper også jeg fortsetter i samme duren. En tur innom dorisk hadde ikke vært dumt heller. Litt spesiell touch over det hele er jo spennende. Eller mixolydisk ... da snakker vi spennende saker.

 

Haha. Glem det siste dere. Når skolen går ut på å dytte flest mulig tonearter inn i hodet ditt, da blir du litt sånn. Kan ikke stoppe ved dur da. Dur, dorisk, frygisk, lydisk, mixolydisk, ren moll, melodisk moll, sigøynermoll, pentaton.

Lenke til kommentar

16. april - between the lines

I dag er jeg inspirert av internett, chatting og MSN. Vi har jo alle hørt om alle farene ved å "levere" seg selv på internett, og til fremmede, men har vi egentlig følt det på kroppen selv? Jeg syns jeg alltid kommer borti folk (eller ... de kommer borti meg) som virker så utrolig koselige. Men er de virkelig det? Som ei 17-årig jente på hele 40 kg er jeg naturlig nok skeptisk. Svært skeptisk. Hva finnes egentlig mellom linjene? Jeg vet ikke, men tør jeg finne det ut?

post-132318-1239901670_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du gir deg ikke så lett. Nok en dag med godt foto og god mosjon for fotografen. Veldig fin bruk av linjer, samtidig som du har en skøyeraktig touch. Nesten dualistisk, der man ikke er sikker på om det skal tolkes dystert eller humoristisk.

 

Hehe. Man kan jo ikke det. Hvis det er det du mener, så fikk jeg jo formidlet ting ganske bra.

 

17. april - living on a prayer

Denne sitter djupt. Noen ganger går alt bare så skeis at man er pent nødt til å be litt, og håpe på det beste (er det nå jeg skal avsløre at jeg er kristen?). Jeg tror vi alle har følt at ting rakner, både det ene og det andre.

I tilfelle noen lurte så har dagen min så absolutt ikke vært sånn. Heldags i instrumenter er rett og slett utrolig moro. Jeg tror jeg har smilt hele dagen, og ikke nok med det. Vi sluttet tidlig, så da ble det is og avslapping på gresset. For de andre sin del ble det også litt pilsing. Og etterpå kjøpte jeg meg ny CD, noe som så absolutt ikke er dumt. Radka Toneff med fairytales. Norsk jazz fra en tid tilbake. Kanskje Norges fineste jazzvokalister gjennom tidene. Tok dessverre sitt eget liv i 1982.

Uansett. Her kommer dagens (teknisk sett gårsdagens) bilde:

post-132318-1240006804_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Pent bilde med et fint budskap som selv en agnostikker som meg kan sette seg inn i. Skarpt, og fint dust lys / farger. Jenten var dog mer overbevisende enn gutten av en eller annen grunn. Kansje pga. at man ikke ser ansiktet.

 

Noen vil kansje påpeke at det er en anelse eller to skjevt, men slikt bryr jeg meg sjeldent om. Me like :)

Lenke til kommentar

Slutter meg til jubelkoret - veldig flotte bilder, i en veldig fin tråd - her var det mye fint!!

 

En spesiell detalje (kanskje utilsiktet) jeg likte veldig godt med 10. april - ser ut som om det er fjernet farvestøy eller noe på bena, så det ble et mønster - gjør at man er i tvil om det er ben eller bilde av ben - likte det veldig godt.. :)

 

Cold water - nydelig!!

 

Gleder meg til å følge tråden videre i måneden! :D

Lenke til kommentar
Pent bilde med et fint budskap som selv en agnostikker som meg kan sette seg inn i. Skarpt, og fint dust lys / farger. Jenten var dog mer overbevisende enn gutten av en eller annen grunn. Kansje pga. at man ikke ser ansiktet.

 

Noen vil kansje påpeke at det er en anelse eller to skjevt, men slikt bryr jeg meg sjeldent om. Me like :)

 

Takk. Jenta ble med på bildet av en betingelse - at hun fikk være den som så ned. Gutten hadde nok litt vanskelig for å sette seg skikkelig inn i situasjonen. Han var mer "kjære Gud. Kan du være så snill å hjelpe meg?" enn "Kjære Gud. Jeg trenger hjelp nå! Kan du se å få satt igang arbeidet?!". Det var sistnevnte jeg ville få frem.

Det er en anelse skjevt ja, men det er gjort med vilje.

 

Veldig fin bruk av linjer, samtidig som du har en skøyeraktig touch.

+1! Veldig godt bilde, gjorde seg fint i sort/hvitt.

 

17. april - living on a prayer

Liker at du har latt kirka stå på skrått bak dem, det fungerer bra her.

 

Jeg kan vel ikke si annet enn takk? Så ... takk :)

 

Slutter meg til jubelkoret - veldig flotte bilder, i en veldig fin tråd - her var det mye fint!!

 

En spesiell detalje (kanskje utilsiktet) jeg likte veldig godt med 10. april - ser ut som om det er fjernet farvestøy eller noe på bena, så det ble et mønster - gjør at man er i tvil om det er ben eller bilde av ben - likte det veldig godt.. :)

 

Cold water - nydelig!!

 

Gleder meg til å følge tråden videre i måneden! :D

 

Så utrolig gøy å høre! Angående 10. april så har du faktisk helt rett. Jeg prøvde å få dempet den røde linja rundt føttene (husker ikke hva det kalles i farta), og da ble mønsteret på føtta av en eller annen grunn. Mønsteret havnet der i utgangspunktet fordi jeg var kald.

 

18. april - wasted (Radka Toneff)

I dag kunne jeg ikke gjøre annet enn å bruke en av låtene på den nye CD-en min. Jeg hørte den om og om igjen fra jeg kom hjem fra konserten, til jeg la meg i halv 4-tiden. Inspirert av det, og en (lang) alkoholsnakk på msn, tok jeg en telefon til pappa, og lurte på om jeg kunne poppe vinen hans. Det fikk jeg lov til, og dermed er dagens bilde allerede unnagjort.

Følte meg litt dum da jeg stod på grunnmuren til garasjen, med lukkede øyne og hodet snudd bort, mens jeg kastet en flaske vin så hardt jeg kunne i gulvet. Men du å moro det var! Dog var ikke etterarbeidet så veldig morsomt. Det ble ganske mange skår å plukke opp.

post-132318-1240062316_thumb.jpg

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Haha. Alkoholpraten var tydeligvis ikke så veldig positiv siden du endte opp med å knuse vinflasker.

 

Fint bildet med et tvetydelig budskap. Kan være altifra en jente som knuser faren sine vinflasker for å ta bilder av det, til dagens glipp av en uheldig uteligger. (@Tom: Var jeg den eneste som tenkte: 'Jameson?', med en gang? Måtte til og med skjekke i skapet.)

 

Klart og fint med fokus på rett sted, både slik og slik :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...