Gå til innhold

Aprilfest 2009 - ok67 - Vidvinkel av bro


Anbefalte innlegg

Har vært på Fosen og sjøsatt flytebrygga i dag. Og for å komme seg til Fosen så må man ta ferge fra Flakk til Rørvik, der er det ingen bro. Vi hadde litt dårlig tid til ferga, og så var det en som tydeligvis ikke skulle med ferga som lå foran oss på veien utover til Flakk, slik at når vi kjørte ned på fergekaia så la ferga akkurat fra kai. Med 1t og 10m til neste ferge så ble det tid til både geocaching og fotografering. Tittel på dagens bilde kan kanskje være "Her skulle det ha vært en bro....."

post-19109-1240680067_thumb.jpg

Ombordkjøringsrampa kan vel godt kalles en bro al den tid den knytter ferga sammen med land, og man kjører oppå den. Ser nå i ettertid at jeg dessverre ikke stod helt midt på når jeg tok bildet..........

 

Satte på et billig polafilter kjøpt på ebay og et gradert ND filter, så fikk jeg da eksperimentert litt med dem også.

 

Horisonten er ikke helt i vater, men den er vel egentlig ikke horisont heller, da det er land som ikke ligger vinkelrett mot meg. Framkanten på rampa ser ut til å være i vater, og de to tårna på sidene er omtrent like mye utav lodd i hver sin retning.

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok ei bru i Melhus, dette er gamlebrua over elva like ved Melhus sentrum.

Dagens problem var ikke å ta bilde av brua, men å få bildet ut av Gimp i jpg format :mad: Oppgraderte til siste versjon av Ubuntu i dag, med det som resultat at Gimp ikke ville lagre fila i jpg. Lagra først i tif, henta fila opp igjen og da gikk det greit å lagre i jpg. :hmm:

 

Jeg rusla litt både over og under brua, men kom til at det var denne vinkelen som gjorde seg best.

post-19109-1240759620_thumb.jpg

 

Begynner å se enden på utfordringa nå, det har vært både spennende, strevsomt og lærerikt.

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Det ble bra flukt over den broa, du fikk med dimensjonene fint, med folkene små i den andre enden...alle bro-bildene dine hittil har vært flotte, og nå er det visst bare tre dager igjen :yes:

RandiA

:no:4, men jeg har ei liste med 4 bruer, og så her jeg et par til i bakhånd :)

Endret av ok67
Lenke til kommentar
:no:4, men jeg har ei liste med 4 bruer, og så her jeg et par til i bakhånd :)

4/fire..ja du har rett. Jøss, så heldig du er da, som har nok materiale ut hele festen. Har visst begynt å bruke opp alle blomstrende vårvekster i min hage jeg nå...skjønt kanskje et par til kan åpne seg på tampen.. :roll:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...