Gå til innhold

Aprilfest 2009 - ok67 - Vidvinkel av bro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens bru var jeg ute for å fotografere for noen dager siden, men da ble det for mørkt. Jeg hadde da aldri sett brua på nært hold før, og ble veldig fascinert over understellet. Litt lite dynamikk i himmelen, skulle nok hatt med stativ og tatt bilder med flere eksponeringer.

 

Og bruas navn er Cecilibrua, og er den nye brua som går over Nidelva til sykehuset.

 

post-19109-1240345238_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Joda, det er mange muligheter med denne brua. Det er mulig å komme opp i enden slik at man kan ta bilder inne i buene, noe jeg også har gjort. Men jeg har satt meg som må å kun ha med ett bilde av hver bru.

 

 

 

Da rakk jeg et bilde i dag også. Alle som er kjent i byen ser vel hvor dette er?

post-19109-1240436734_thumb.jpg

 

Lysene er nok litt utbrent......

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Det var SÅÅÅÅ flott av Elgeseter bro, ok67...det er min barndoms bro det :yes: . Nydelig belysning og farger også. Du er blitt eksperten på broer nå, (enda jeg tror ikke det var bro-ingeniør du er :!: )...en liten skjevhet i horisonten kunne vært rettet opp.

RandiA

PS Målte 2.32° på horisonten, og den ble rett...men stolpene blir skjevere da, så det er vel en avveiing...

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
PS Målte 2.32° på horisonten, og den ble rett...men stolpene blir skjevere da, så det er vel en avveiing...

Stolpene heller en vei, og Domen heller den andre veien, det er nok vidvinkelen som har en viss virkning her.

Ja, skjønner det ok67, har opplevd det samme selv, har prøvd "perspektiv-forskyvning" i PS på noen av mine vidvinkelbilder, men det er ikke lett å få det til riktig...vel, man kan ikke få både i pose og sekk ved fotografering heller :no:

RandiA

Lenke til kommentar

I dag var turen kommet til parken nederst i Ilabekken. De som var på treff der tidligere i vår fikk nok med seg brua i parken. En litt annen type bilde i dag, i dag er brua i bakgrunnen i bildet.

post-19109-1240509932_thumb.jpg

 

En enslig Stokkand han svømte rundt i dammen nedenfor brua, heldigvis hadde jeg med 40-150'en i sekken også.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Begynner å gå litt tom for spennende broer å ta bilde av, men det ble da et bilde i dag også. Ikke helt slik jeg hadde tenkt men......

 

Bildet er fra den gamle trikkebrua ved Kyvannet. Bildet er tatt i skyminga med en passerende trikk oppå brua. På denne tiden av døgnet passerer det 4 trikker i timen, jeg fikk med meg 3 passeringer før jeg gav meg. Synes ikke jeg traff helt med plasseringa av lysene fra trikken i bildet.

post-19109-1240607793_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du har jo holdt det gående på det samme høye nivået hele tiden, fin innsats. Og nå er det bare 6 dager igjen..du greier vel noen "ny-oppdagede" broer de siste dagene også tenker jeg. Flott bilde i dag også.

RandiA

PS. Glemte å si det var en fantastisk lysvirkning du har fått med i dag....

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Jo, men jeg har satt meg som mål å kun ha med hver bro bare en gang.

 

Nå drar jeg på Fosen for å sjøsette flytebrygge, så får vi se hva som dukker opp på veien.

Synes du har fått masse masse variasjon. ..og det uten å ty til bilder av tannstillinger, super mario og andre alternative tolkninger av "bro".. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...