Gå til innhold

Aprilfest 2009 - carmelita - musikkinspirert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så mange fine bilder! Liker at du jobber med mane fram stemninger. Blue mist slår an en spesiell streng hos meg, jeg er veldig glad i tåke. Synes du har en fin komposisjon her, og tonaliteten i bildet er god. Vanligvis er jeg ikke så opphengt i å få vekk (flytte meg, komponere vekk, -ikke klone vekk) ledninger i landskap, men i tåkebilder blir de fort for påtrengende og her deler det opp bildet veldig brutalt, så jeg vil oppfordre deg til å gjøre mer tåke når anledningen byr seg. Ellers likte jeg godt Sol ute, blant annet fordi det er et altfor rotete bilde som allikevel fungerer ganske godt. Og Jump, -det er et godt bli-glad-bilde :o)

Lenke til kommentar
Så mange fine bilder! Liker at du jobber med mane fram stemninger. Blue mist slår an en spesiell streng hos meg, jeg er veldig glad i tåke. Synes du har en fin komposisjon her, og tonaliteten i bildet er god. Vanligvis er jeg ikke så opphengt i å få vekk (flytte meg, komponere vekk, -ikke klone vekk) ledninger i landskap, men i tåkebilder blir de fort for påtrengende og her deler det opp bildet veldig brutalt, så jeg vil oppfordre deg til å gjøre mer tåke når anledningen byr seg. Ellers likte jeg godt Sol ute, blant annet fordi det er et altfor rotete bilde som allikevel fungerer ganske godt. Og Jump, -det er et godt bli-glad-bilde :o)

 

Tusen takk for kommentar. Jeg er enig angående ledningen, den irriterer meg. Når jeg tenker meg om har jeg aldri likt den ledningen. Skulle gjerne blitt kvitt den rent fysisk også.

 

Du får full score for innsats. Dette er rett og slett gøy å følge med på tråden. :thumbup:

 

Takktakk :) Det er koselig å høre. Det er ganske gøy å drive med denne utfordringen også.

 

11. april - belly up

Ser i etterkant at belly up kan bety død. Jeg tolket det i en helt annen retning. Maria Mena, som synger denne sangen, tenkte nok mer i retning død.

post-132318-1239472644_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mange flotte bilder i tråden din. Det er tydelig at du legger mye tid og arbeid i dem, og ikke minst i planleggingen. Favorittene så langt er "find yourself" og "cold water". Ansiktsuttrykkene ser veldig ekte og troverdige ut i begge to. Flott komposisjon på sistnevnte. Litt irriterende med den flekken midt på himmelen kanskje, men den skulle vel være en smal sak å klone bort.

Lenke til kommentar

Mange gode bilder som tydeligvis har en del arbeid og planlegging bak seg. Det står det respekt av! Jeg for min del klarer knapt å tenke lenger enn til hvilken eksponering jeg skal bruke når jeg endelig har noe forran det skrøplige kameraet mitt.

 

Gode selvportrett! En sjanger som (i følge min subjektive mening) er utrolig kukete å få til, men du har klart det. Spennende å følge med :)

Lenke til kommentar
Mange flotte bilder i tråden din. Det er tydelig at du legger mye tid og arbeid i dem, og ikke minst i planleggingen. Favorittene så langt er "find yourself" og "cold water". Ansiktsuttrykkene ser veldig ekte og troverdige ut i begge to. Flott komposisjon på sistnevnte. Litt irriterende med den flekken midt på himmelen kanskje, men den skulle vel være en smal sak å klone bort.

 

Jeg tror du nettopp pekte ut mine favoritter også. Litt usikker på find yourself. Det er noe ved det jeg ikke helt liker. Kan jo hende det bare er noe av uttrykket mitt eller noe sånt noe.

Den flekken har jeg ikke lagt merke til. Ser ut som om jeg burde sjekke over objektivene mine i morgen.

 

Mange gode bilder som tydeligvis har en del arbeid og planlegging bak seg. Det står det respekt av! Jeg for min del klarer knapt å tenke lenger enn til hvilken eksponering jeg skal bruke når jeg endelig har noe forran det skrøplige kameraet mitt.

 

Gode selvportrett! En sjanger som (i følge min subjektive mening) er utrolig kukete å få til, men du har klart det. Spennende å følge med :)

 

Tja. På disse portrettbildene (de siste i allefall) var det bare å trykke på knappen, løpe og håpe på det beste. Stativet har funnet et (hjemme-)sted jeg ikke har funnet. Så jeg hadde ikke noe annet enn en plastikkpose, og brygge/snø å sette kameraet på. Det er ikke helt enkelt å kontrollere at alt i komposisjonen blir som det skal. Jeg må innrømme at det har blitt litt retting og cropping sånn at jeg får det som jeg vil (og som jeg ville fått dersom jeg stod bak kameraet hele tiden) i ettertid.

 

12. april - cold water

Dette er fjerde dagen med "selvportrett", og tredje dagen på rad med kalde tær. Forhåpentligvis slutter denne trenden i morgen.

Nok et flott bilde. Den grå himmelen passet fint her. Håper du ikke blir forkjølet av all den barbente aktiviteten.

 

Tom

 

Takk :) Jeg satser på at det går bra. I morgen skal jeg ut på fototur med ei venninne, så da er det forhåpentligvis hu det går ut over i verste fall. Jeg kan ikke si at jeg har gått sånn så veldig lenge. Tror jeg prøvde 3-4 ganger uten sko og sokker på det siste bildet.

Lenke til kommentar

14. april - dont't stop me now

I dag spurte jeg en kamerat om hvilken låt jeg skulle velge. Siden han er veldig glad i Queen ble jeg ikke akkurat overrasket da han blant annet svarte "don't stop me now". Det ble en risikabel photoshoot. Jeg tenkte egentlig å ta bilde mens jeg hopper av brygga, men etter et testhopp (sitte på kanten og hoppe ned) fant jeg ut at det ikke ble aktuelt. Steinene var farlig nær hodet mitt, men heldigvis kom jeg unna det med noen vonde fingre.

Uansett. Jeg tok utgangspunkt i det første verset.

 

Tonight Im gonna have myself a real good time

I feel alive and the world turning inside out yeah!

And floating around in ecstasy

So dont stop me now dont stop me

cause Im having a good time having a good time

post-132318-1239737768_thumb.jpg

Lenke til kommentar

13. April var lekten. Jeg må innrømme at den første tanken som slo meg var: "pene ben", men, hey. Jeg er bare en liten infantil knopp på 19. Fine linjer og godt komponert.

 

14. April var. Tja. Leter etter ord nå. Vurderte besnærende, men det ble feil. Ordet dukket sikkert opp pga. uskarpheten, men, på en annen side, den gjorde seg. Skapte en form for distanse, samtidig som den var litt irriterende og, bleh. Nei. Jeg klarer ikke å komme med noen konrket mening, men jeg likte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...