Gå til innhold

Aprilfest 2009 - carmelita - musikkinspirert


Anbefalte innlegg

Men det får du ikke bli nå! Snart ferdig, desverre.

 

Gi meg en mal på hvordan man skriver en god jazz sang, så skal jeg sjarmere deg i senk :p

 

Jeg har ikke store planene å bli syk nei. Har allergi, men den setter ingen stopper for meg.

 

Du har nettopp feila bigtime (i en musikers øyne). Man kan ikke sette opp en mal for jazz sånn helt uten videre. Eneste tipset jeg kan gi er at man som regel bruker subdominant stedfortreder i stedet for subdominant, men jeg tviler på at det sier deg så mye. Men for all del, godt forsøk!

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

26. april - let it out now (Leeland)

Jeg misliker matlaging. Eller, jeg misliker det ikke. Jeg hater matlaging. Innimellom hender det at mamma finner ut at jeg må lære meg det. Da skulle jeg vel egentlig ønske at jeg var gutt, og kunne skylde på at jeg skal ha en kone som står for matlaging. Problemet er bare at jeg er jente, og det virker som om det er en selvfølge at jeg da skal kunne å lage mat. Jeg har funnet ut at jeg skal finne en musiker som bor på hybel, og ikke venter til maten mugner før han rydder/kaster det.

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men når jeg lager mat får jeg lyst til å skrike. Skrike skikkelig. Jeg blir aldri så lite frustrert og sint, og man burde være smart nok til å holde seg unna. Eventuelt ved et brannslokningsapparat. Det har opptil flere ganger vært veldig nære brann når jeg har stått på kjøkkenet. Men jeg kan vel trøste meg med at maten blir god ... til slutt.

 

 

I dag er jeg ikke egentlig noe særlig fornøyd med bildet. Men jeg antar at jeg ikke kommer til å bli noe særlig fornøyd med et sånt bilde uansett.

post-132318-1240781338_thumb.jpg

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

27. april

Jeg vet ikke hvor mye dere fulgte med på nyhetene i går. Jeg fikk i alle fall en av nyhetene litt for nært på kroppen. Jeg var en av de 1100 elevene som ble evakuert fra skolen på grunn av bombetrusler. Kan ikke si jeg syntes det var så morsomt akkurat, og resten av dagen var jeg helt utslitt. Orket ikke tenke på denne utfordringen i det hele tatt. Men jeg tok et bilde med ei venninnes kamera (Nikon D40 m/18-55mm) da vi stod og venta på "dommen". Jeg håper dere har meg unnskyldt med tanke på at jeg hverken brukte riktig kamera/objektiv eller har et musikkinspirert bilde.

post-132318-1240904950_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bilde var bra, det. At det ikke har noe med utfordringen å gjøre, kan man jo tolke dithen at du rett og slett ikke er i en euforisk tilstand, for å si det slik. Må ha vært litt av en påkjenning, det der.

 

Fint kontrast som Trond sa, tapen gjorde seg ganske så bra. Hvordan er formen? Håper at sjokket har lagt seg nå.

Lenke til kommentar
Jeg håper dere har meg unnskyldt med tanke på at jeg hverken brukte riktig kamera/objektiv eller har et musikkinspirert bilde.

Du er selvsagt unnskyldt. En slik situasjon er aldri morsom. Særlig nå om dagen; det er en del der ute som er tilbørlig til å utføre trusselen i tillegg.

 

Det er forøvrig en sang som kan passe til situasjonen. I don't like Mondays av Boomtown Rats ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer. Jeg merker det på kroppen, og hjertet hopper litt ekstra når jeg går gjennom kantina (det var der bomba skulle være). Det er nå faktisk sånn at hvem-det-nå-er har truet med å bombe skolen vår. Det er ganske sykt, og jeg er ikke helt glad i den tanken. Aner ikke hva euforisk tilstand er (snakk norsk da gutt), men det stemmer sikkert bra.

Låta passet skrekkelig bra til hele greia. Ekkelt.

 

Livet går (heldigvis) videre, og her har jeg dagens bidrag.

28. april - time to say goodbye (Andrea Bocelli og Sarah Brightman)

Tipper dere alle har vært der på et tidspunkt. Ikke noe moro i det hele tatt, men noen ganger må man vel.

post-132318-1240945087_thumb.jpg

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
Det er jeg enig med dere i. Må innrømme at jeg ikke tenkte altfor mye på det akkurat da. Menmen. Etter hvert lærer jeg meg vel til å tenke over alt sånt til enhver tid. Kanskje.

Det er ikke alltid så lett å se hva som fungerer på kameradisplayet der og da. Jeg tar ofte samme bilde med forskjellige eksponeringer, herunder forskjellige blendere, så kan jeg i ro og mak sjekke hva som fungerer etterpå. Men nå er det ofte forskjellige personlige preferanser på denne type parametre, så din fasit er like god som andres.

 

Bra løsning av tittelen da. Man lurer nesten på om modellene sitter der frivillig eller ufrivillig.

 

Temmelig røff sak 27. april.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Det er jeg enig med dere i. Må innrømme at jeg ikke tenkte altfor mye på det akkurat da. Menmen. Etter hvert lærer jeg meg vel til å tenke over alt sånt til enhver tid. Kanskje.

Det er ikke alltid så lett å se hva som fungerer på kameradisplayet der og da. Jeg tar ofte samme bilde med forskjellige eksponeringer, herunder forskjellige blendere, så kan jeg i ro og mak sjekke hva som fungerer etterpå. Men nå er det ofte forskjellige personlige preferanser på denne type parametre, så din fasit er like god som andres.

 

Bra løsning av tittelen da. Man lurer nesten på om modellene sitter der frivillig eller ufrivillig.

 

Temmelig røff sak 27. april.

 

Jeg får vel lære meg til å prøve ut litt mer av innstillingene. Bruker nesten alltid manuell, så jeg burde vel strengt tatt det.

Takk for kommentarer :)

 

29. april - vond dag (Edvard Grieg)

Lærer man om Grieg for tiden, så gjør man det. På fredag ble en note slengt ned på pulten min. Det var "vond dag" av Edvard Grieg. Jeg har tenkt gjennom hele aprilfesten at jeg burde ha gått ut ifra et klassisk stykke også. Nå har jeg altså gjort det, den nest siste dagen. Tiden har flydd.

post-132318-1241025400_thumb.jpg

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...